گروه ساختمانی سیمرغ

44287244 – 44287287 – 09121022495 مهندس صادقی

دکوراسیون مغازه

طراحی دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون فروشگاه ، دکوراسیون مغازه پوشاک ، دکوراسیون موبایل فروشی و دکور مغازه

به روز رسانی در
مهندس صادقی

مدیرعامل گروه ساختمانی سیمرغ
کارشناس ارشد مهندسی سازه - عمران
عضو سازمان نظام مهندسی تهران با 20 سال سابقه اجرایی

عنوان مقاله دکوراسیون مغازه

طراحی دکوراسیون مغازه

در طراحی دکوراسیون مغازه و دکوراسیون فروشگاه مهمترین مسئله ای که باید در نظر گرفت موقعیت مکانی و تیپ و نوع مشتریان مغازه یا فروشگاه از لحاظ سطح درآمد است. به عنوان مثال چنانچه مشتریان مغازه شما به برند و مارک خاصی علاقه داشته باشند باید طراحی و ساخت دکور مغازه کاملاً لوکس و پرخرج باشد. در این‌گونه موارد باید توجه ویژه‌ای به آسایش روانی و فیزیکی مشتریان خود داشته باشید. توجه به سیستم گرمایش و سرمایش مغازه ، چیدمان مبلمان برای استراحت مشتریان ، نورپردازی صحیح و پرنور ، عدم استفاده از رنگ بندی تند و پرهیز از دکور شلوغ. برای طراحی دکوراسیون مغازه لوکس باید به این نکته توجه داشت که غالب مشتریان از طبقه مرفه جامعه هستند و دکوراسیون فروشگاه شما باید نزدیک به دکور مغازه های لوکس اروپایی باشد تا بتوانید مشتریان خود را جذب کنید. اما به عنوان مثال زمانی که مشتریان مغازه شما از طبقه متوسط درآمدی جامعه باشند. یکی از بهترین انتخاب ها برای کف مغازه استفاده از کفپوش وینیفلکس است که در انواع ضخامت 2 میلیمتری و 3 میلیمتری و متناسب با میزان رفت و آمد مشتری در مغازه انتخاب میشود. کفپوش وینیفلکس ( Vinyflex ) نزدیک 40 سال است که در ایران تولید میشود و با توجه به جنس و نوع پوشش و مواد اولیه مرغوبی که در تولید آن به کار رفته است میتواند بهترین گزینه باشد. کفپوش پی وی سی به دلیل اینکه صد در صد قابل شستشو هستند و همچنین این مسئله که در اثر رفت و آمد زیاد استاندارد سایش سطح بالایی داشته باشند. در صورتی که از کفپوش پی وی سی برای کف مغازه استفاده میشود باید به این مسئله توجه کرد که ضخامت لایه رویی چند میکرون است و همچنین این مسئله که کفپوش باید نشان استاندارد  ملی ایران را داشته باشد در غیر اینصورت پس از مدتی رویه آن از بین میرود و منظره ناخوشایندی پیدا خواهد کرد.

طراحی دکوراسیون مغازه باید منطبق بر طراحی فروشگاه‌های مدرن باشد در این صورت می‌توان از کناف سقف و دیوار کناف همانند اکثر دکور مغازه های ایرانی ، نورپردازی کم نور و رنگ بندی تند و شاد در جذب مشتری استفاده کرد. همچنین طراحی ویترین مغازه باید کاملاً متناسب و هماهنگ با دکوراسیون مغازه باشد. همچنین به این مطلب باید توجه داشت که از آنجایی که اکثر ارتفاع  سقف مغازه معمولاً 6 متری است و اکثر مغازه ها دارای طبقه دوم و یا بالکن هستند فضای لازم برای ساخت و نصب بالابر مغازه باید به درستی تامین شود. همچنین ایمنی لازم با توجه به رفت و آمد مشتری ها در مغازه بوسیله سنسورهای مخصوص باید کاملاً در نظر گرفته شود.

همچنین در طراحی دکوراسیون مغازه و دکوراسیون فروشگاه توجه ویژه به مسائل امنیتی مانند نصب دوربین مدار بسته در هر شرایطی الزامی است. همچنین با توجه به اینکه برق مصرفی فروشگاه معمولاً تا 5 برابر مصرف برق واحدهای مسکونی است برقکشی ساختمان و تعبیه صحیح و اصولی فیوز برق مصرفی مستلزم محاسبات مهندسی و فنی است. در غیر این صورت قطع دائم برق فروشگاه ( اصطلاحاً پریدن فیوز مغازه ) و در مواردی آتش سوزی ناشی از سیم برق به دلیل گرمای بیش از حد و خسارات مالی و جانی کاملاً امری محتمل است.

دکوراسیون مغازه پوشاک

مهمترین المانی که باعث جذب مشتری و خرید او در یک مغازه می‌شود، طراحی دکور مغازه و طراحی ویترین بوتیک می‌باشد. در واقع دکوراسیون مغازه نقش بسیار مهمی در جذب و موفقیت شغلی مغازه دار خواهد داشت. در صورتی که به فکر راه اندازی مغازه بوتیک هستید، بهتر است برای دیزاین و طراحی دکوراسیون مغازه پوشاک برنامه ریزی کنید. این برنامه ریزی باید شامل در نظر گرفتن زمان اجرای پروژه و بودجه بندی مالی صحیح باشد. زیرا هرگز یک مغازه با دکوراسیون نامناسب باعث جذب مشتری نمی‌شود و حتی باعث می‌شود خریدارانی که وارد مغازه می‌شوند گیج شده و در این شرایط انتخاب برای آن‌ها مشکل شود و در نهایت از خرید خود انصراف دهند. برخلاف تصور اکثر مغازه داران طراحی دکوراسیون مغازه پوشاک کار آسانی نیست و بدون شک برای دستیابی به طرح ایده آل باید بسیاری از المان‌های طراحی معماری و سازه‌ای را در نظر گرفت. رسیدن به طرح ایده آل معماری و سازه‌ای مستلزم داشتن تجربه کافی و دانش علمی طراح است. همچنین میزان بودجه اولیه برای ساخت دکوراسیون مغازه پوشاک مهمترین عاملی است که باید در نظر گرفت. رنگ‌ها جزء عناصر مهم در طراحی دکوراسیون هر فضایی می‌باشند. از این رو در طراحی دکوراسیون مغازه پوشاک استفاده از رنگ سفید به‌نوعی القا کننده آرامش و صداقت می‌باشد و مشتری را به خرید ترغیب می‌کند. به همین دلیل می‌توان در دکوراسیون مغازه پوشاک از رنگ سفید استفاده کرد. همچنین می‌توان رنگ سفید را با هر رنگی و هر سبک دیزاینی ترکیب کرد و با قرار گرفتن رنگ‌ها در کنار هم تعادل و ریتم جذاب و منحصر به فردی را در فضای بوتیک ایجاد کرد. دیوار مغازه به دلیل وسعت حضور خود در یک فضا دارای جایگاه ویژه‌ای در طراحی دکوراسیون مغازه پوشاک دارد. این مسئله باعث افزایش میزان تأثیر گذاری بر روی اجناس داخل فروشگاه بوتیک می‌شود. طراحی دیوار مغازه به وسیله دیوارپوش فومی و نورپردازی صحیح بر روی آن جلوه دیوار مغازه را دوچندان می‌کند. از این رو توصیه می‌شود تنها به رنگ آمیزی دیوارها بسنده نکرده و با کمک پوششی مناسب، دیوارهای بوتیک را تزئین کرد. طراحی ایده آل اتاق پرو ( شامل سیستم تهویه هوا و نور مناسب ) و مبلمانی که برای نشستن همراهان در نظر گرفته  می‌شود نیز از فاکتورهای موفقیت در طراحی دکوراسیون مغازه پوشاک است.

دکوراسیون موبایل فروشی

از آنجایی که فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی و موبایل فروشی روزانه تعداد زیادی بازدید کننده دارند، تبدیل این بازدید کنندگان به مشتری و خریدار دغدغه اول صاحبان مغازه است. همچنین با توجه به اینکه عمده بازار تلفن همراه در ایران منحصر به چند برند معروف است طراحی دکوراسیون موبایل فروشی باید متناسب و هماهنگ با نمایندگی‌های رسمی برند خاص تلفن همراه باشد. دسترسی به نمونه گوشی‌های تلفن همراه و کسب اطلاعات سریع و آسان هدف اصلی در طراحی دکوراسیون موبایل فروشی است. بسته به ابعاد مغازه و سطح فروش مغازه تشخیص نوع دکوراسیون و چیدمان باید صورت بگیرد. یکی از اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون موبایل فروشی استفاده از ویترین شلوغ و قرار دادن نمونه گوشی‌ها در ویترین مغازه است که این کار علاوه بر این که باعث کوچک‌تر نشان دادن مغازه می‌شود منجر به از دست دادن خریدار پیش از ورود به مغازه و انصراف از خرید می‌شود. در حالی که حضور بازدید کننده در مغازه شانس تبدیل بازدیدکننده به خریدار را افزایش می‌دهد. در طراحی مدرن دکوراسیون موبایل فروشی ویترین شلوغ جای خود را به ویترین شیشه‌ای ساده می‌دهد تا بازدید کننده به ورود به مغازه ترغیب شود. نورپردازی مناسب و سیستم سقف کاذب در کنار سیستم گرمایش و سرمایشی مناسب علاوه بر جذب بازدید کننده منجر به طولانی شدن حضور بازدید کننده و افزایش احتمال خرید می‌شود.

طراحی دکوراسیون مغازه
طراحی دکوراسیون مغازه
طراحی سه بعدی دکوراسیون مغازه
طراحی سه بعدی دکوراسیون مغازه
دکور مغازه مدرن
دکور مغازه مدرن
دکوراسیون فروشگاه لوکس
دکوراسیون فروشگاه لوکس
دکوراسیون مغازه مدرن
دکوراسیون مغازه مدرن
چیدمان مغازه لوکس
چیدمان مغازه لوکس
دکوراسیون مغازه خاص
دکوراسیون مغازه خاص
طراحی سه بعدی دکور مغازه
طراحی سه بعدی دکور مغازه
دکوراسیون مغازه پوشاک مدرن
دکوراسیون مغازه پوشاک مدرن
دکوراسیون بوتیک
دکوراسیون بوتیک
طراحی تابلوی برند بوتیک
طراحی تابلوی برند بوتیک
دکوراسیون مغازه پوشاک بزرگ
دکوراسیون مغازه پوشاک بزرگ
طراحی سه بعدی دکوراسیون مغازه پوشاکطراحی سه بعدی دکوراسیون مغازه پوشاک
طراحی سه بعدی دکوراسیون مغازه پوشاک
طراحی صندوق مغازه بوتیک
طراحی صندوق مغازه بوتیک
دکوراسیون موبایل فروشی نمایندگی
دکوراسیون موبایل فروشی نمایندگی
دکوراسیون مغازه لوازم الکترونیکی
دکوراسیون مغازه لوازم الکترونیکی
دکوراسیون نمایندگی برند موبایل
دکوراسیون نمایندگی برند موبایل
دکوراسیون مغازه تجهیزات کامپیوتری
دکوراسیون مغازه تجهیزات کامپیوتری
دکوراسیون موبایل فروشی کوچک
دکوراسیون موبایل فروشی کوچک
دکوراسیون فروشگاه موبایل کوچک
دکوراسیون فروشگاه موبایل کوچک

سوالات متدوال دکوراسیون مغازه

صنف مغازه ، متراژ مغازه و همچنین لوکس بودن مغازه از عوامل تاثیر گذار در تعیین هزینه دکوراسیون مغازه است. قاعدتاً بدون طراحی سه بعدی و بازدید کارشناس نمیتوان برآورد درستی داشت.

بله. جدا از بحث نوع کاربری مغازه، استفاده بهینه از فضای مغازه نیازمند یک طراحی اصولی و مهندسی است. در واقع هنر طراح استفاده بهینه از فضای موجود است.

استفاده از ورق ام دی اف برای دکور مغازه بهترین انتخاب است. اما در مغازه های بزرگتر هزینه دکور مغازه با ام دی اف بسیار بالا میرود و به جای آن میتوان از ورق آلومینیوم استفاده کرد.

اتاق پرو ، رگال و قفسه لباس ، نورپردازی و تهویه مناسب ، جذابیت دکور بوتیک برای مشتری و پیشخوان فروشنده بوتیک

برای بهتر دیده شدن مغازه بین دیگر مغازه های رقیب، طراحی دکور مغازه بر اساس ژورنال های روز دنیا صورت میگیرد. بدون شک جذابیت دیداری مغازه های مدرن باعث افزایش فروش شما خواهد شد.

پرسش و پاسخ دکوراسیون مغازه

تعداد پرسش و پاسخ : 6

6 پاسخ

  1. سلام مغازه بنده در پاساژ هست و میخوام برای مغازه پوشاک دکور کنم لطفاً من را راهنمایی کنید

    1. سلام.. برای طراحی دکور مغازه پوشاک بهتر است ابتدا محل توسط کارشناس بازدید شود. یکی از نکاتی که در طراحی دکور مغازه پوشاک واقع در پاساژ باید بهه آن دقت کرد همخوانی و هماهنگی دکوراسیون مغازه با دکوراسیون پاساژ است. در صورتیکه در پاساژ لوکس و مدرن و نوساز هستید هزینه برای دکور مغازه منطقی است در غیر اینصورت در پاساژهایی که پاخور کمتر دارند میتوان با حداقل هزینه ظاهر مغازه را به روز کرد. برای مغازه پوشاک ترکیب دکور ام دی اف و کناف و قطعات فلزی بهترین شیوه طراحی مدرن است.

  2. سلام.. برای کف مغازه شما چی پیشنهاد میدین؟ بین لمینت و سرامیک میخواهم انتخاب کنم

    1. سلام.. برای کف مغازه بهترین پیشنهاد ما استفاده از سرامیک پرسلان است. با توجه به اینکه هسته لمینت از جنس HDF است در مجاورت شستشو با آب قطعاً خواهید پوسید و پس از گذر زمان کلیک پارکت لمینت دچار پوسیدگی خواهد شد. استفاده از سرامیک پرسلان با روکش نانو و ضد خش توصیه ما برای طراحی کف مغازه است.

  3. سلام آقای مهندس
    من مغازه پوشاک دارم در مجتمع عرش آجودانیه که میخواهم دیزاین کنم. میخواستم قیمت و روند طراحی را بدونم. مرسی

    1. سلام.. برای طراحی دکوراسیون مغازه پوشاک بهتر است که پیش از طراحی و قیمت دهی از محل بازدید شود. به طور کلی در طراحی دکوراسیون با توجه به تنوع آیتم ها و همچنین نوع و سرعت اجرا پیش از بازدید نمیتوان قیمت مشخصی را تعیین کرد. لطفاً برای بازدید با شماره های گروه ساختمانی سیمرغ هماهنگ کنید.
      موبایل مهندس صادقی : 09121022495

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *