گروه ساختمانی سیمرغ

44287244 – 44287287 – 09121022495 مهندس صادقی

کناف سقف و دیوار کناف

کناف سقف - سقف کناف و دیوار کناف - کناف دیوار و دکور کناف منطبق بر آیین نامه زلزله و جنس اصلی کناف ایران

به روز رسانی در
مهندس صادقی

مدیرعامل گروه ساختمانی سیمرغ
کارشناس ارشد مهندسی سازه - عمران
عضو سازمان نظام مهندسی تهران با 20 سال سابقه اجرایی

عنوان مقاله کناف سقف و دیوار کناف

کناف سقف

کناف نام تجاری یک شرکت آلمانی است که پیشتر در ایران فعالیت میکرد. سیستم کناف از دو بخش صفحات گچ برگ و المان های سازه ای تشکیل شده است. ابعاد صفحات کناف ایران به صورت استاندارد 240 در 120 سانتیمتر و با ضخامت 9/5 میلیمتری و 12/5 میلیمتری و در سه نوع تولید میشود.

1- گچ برک پانل کناف RG : پانل RG کناف که پانل معمولی بوده و برای کارهای معمولی نظیر سقف کناف فلت و دیوار معمولی در محیط های معمولی استفاده میشود. رنگ پانل RG کناف به رنگ طوسی روشن میباشد.

2- گچ برگ پانل کناف MR : پانل MR کناف که برای محیط های مربوط مانند سقف سرویس بهداشتی و حمام استفاده میشود. در محیط هایی که در معرض رطوبت قرار دارند حتماً باید از پانل MR استفاده کرد. رنگ پانل MR کناف سبز رنگ است.

3- گچ برگ پانل کناف FR : پانل FR کناف برای محیط های در معرض آتش سوزی استفاده میشود. در واقع مواد بکار رفته در پانل FR از گسترش آتش سوزی جلوگیری میکند. پانل FR کناف در محیط های حساس مانند بیمارستان ها و مساجد و یا محل تجمع تعداد نفرات زیاد است استفاده میشود. رنگ پانل FR قرمز است.

سازه سیستم سقف کناف شامل نبشی و سازه F کناف و سازه U کناف و براکت و کلیپس است. همچنین سازه سیستم کناف دیوار دیوار نیز شامل رانر و استاد است که متناسب با ضخامت دیوار استفاده میشود.

کناف یک سیستم یکپارچه و بدون درز است. برای اجرای سقف کاذب کناف صفحات روکش دار گچی ( مخصوص کناف سقف ) به زیرسازی فولادی که خود به سقف بتنی اصلی متصل میباشد پیچ میشود. ساختار کناف سقف از نظر معماری بسیار منعطف است و قابلیت اجرای انواع طرح کناف پیچیده با قوس و انحنای زیاد را دارا میباشد.

بطور کلی کناف سقف در ساختمان به دو دلیل اجرا میشود: 1- به عنوان سقف کاذب برای پوشاندن تاسیسات ساختمان 2- زیباسازی محیط و نورپردازی. معمولاً در ساختمان های ایران تاسیسات ساختمان مثل لوله های آب و برق از کف ساختمان عبور میکند و عمده استفاده کناف سقف در ایران برای زیباسازی محیط و مخصوصاً نورپردازی آن است. معمولاً در نورپردازی سقف کناف از شلنگی و هالوژن استفاده میشود.

مزایای کناف سقف

استفاده از کناف سقف جایگزین بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای نسبت به سایر مصالح ساختمانی است. سرعت بالای اجرای کناف سقف نسبت به گچکاری سنتی و استفاده از گچ سمنان و همچنین عدم کثیف کاری و کاهش پرت مصالح از دیگر مزیت های اجرای سقف کناف است. همچنین با توجه به اینکه برای اجرای گچبری سقف نیاز به جوشکاری میلگرد و ساپورت گیری از سقف است، معمولاً از میلگرد تیرچه سقف ساپورت گرفته میشود. در این روش به دلیل شکستن قسمت سفالی تیرچه و همچنین جوشکاری میلگرد تیرچه ضعیف میشود که مسلماً منجر به ضعیف شدن قسمت سازه ای سقف میشود. از آنجا که المان F کناف با استفاده از میخ چاشنی به سقف و به صورت مستقیم وصل میشود هیچگونه مشکل سازه ای را به همراه نخواهد داشت. در زیر به صورت خلاصه به مزایای کناف سقف اشاره شده است:

1- اجرای سریع و آسان 2- عبور آسان تأسیسات سرمایشی و گرمایشی و الکتریکی 3- انعطاف طراحی داخلی بالا 4- عایق حرارتی و صوتی و مقاومت در برابر حریق و رطوبت 5- هزینه اجرایی کمتر نسبت به گچبری 6- مقاوم در برابر زلزله در صورت اجرای مهندسی 7- تمیزی محیط و جلوگیری از کثیف کاری حین اجرا.

معایب کناف سقف

 شاید بتوان گفت اصلی ترین ضعف کناف در اجرای غیر اصولی آن است. در صورتی که مجری عامل کناف کم تجربه باشد و یا نا آشنا به اصول اجرای کناف نباشد نمیتواند اجرای خوبی داشته باشد. همچنین باید در نظر داشت که سقف کناف در دو تیپ A و B با توجه به طول و عرض کار اجرا میشود. استفاده از نبشی، سازه F یا سازه U کناف سبک و تقلبی منجر به عدم تحمل گچ برگ شده که ممکن است باعث سقوط گچ برگ سقف شود. در زیر به طور خلاصه معایب کناف سقف آورده شده :

1-استفاده از پانل کناف و سازه کناف تقلبی که متاسفانه بسیار زیاد شده است 2- اجرای غیر اصولی و ناشیانه که منجر به سقوط سقف میشود 3- ترک خوردن سقف در اثر استفاده از مصالح بی کیفیت 4- شکم انداختن سقف کناف چند ماه پس از اجرا بدلیل ساپورت گیری غیر اصولی 5- عدم تعهد پیمانکار به اجرای خود.

انواع سقف کناف

سازه سقف کناف در دو تیپ A و B و متناسب یا ابعاد فضا اجرا میشود.

سقف کناف تیپ A : در ساختار سقف کناف تیپ A المان های سازه ای F کناف در دو جهت عمود بر هم و به وسیله کلیپس به هم متصل میشوند. پس از آن گچ برگ کناف توسط پیچ خودکار به سازه متصل میشود. از سقف کناف تیپ A در فضاهای با ابعاد طول بزرگ استفاده میشود.

سقف کناف تیپ B : در ساختار سقف کناف تیپ B المان های سازه ای F در یک جهت و با فاصله کم از سقف اجرا میشوند. سپس گچ برگ کناف به سازه F سقف متصل میشود. استفاده از کناف سقف تیپ B فقط در شرایطی که عرض سقف کمتر از 4 متر باشد مجاز است.

انواع سقف کناف را میتوان به دو دسته کلی سقف برای محیط های داخلی و خارجی تقسیم کرد. با توجه به محیطی که سقف در آنجا اجرا خواهد شد باید پانل متناسب را انتخاب کرد. به عنوان مثال در شرایطی که سقف کناف در ورودی لابی ساختمان یا سقف تراس بخواهد استفاده شود از صفحات دارای عایق رطوبتی یا اصطلاحاً MR باید استفاده کرد.

همچنین در صورتی که بعنوان مثال در استخر سرپوشیده از کناف بخواهیم استفاده کنیم پانل های استفاده شده علاوه بر اینکه باید در مقابل رطوبت مقاوم باشند باید در مقابل قارچ و کپک زدن هم مقاوم باشند. استفاده از پانل متناسب با کاربری باید بصورت مهندسی انتخاب شود و صرف استعلام قیمت کناف سقف بصورت متری کاری کاملاً اشتباه است.

دورباکس کناف نورمخفی
دورباکس کناف نورمخفی
دورباکس کناف
دورباکس کناف
کناف سقف منزل
کناف سقف
کناف سقف و دیوار کناف اداری و تجاری
کناف سقف و دیوار کناف
سقف کناف پذیرایی
سقف کناف
بتونه و درزگیر کناف
طراحی سقف کناف
سقف کناف هال
سقف کناف
کناف سقف
کناف سقف
طراحی سقف کناف بر روی کاغذ پیش از اجرا
طراحی سقف کناف
نصب کناف سقف توسط استادکار
ساخت کناف سقف
نصاب کناف سقف و دیوار کناف
نصب سقف کناف
کناف سقف اتاق خواب
اجرای طرح کناف سقف
سقف کناف با نور مخفی منزل
نور مخفی کناف سقف
کناف سقف ساختمان مسکونی
کناف سقف ساختمان
نقاشی کناف سقف
نقاشی کناف سقف
کناف سقف دستشویی
کناف سقف دستشویی
سقف کناف اتاق خواب
سقف کناف اتاق خواب
ساخت کناف سقف مغازه
ساخت کناف سقف مغازه
سقف کناف پله ای
سقف کناف پله ای
سقف کناف پذیرایی
سقف کناف پذیرایی
سقف کناف و سقف کاذب
سقف کناف و سقف کاذب
سقف کناف مغازه
سقف کناف مغازه
کناف سقف آشپزخانه
کناف سقف آشپزخانه
کناف سقف اتاق خواب
کناف سقف اتاق خواب
کناف سقف پله ای
کناف سقف پله ای
کناف سقف پذیرایی
کناف سقف پذیرایی
باکس کانال کولر با کناف
باکس کانال کولر با کناف
بتونه و درزگیر کناف
بتونه و درزگیر کناف
کناف سقف خانه
کناف سقف خانه
کناف سقف تالار عروسی
کناف سقف تالار عروسی
کناف سقف راهرو
کناف سقف راهرو
کناف سقف طرح چوب
کناف سقف طرح چوب
کناف سقف منزل
کناف سقف منزل
کناف سقف و چوب
کناف سقف و چوب
نورپردازی کناف سقف ساختمان
نورپردازی کناف سقف ساختمان
نورپردازی کناف سقف فلت
نورپردازی کناف سقف فلت
کناف سقف ویلا
کناف سقف ویلا
سقف کناف ویلا
بتونه درز گیر و ماستیک کناف
خرده کاری کناف
خرده کاری کناف
اجرا کناف سقف و بتونه کاری
اجرا کناف سقف و بتونه کاری
کناف سقف برای پوشش لوله فاضلاب
کناف سقف برای پوشش لوله فاضلاب
سقف کناف برای پوشش لوله ها
سقف کناف برای پوشش لوله ها

دیوار کناف

دیوار کناف در دو نوع دیوار جداکننده و دیوار پوششی ساخته میشود. دیوار جداکننده کناف دیوار دو لایه گچ برگ و دیوار پوششی دیوار با یک لایه گچ برگ است. دیوار کناف دیواری غیر باربر است که برای تقسیم فضای داخلی ( پارتیشن بندی ) استفاده می شود. این نوع پارتیشن بندی میتواند فضای داخلی ساختمان و یا فضای داخلی مغازه باشد. برای ساخت دیوار کناف از المانهای  stud و runner استفاده میشود. به عضو افقی رانر و به عضو عمودی استاد گفته میشود. استاد و رانر مقاطع U , C شکل هستند که صفحات کناف در یک یا چند لایه ، به وسیله پیچ مخصوص بر روی آنها نصب می شوند. همچنین دیوار کناف به صورت پوششی اجرا میشود. در این نوع دیوار که تک لایه گچ برگ است فقط از نبشی و F استفاده میشود.

درزهای ایجاد شده در محل اتصال صفحات کناف به وسیله یک نوار مخصوص درزگیر کناف و بتونه مخصوص درزگیری میشود. به نحوی که در انتهای کار، سطحی یکپارچه که قابلیت نقاشی ساختمان و نصب کاشی یا هر نوع پوشش دیگری را دارد بدست می آید. در صورتی که از دیوار کناف دو لایه یا سه لایه استفاده شود، فضای خالی مابین پانل های کناف، توسط عایق حرارتی و صوتی ( معمولاً پشم سنگ ) پر میشود. همچنین عبور و دسترسی به تأسیسات الکتریکی ( شامل تجهیزات برقکشی ساختمان ) و تاسیسات مکانیکی ( شامل تجهیزات بالابر هیدرولیکی ) به راحتی میسر است.

یکی از مهمترین قسمت های اجرای طرح کناف استفاده اصولی از چسب درزگیر ( Tape ) و بتونه کناف استاندارد میباشد. در صورتی که طرح کناف غیر اصولی باشد یا از بتونه غیر استاندارد و مجریان غیر حرفه ای استفاده شود پس از مدت کوتاهی از اجرای دیوار کناف صفحات کناف در محل اتصال از یکدیگر جدا شده و ترک های قائم در سطح دیوار پدید می آید.

کناف

کناف ( knauf ) نام کارخانه ای در کشور آلمان است که پانل هایی بر پایه گچ و با روکش مخصوص تولید میکند و در ایران اصطلاحاً صفحات کناف یا اختصاراً کناف نامیده میشود. در اصطلاح مهندسی به صفحات کناف ، دیوار خشک ( drywall ) گفته میشود. پانل کناف دارای هسته گچی و سطح و لبه‌ طولی آن با ورق گالوانیزه مخصوص نوار شده است.

مزیت های استفاده از کناف

از مزایای پانل کناف ( صفحات ساخت و ساز خشک میتوان به سادگی در اجرای طرح های پیچیده ( دارای منحنی زیاد ) ، سرعت بالای اجرا ، تخریب و آلودگی محیطی کمتر نسبت به گچ کاری ، هزینه پایینتر نسبت به گچ کاری ، دسترسی آسان به هرگونه تأسیسات بالایی سقف کناف و قابلیت تعمیر موضعی به سادگی اشاره کرد.

استانداردهای جهانی صفحات کناف

صفحات کناف ( کناف سقف یا دیوار کناف یا سقف کاذب کناف ) با چهار نوع استاندارد جهانی تولید می‌شوند. خاصیت هر یک از این چهار نوع سقف کاذب کناف برای تامین شرایط خاص کاربری سقف کاذب کناف در استانداردهای جهانی در نظر گرفته شده است.

1- صفحه کناف معمولی ( RG )  2- صفحه کناف مقاوم در برابر رطوبت ( MR )  3- صفحه کناف مقاوم در برابر حریق ( FR )  4- صفحه کناف مقاوم در برابر حریق و رطوبت ( FM ).

قیمت تمام شده صفحه کناف ( فقط خود صفحه کناف و نه اجرای آن ) مستقیماً با یکی از این چهار نوع استاندارد در ارتباط است. تعیین نوع صفحه کناف با توجه به نوع کاربری آن کاری اصولی و علمی است که نیاز به دانش مهندسی دارد. متاسفانه برخی از کناف کاران با سو استفاده از عدم آگاهی کارفرمایان محترم و به قصد سودجویی اکثراً از صفحات کناف RG استفاده میکنند. که این کار علاوه بر کاهش عمر استفاده سقف کاذب کناف منجر به آسیب های جبران ناپذیری مخصوصاً حین آتش سوزی میشود.

ضخامت های موجود صفحات کناف

علاوه بر استانداردهای گفته شده، معمولاً صفحات سقف کاذب کناف بر اساس ضخامتشان شناخته میشوند :

1- صفحه کناف با ضخامت 6/5 میلیمتری

این نوع پانل کناف صرفاً جهت اجرا در طرح کناف شامل منحنی های با قوس تند استفاده می شود. و با توجه به ضوابط آیین نامه ای به هیچ وجه نباید در اجرای دیوار کناف یا کناف سقف استفاده شود.

2- صفحه کناف با ضخامت 9/5 میلیمتری 

این نوع پانل کناف نیز مانند پانل کناف 6/5 میلیمتری برای اجرای قوس های با انحنای زیاد استفاده  میشود و نباید از آن جهت اجرای دیوار کناف یا سقف کاذب کناف استفاده کرد.

3- صفحه کناف با ضخامت 12/5 میلیمتری 

عمده ترین محصول کارخانه تولید صفحات کناف پانل 12/5 میلیمتری است. این نوع صفحه کناف ، جهت ساخت دیوار کناف از انواع سازه کناف متناسب با نوع کاربری دیوار جدا کننده پارتیشن و غیر باربر و دیوار کناف پوششی ، کناف سقف ( سقف کاذب کناف ساده یا دکوراتیو ) استفاده می شود.

4- صفحه کناف با ضخامت 15 میلیمتری و 18 میلیمتری

معمولاً جهت استفاده در فضاهای خاص که بنا به تشخیص مهندس سازه نیاز به مقاومت بسیار بیشتر یا خطر برخورد اجسام خارجی با دیوار کناف یا سقف کناف وجود دارد استفاده میشود. از پانل ضخیم کناف مانند آکواپنل معمولاً در دیوار جداکننده بین دو فضای مختلف استفاده میشود. نوع روکش صفحه کناف و ضخامت آن عامل اصلی و تعیین کننده قیمت آن میباشد. در برخی از موارد متاسفانه پیمانکاران غیر متعهد از ناآگاهی کارفرمایان سو استفاده کرده و با قیمت دهی پایین اجناس متفرقه با ضخامت نامناسب و روکش غیر استاندارد را اجرا میکنند.

سقف و دیوار کناف رستوران
سقف و دیوار کناف رستوران
دیوار و سقف کناف رستوران
دیوار و سقف کناف رستوران
نصب سازه دیوار کناف
دیوار کناف
دیوار کناف و نصب سازه
دیوار کناف
سازه سقف کناف و دیوار کناف
سازه سقف کناف
سازه دیوار کناف پشت تلویزیون
سازه دیوار کناف
استاد و رانر دیوار کناف
پروفیل دیوار کناف
رانر و استاد دیوار کناف
پروفیل های نگهدارنده دیوار کناف
کناف
کناف مغازه
پارتیشن کناف کناف اداری
اجرای پروفیل دیوار کناف
اجرای کناف منزل
اجرای کناف منزل
بتونه کناف سقف
بتونه کناف سقف
اجرای کناف ساختمان
اجرای کناف ساختمان
اجرای کناف سقف ساختمان
اجرای کناف سقف ساختمان
ساخت طرح سقف کناف
ساخت طرح سقف کناف
ساخت طرح کناف سقف
ساخت طرح کناف سقف
کناف و نورپردازی سقف آشپزخانه
کناف و نورپردازی سقف آشپزخانه
کناف سقف و سقف کشسان
کناف سقف و سقف کشسان
کناف دورباکس
کناف دورباکس
نصب کناف سقف پذیرایی
نصب کناف سقف پذیرایی
کناف سقف و دکور کناف
کناف سقف و دکور کناف
نورپردازی سقف و دکور کناف
نورپردازی سقف و دکور کناف
نورپردازی کناف سقف منزل
نورپردازی کناف سقف منزل
سقف کناف آرایشگاه
سقف کناف آرایشگاه
نصب کناف سقف
نصب کناف سقف
اجرای طرح کناف منزل
اجرای طرح کناف منزل
نصب دکور کناف
نصب دکور کناف
نصب کناف ساختمان
نصب کناف ساختمان
اجرای طرح کناف ساختمان
اجرای طرح کناف ساختمان
اجرای سقف و دیوار کناف
اجرای سقف و دیوار کناف
اجرای طرح دکور کناف
اجرای طرح دکور کناف
اجرا سقف و دکور کناف
اجرا سقف و دکور کناف
نورمخفی کناف سقف منزل
نورمخفی کناف سقف منزل
کناف سقف مجتمع
کناف سقف مجتمع
نورمخفی سقف کناف
نورمخفی سقف کناف
اجرا طرح کناف پذیرایی
اجرا طرح کناف پذیرایی
ضخامت دیوار کناف و نحوه اتصالات دیوار کناف
ضخامت دیوار کناف
سقف کناف تالار
سقف کناف تالار
ماستیک و بتونه کناف
بتونه درز گیر و ماستیک کناف
نورپردازی دکور کناف تلویزیون
نورپردازی دکور کناف تلویزیون
سقف فلت کناف و دیوار کناف
دیوار کناف
استفاده از تراز لیزری برای نصب دقیق دیوار کناف
تراز لیزری در نصب دیوار کناف

دکور کناف

دکور کناف اصطلاحاً به سازه ای دکوری و غیر باربر که فقط جنبه زیبایی دارد و با استفاده از صفحات کناف و سازه کناف ساخته میشود میگویند. دکور کناف معمولاً محلی برای قرارگیری مجسمه های سبک و یا بعنوان دکور پشت تلویزیون مورد استفاده قرار میگیرد. ساخت دکور کناف مستلزم طراحی سه بعدی ساختمان پیش از اجرا است. با توجه به طراحی سه بعدی طرح اولیه کناف به کارفرما نشان داده میشود. دکور کناف هم میتواند به صورت متصل به دیوار و هم میتواند به صورت پارتیشن کناف اجرا شود. برای اجرای دکور کناف از گچ برگ 9/5 میلیمتری استفاده میشود. تجربه استادکار کناف و همچنین کیفیت اجرا پانل و سازه و همچنین کیفیت بتونه کناف در اجرای صحیح دکور کناف بسیار مهم است. از این رو قیمت اجرای دکور کناف معمولاً به صورت توافقی بین استادکار و مشتری تعیین میشود.

همچنین نورپردازی دکور کناف میتواند زیبایی آن را چند برابر کند. در نورپردازی دکور کناف که قرار است مجسمه قرار داده شود معمولاً از نورپردازی نقطه ای و در نورپردازی دکور کناف پشت تلویزیون یا اصطلاحاً دکور کناف تی وی ست از نورپردازی خطی استفاده میشود. رنگ آمیزی و یا نقاشی دکور کناف نیز تاثیر زیادی در زیبایی آن دارد.

دکور کناف منزل و مغازه
دکور کناف
نورپردازی طرح کناف پشت تلویزیون
نورپردازی طرح کناف پشت تلویزیون
طرح کناف تی وی ست
طرح کناف تی وی ست
طرح کناف پشت تلویزیون
طرح کناف پشت تلویزیون
دکور تی وی ست
دکور تی وی ست
دکور کناف پارتیشن
دکور کناف پارتیشن
دکور کناف منزل
دکور کناف منزل
دکور کناف خانه
دکور کناف خانه
ساخت دکور کناف
ساخت دکور کناف
دکور کناف ساده
دکور کناف ساده
طرح پشت تلویزیون با کناف
طرح پشت تلویزیون با کناف
دکور کناف شیک
دکور کناف شیک
طراحی سه بعدی دکور پشت تلویزیون
طراحی سه بعدی دکور پشت تلویزیون
طراحی دکور کناف
طراحی دکور کناف
دکور با کناف
دکور با کناف
اجرای دکور کناف دیوار
اجرای دکور کناف دیوار
دکور کناف پشت تلویزیون
دکور کناف پشت تلویزیون
دکور کناف
دکور کناف
دکور کناف و ام دی اف
دکور کناف و ام دی اف
کناف پشت تلویزیون
کناف پشت تلویزیون
پتینه کاری دکور کناف
پتینه کاری دکور کناف
پارتیشن کناف
پارتیشن کناف

سوالات متدوال کناف سقف و دیوار کناف

قیمت کناف سقف با توجه به کارخانه تولید کننده  گچبرگ و پروفیل کناف و تیپ اجرای آن از 250 هزار تومان تا 300 هزار تومان در هر متر مربع متغیر است.

قیمت دیوار کناف تک لایه 300 هزار تومان و دیوار کناف دو لایه 350 هزار تومان در هر متر مربع بدون پشم سنگ است.

قیمت نور مخفی کناف 250 هزار تومان در هر متر طول است. البته مجموع ارتفاع و عرض دور باکس کناف نباید بیشتر از یک متر شود در غیر این صورت به صورت متر مربع حساب میشود.

قیمت دیوار پارتیشن کناف با پشم سنگ 80 کیلویی در حدود 350 هزار تومان در هر متر مربع است.

قیمت دکور کناف کاملاً به طرح و پیچیدگی آن بستگی دارد. ما پس از طراحی سه بعدی رایگان دکور کناف قیمت آن را به شما اعلام میکنیم.

بله، ما با فروش مستقیم تمام شرکت های تولید کننده کناف در ایران در فروشگاه شهرک غرب تهران با حداقل قیمت و استفاده از کناف کار با مدرک فنی اجرای کناف در خدمت شما هستیم.

پرسش و پاسخ کناف سقف و دیوار کناف

تعداد پرسش و پاسخ : 38

38 پاسخ

  1. با سلام نحوه متراژ نوار مخفی دوبر .یک بر و دایره چه جور محاسبه میشه مثلا سقف ساده از قرار متری ۱۸۰ تومان باشه نحوه متراژ و قیمت نوار مخفی چه جور محاسبه میشود ممنون

    1. سلام.. لطفاً برای مشاوره بیشتر از طریق پیامرسان واتساپ با ما در تماس باشید.
      شماره واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  2. با سلام و خسته نباشید و تشکر از مطالب و عکسهایی که گذاشتین. سوالی که دارم این هست که شما به صورت اجرتی هم کناف کاری میکنید یعنی جنس را من خودم بخرم و تهیه کنم و شما فقط اجرا کنید یا اینکه همه را خودتان انجام میدهید؟
    با سپاس مجدد

    1. سلام.. در صورتی که متراژ کار کناف اعم از سقف کناف و یا دیوار کناف بیشتر از 500 متر مربع باشد امکان کناف کاری به صورت اجرتی مقدور است. منظور از کار اجرتی به این صورت است که کارفرما میبایست نسبت به خرید گچبرگ و سازه کناف استاندارد و همچنین تجهیزات نصب کناف مانند انواع میخ چاشنی و فراهم آوری امکانات نصب مانند داربست و زیر پایی اقدام کند. در این شرایط امکان کار به صورت اجرتی امکانپذیر است و در این صورت مبنای اجرت کناف کاری بر اساس متر مربع از سقف فلت و متر طول از دور باکس میباشد. همچنین اجرت کناف کاری مطابق با تعرفه قیمت گذاری شرکت کناف ایران محاسبه خواهد شد. البته به عنوان تجربه خدمت شما عرض میکنم که در صورتی که متراژ کار شما کمتر از 2000 متر مربع است کارکرد کارفرما به صورت اجرتی اشتباه است زیرا در نهایت قیمت تمام شده بیشتر خواهد شد. همچنین ممکن است برخی از پیمانکاران به دلیل سرعت بیشتر در کار نسبت به حیف و میل متریال مصرفی اقدام کنند که مسلماً ضرر آن از سود آن برای کارفرما بیشتر است. در پروژه های بزرگ که دستگاه نظارت دارند و ناظر کناف در کارگاه مستقر است و همچنین پرداخت ها به شیوه صورت وضعیتی است ممکن است این شیوه از کناف کاری به سود کارفرما باشد.

  3. سلام آقای مهندس
    داخل سرویس بهداشتی بخاطر وجود نم و رطوبت باید آکوآپنل کناف استفاده کنیم؟
    قیمتش چقدر هست؟

    1. استفاده از آکوآپنل ( Knauf Aquapanel ) در سرویس بهداشتی و حمام مرسوم نیست. همچنین با توجه به قیمت بالای آکوآپنل کناف استفاده آن در منازل صرفه اقتصادی ندارد. معمولاً از آکوآپنل و یا سایدینگ فایبر سمنت در نما و در شرایط جوی باران و برف استفاده میشود. همچنین در شرایطی که برای استخر سرپوشیده استفاده از سقف کناف در اولویت طراحی باشد از آکوآپنل استفاده میشود اما در سقف کناف سرویس بهداشتی و حمام معمولاً از پانل MR کناف ( Moisture Resistance plasterboard ) استفاده میشود که در بازار ایران به نام پانل ام آر کناف شناخته میشود. پانل MR کناف در برابر رطوبت مقاوم است و همچنین قیمت آن برای استفاده در منازل کاملاً به صرفه است.

  4. سلام مهندس
    میشه به جای سازه کناف از گچ استفاده کنیم و پانل ها را با گچ با هم متصل کنیم؟

    1. خیر.. استفاده از گچ به عنوان سازه کناف به هیچ عنوان توصیه نمیشود. برای نصب کناف سقف باید الزاماً از سازه F47 کناف و U36 و نبشی L25 مطابق با استاندارد شرکت کناف ایران استفاده کنیم. متأسفانه برخی از افراد برای نصب سیستم کناف از گچ استفاده میکنند که کار بسیار اشتباهی است و در زمان وقوع زلزله جدا شدن گچبرگ کناف از سقف حتمی است که ممکن است منجر به خسارت جانی و مالی خواهد شد. لطفاً در صورتی که از محصولات کناف ایران برای ساختمان خود استفاده میکنید حتماً از نصاب کناف آموزش دیده و نظارت مهندس بهره ببرید. برای مشاوره با کارشناسان کناف شرکت لطفاً با شماره های زیر در تماس باشید.
      دفتر شهرک غرب : 86091208
      واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  5. سلام لطفاً راجع به نصب کناف سقف و دیوار کناف هم آموزش بدهید.
    مرسی

    1. کناف ( Knauf ) در صنعت ساختمان به عنوان سقف و دیوار کاذب مورد استفاده قرار میگیرد. کناف شامل سه رکن اصلی است : 1- گچبرگ کناف که خود به چهار مدل ( RG, MR, FR, FM ) است و با توجه به شرایط کاربری آن استفاده میشود. 2- پروفیل گالوانیزه کناف که شامل سپری ( T ) و نبشی ( L ) و پروفیل F و پروفیل U جهت استفاده در سقف کناف و پروفیل های رانر ( Runner ) و استاد ( Stud ) جهت استفاده در دیوار کناف است. کناف سقف در دو نوع مختلف تیپ A و تیپ B شبکه بندی میشود که معمولاً در ایران از تیپ B استفاده میشود که البته کار صحیحی نیست. همچنین آکواپنل کناف ( Aqua panel ) جهت استفاده در نمای ساختمان کاربرد دارد. با توجه به اینکه آکواپنل کناف از مواد سیمانی ( Cement Board ) ساخته شده است برای نما که در معرض باد و باران است مناسب است. جهت دریافت فیلم های آموزشی نصب و اجرای کناف با شماره واتساپ ما در ارتباط باشید.
      واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  6. سلام و خسته نباشید
    برای نورپردازی کناف کشی مغازه چی پیشنهاد میکنید؟

    1. پس از کناف کش سقف میتوان با گردبر جای هالوژن سقفی را درآورد. همچنین در صورتی که طراحی مدرن مد نظر شماست میتوانید از لاین نور با دیفیویز استفاده کنید. لاین نور خطی از جدیدترین متد نورپردازی ساختمان است و به سقف مغازه جذابیت بسیار زیادی میبخشد. لازم به ذکر است که پروفیل گذاری سقف باید به گونه ای باشد که فضا برای اجرای لاین نور کناف داشته باشد در غیر اینصورت ریل لاین نور به سازه F کناف سقف گیر خواهد کرد. از کنافکاری که تجربه در اجرای لاین نور خطی را دارد باید در این زمبنه استفاده کنید. برای اجرای لاین نور خطی سقف کناف از طریق واتساپ ما در تماس باشید.
      شماره واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  7. سلام
    ضخامت ورق کناف چقدر هست؟
    کناف سقف خطرناک نیست و امکان سقوط و خراب شدن دارد؟ اگه زلزله بیاد چطور؟

    1. سلام.. گچبرگ کناف معمول در ایران حدوداً 12.5 میلیمتر ضخامت دارد. در ایران شرکت های کناف ایران و باتیس و کارا بیشترین سهم را در تولید و فروش گچبرگ دارند. تقریباً تمامی تولید کنندگان گچبرگ کناف در ایران تولیدات استاندارد دارند. اما برای سقف های با شکل قوسی بهتر است از گچبرگ کناف ایران استفاده شود. سازه F کناف باید به وسیله پروفیل U از سقف اصلی و با اتصال مستقیم پروفیل U به سقف کاملاً مهار شود و آویزگیری با سیم آرماتور بندی مجاز نیست. در صورتی که فاصله سقف اصلی و سقف کناف کم بود میتوان از براکت کناف ( Knauf Bracket ) استفاده کرد. استفاده از پروفیل نبشی یا L برای مهار سازه F مجاز نیست. همچنین بهتر است سازه کناف در مناطق زلزله خیز به صورت تیپ A اجرا شود. اما معمولاً برخی از مجریان کناف به دلیل قیمت پایین تر از تیپ B استفاده میکنند. در هر صورت انتخاب تیپ سازه سقف کناف باید آگاهانه و پس از مشورت با کارفرما اجرا شود. اجرای کناف سقف با تیپ B به دلیل استفاده کمتر از پروفیل F نسبت به سازه سقف کناف تیپ A ارزانتر است.

  8. سلام و خسته نباشید
    برای پروژه حدود دو هزار متر مربع کناف سقف از نوع RG میخواهیم استفاده کنیم شما گچبرگ کناف ایران استفاده میکنید یا باتیس؟
    همچنین نیاز به فاکتور رسمی شرکتی داریم که شما انجام میدهید؟

    1. سلام.. هر دو تولید کننده گچبرک کناف ایران و باتیس کیفیت خوب و قابل قبولی دارند. در شرایطی که سقف فلت اجرا میکنید میتوانید از هر دو نوع گچبرکگ کناف ایران یا باتیس استفاده کنید اما در شزایطی که سقف دارای پیشانی با قوس است توصیه ما استفاده از گچبرگ کناف ایران است. برخلاف باور عموم عمده هزینه کناف سقف بدلیل سازه کناف است و گچبرگ تنها 20 درصد از قیمت کل اجناس است. سازه گالوانیزه سقف، مانند نبشی و پروفیل F و پروفیل U مهمترین عامل تاثیرگذار در قیمت هستند. توصیه ما خرید از تولیدکنندگان معتر است. زیرا مستقیماٌ بر قیمت و استحکام سقف کناف موثر است.

  9. سلام برای طراحی کناف بندی چه قدر هزینه میگیرید

    1. سلام.. طراحی کناف بستگی به متراژ و محل استفاده آن دارد. در صورتیکه طراحی کناف سقف مد نظر شما باشد متناسب با طراحی داخلی قیمت تعیین میشود. اما در صورتیکه طراحی دکور کناف مد نظر باشد معمولاً بصورت رایگان انجام خواهد شد و در صورت اجرای کنافکاری هزینه ای بابت طراحی گرفته نخواهد شد.

  10. سلام آیا شما در کاشان هم نمایندگی دارید؟لطفا من را راهنمایی کنید

    1. سلام.. بله همکاران ما در سراسر ایران برای اجرای کناف در خدمت شما هستند. لطفاً برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن دفتر تهران تماس بگیرید.
      موبایل مهندس صادقی : 09121022495

  11. سلام و تشکر از مطالب ساییتون
    برای طراحی دکور و سقف کناف واحد اداری میخواستم با شما مشورت کنم. امکانش هست بازدید کنید و قیمت بدهید؟

    1. سلام.. دکور کناف و سقف کناف اداری معمولاً به صورت کناف فلت اجرا میشود. با توجه به اینکه استفاده از دورباکس و دکور کناف در ساختمان های اداری مرسوم نیست توصیه ما استفاده از کناف فلت سقف است. همچنین با استفاده از هالوژن و پنل LED میتوان نور فضای اداری را تامین کرد.

  12. سلام برای دیوار کناف شما گچبرگ کناف را پیشنهاد میکنید یا گچبرگ باتیس؟
    مرسی از سایتتون

    1. سلام.. گچبرگ کناف موجود در بازار ایران شامل شرکت کناف ایران ، باتیس ، کارا ، مشهد و شیراز است. برای دکور کناف بهتر است از محصولات کناف ایران استفاده شود زیرا انعطاف پذیری بیشتری دارد. اما برای کناف سقف فلت و دورباکس نورمخفی کناف میتوان از دیگر تولیدات گچبرگ نیز استفاده کرد. در تعیین قیمت کنافکاری عمده هزینه ها برای خرید سازه شامل سازه F47 و L25 و U36 میشود. همچنین در دیوار کناف خود ایستا عمده هزینه ها به دلیل خرید استاد و رانر 5 و 7 10 سانتیمتری است و گچبرگ تعیین کننده قیمت نیست. توصیه ما این است که از گچبرگ با کیفیت استفاده کنید.

  13. سلام برای کناف سقف یک پروژه مجتمع تجاری در استان گیلان میخواهیم با شما همکاری کنیم.
    روند کار به چه صورت هست؟

    1. سلام.. اجرا سقف کناف پروژه های بزرگ از متراژ بالاتر از 1000 متر مربع به هر دو صورت اجرتی و با جنس طبق تعرفه و شابلون کناف ایران محاسبه میشود. همچنین طریقه پرداخت کارفرما با تائید صورت وضعیت توافق شده کارفرما و گروه ساختمانی سیمرغ و مطابق با قیمت درج شده در قرارداد و به صورت هفتگی یا ماهانه انجام میشود. همچنین هزینه اقامت بر عهده کارفرماست اما هزینه غذای اکیپ کنافکار به عهده گروه ساختمانی سیمرغ است. لطفاٌ برای اطلاعات بیشتر با شماره های دفتر تماس بگیرید.
      موبایل مهندس صادقی : 09121022495

  14. برای خانه میخواهم یک اتاق اضافه کنم. میشه از دیوار کناف استفاده کرد؟
    برای چهارچوب در باید چیکار کنم؟

    1. سلام.. بله با توجه به سرعت اجرای دیوار کناف پیشنهاد ما برای دیوار جداکننده و یا پارتیشن پیشنهاد ما نیز همین است. چنانچه دیوار جداکننده کناف 9.5 سانتیمتری اجرا شود به راحتی میتوان از چهارچوب فلزی 10 سانتیمتری استفاده کرد. همچنین در صورت تمایل میتوان از چهارچوب ام دی اف نیز استفاده کرد. با توجه به اینکه چهارچوب ام دی اف در محل اندازه گیری و ساخته میشود میتوان ضخامت دیوار کناف را از 7.5 سانتیمتر تا 15 سانتیمتر اجرا کرد.

  15. سلام من کنافکار هستم و کناف سقف و کناف دیوار و دکور کناف هم کار میکنم و ۶ سال سابقه دارم و مدرک کناف ایران هم دارم شما استخدام میکنید؟

    1. سلام.. انشالله که با شما همکاری کنیم. گروه ساختمانی سیمرغ برای تکمیل کادر کنافکار خود نسبت به استخدام افراد متخصص و متعهد اقدام میکند. لطفاً برتی اطلاعات بیشتر در واتساپ پیام بدهید.
      موبایل مهندس صادقی : ۰۹۱۲۱۰۲۲۴۹۵

  16. سلام و خدا قوت
    سقف خانه ما خیلی ساده هست و میخواهم یک طراحی به روز و مدرن انجام بشه با کناف. شما چی پیشنهاد میکنید؟

    1. سلام.. پیشنهاد ما این است که ابتدا منزل شما توسط کارشناس ما بازدید شود و متناسب با ابعاد خانه طراحی سقف کناف صورت بگیرد. همچنین برای مشاهده طرح کناف سقف به روز و مدرن در واتساپ پیام بدهید که برای شما ارسال شود. طراحی نهایی سقف کناف منزل شما بر اساس طرح اولیه عکس های ژورنالی روز دنیا صورت خواهد گرفت.
      واتساپ مهندس صادقی : ۰۹۱۲۱۰۲۲۴۹۵

    1. سلام.. گچبرگ کناف از گچ میکرونیزه مخصوص و الیاف تحت فشار هیدرواستاتیکی تولید میشود. برای نصب کناف از سازه گالوانیزه استفاده میشود. به عنوان مثال برای نصب سقف کناف از پروفیل نبشی و F و برای نصب دیوار کناف از پروفیل رانر و استاد اسفاده میشود. گچکاری و رابیتس با کنافکاری کاملاً متفاوت است. کنافکاری نسبت به گچکاری بسیار سریعتر و تمیز تر اجرا میشود و همچنین قیمت کنافکاری در مقایسه با گچکاری به مراتب ارزان تر است.

    1. سلام.. با توجه به دستورالعمل شرکت کناف ( Knauf ) برای محاسبه قیمت کناف سقف چنانچه عرض اجرا شده بیشتر از یک متر باشد قیمت کناف سقف بر اساس متر مربع از کار اجرا شده محاسبه میشود و در صورتیکه عرض اجرا شده کمتر از یک متر باشد قیمت کناف سقف بر اساس متر طول حساب میشود. به عنوان یک قاعده کلی قیمت کناف سقف فلت بر اساس متر مربع و قیمت دورباکس بر اساس متر طول محاسبه میشود.

  17. سلام..من دیوار کناف برای بین اتاق هال و پذیرایی و اتاق میخواهم نصب کنم برای اینکه عایق صوتی بشود باید چکار کنم؟

    1. سلام.. بهتر است که دیوار کناف به صورت خودایستا و با رانر و استاد اجرا شود. در این حالت میتوانید با استفاده از پشم سنگ نسبت به عایق کردن دیوار کناف اقدام کنید. پشم سنگ هم به عنوان عایق صوتی و هم به عنوان عایق حرارتی در دیوار کناف کاربرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *