گروه ساختمانی سیمرغ

44287244 – 44287287 – 09121022495 مهندس صادقی

طراحی باشگاه خانگی

طراحی باشگاه خانگی ، دستگاه بدنسازی خانگی ، طراحی میز بیلیارد خانگی و نصب جکوزی خانگی پیش ساخته

به روز رسانی در
مهندس صادقی

مدیرعامل گروه ساختمانی سیمرغ
کارشناس ارشد مهندسی سازه - عمران
عضو سازمان نظام مهندسی تهران با 20 سال سابقه اجرایی

عنوان مقاله طراحی باشگاه خانگی

طراحی باشگاه خانگی

برای طراحی باشگاه خانگی مهم‌ترین شرط داشتن فضای کافی برای قرار دادن لوازم ورزشی و انواع دستگاه بدنسازی خانگی است. پس از تأمین فضای لازم اصول طراحی داخلی بر اساس نوع لوازم ورزشی و نوع دستگاه بدنسازی خانگی ، سلیقه افراد و امکانات جانبی محیط باشگاه خانگی متغیر است.

به عنوان مثال انواع دستگاه بدنسازی خانگی شامل دستگاه بدنسازی چند کاره ، نیمکت بدن سازی ، تجهیزات تی آر ایکس ، تجهیزات پیلاتس و انواع دوچرخه ثابت می‌باشد. با توجه به نوع دستگاه بدنسازی خانگی و حجم تجهیزات استفاده شده طراحی صورت می‌گیرد.

تجهیزات باشگاه خانگی

نورپردازی داخلی باشگاه خانگی شامل دو سیستم روشنایی اصلی و روشنایی تزئینی است که با توجه به ابعاد اتاق باشگاه خانگی و کاربری آن صورت می‌گیرد. همچنین تهویه هوا داخلی باشگاه خانگی باید با توجه به نوع فعالیت بدنی و نوع دستگاه بدنسازی خانگی طراحی شود. تجهیزات صوتی و تصویری در جای مناسب باید قرار گیرد و در صورت امکان عایق بندی صوتی باید به صورت مهندسی و بهینه تعبیه شود تا سر و صدای ناشی از فعالیت دستگاه بدنسازی خانگی باعث آزار و اذیت ساکنین نشود.

طراحی اتاق بیلیارد

طراحی سقف و نورپردازی اتاق بیلیارد را میتوان با انواع سقف کاذب کناف اجرا کرد. با توجه به تنوع طرح سقف کناف میتوان مطابق با سلیقه کارفرما طراحی را پیش برد. انواع میز بیلیارد خانگی در ایران معمولاً به دو صورت میز بیلیارد ایت بال ( Eight Ball ) و اسنوکر ( Snooker ) می‌باشد که با توجه به علاقه هر فرد در نوع علاقه به بازی بیلیارد متغیر است.  مهم‌ترین مسئله‌ای که در طراحی اتاق میز بیلیارد خانگی به آن باید دقت کرد آزادی فضای پیرامونی میز بیلیارد خانگی است. به عنوان مثال ابعاد میز بیلیارد خانگی ایت بال 9 فوت 1/57 متر در 2/84 متر است اما فضای لازم برای بازی این میز بیلیارد 4 متر در 5 متر است.

دیزاین اتاق بیلیارد

نورپردازی میز بیلیارد در بهترین حالت نور مستقیم و از بالا است. البته باید در طراحی در نظر گرفت که نورپردازی به گونه‌ای نباشد که باعث خیرگی در چشم بازیکن شود. همچنین طراحی محیطی بر اساس رنگ زمینه میز بیلیارد خانگی و نوع پایه میز بیلیارد خانگی ( کلاسیک یا مدرن ) صورت می‌گیرد. در بهترین حالت برای دیزاین دیوارهای اطراف میز بیلیارد خانگی مدرن استفاده از پوستر دیواری و برای میز بیلیارد خانگی کلاسیک استفاده از دیوار پوش فومی توصیه می‌شود.

جکوزی خانگی

جکوزی خانگی پیش ساخته قابل حمل یا پرتابل ، نیاز به هیچ گونه لوله کشی آب ، تخریب ساختمان و برق کشی ساختمان ندارد و به طور مستقیم به پریز برق وصل می‌شود و همچنین به راحتی توسط چند نفر قابل حمل است. از این رو می‌توان از جکوزی خانگی در داخل اتاق ، تراس و طراحی روف گاردن با توجه به فصل سال استفاده کرد. همچنین هنگام تعویض خانه به همراه سایر وسایل جابجا می‌شود و به منزل جدید قابل انتقال است.

عمدتاً برای گرم کردن جکوزی خانگی دو راه وجود دارد: برق شهری و یا گاز (طبیعی یا پروپان). بسیاری از مدل‌های قابل حمل با برق گرم می‌شوند. جکوزی خانگی را می‌توان با گرم­کن های با توان مختلف معمولاً از 2 کیلو وات تا 12 کیلو وات مجهز نمود. مشخصاً توان بالاتر گرم‌کن سبب گرم شدن سریع آب جکوزی خانگی می‌شود اما مصرف برق را افزایش می‌دهد.  این مسئله در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی نیست و ممکن است منجر به افزایش مصرف انرژی و تحمیل هزینه ها به ساکنین شود.

تمامی انواع مدل‌های گرم کن جکوزی خانگی به وسیله ترموستات کنترل می‌شوند، بنابراین احتمال سوختگی پوست افراد کاهش می‌یابد. دمای متداول آب در جکوزی عمدتاً بین 36 تا 40 درجه سانتی گراد است که در مقایسه با دمای متداول آب استخر، بسیار بیشتر است. انواع مدل جکوزی خانگی با توجه به امکانات جانبی آن مانند صفحه کنترل لمسی، نورپردازی و سیستم تصفیه آب قیمت گذاری می‌شود.

سالن بدنسازی خانگی
سالن بدنسازی خانگی
دکوراسیون باشگاه خانگی
دکوراسیون باشگاه خانگی
باشگاه خانگی استخر
باشگاه خانگی استخر
انواع دستگاه باشگاه خانگی
انواع دستگاه باشگاه خانگی
دستگاه بدنسازی خانگی
دستگاه بدنسازی خانگی
ساخت باشگاه خانگی
ساخت باشگاه خانگی
میز بیلیارد خانگی مدرن
میز بیلیارد خانگی مدرن
میز بیلیارد خانگی کلاسیک
میز بیلیارد خانگی کلاسیک
میز بیلیارد خانگی زمینه قرمز
میز بیلیارد خانگی زمینه قرمز
میز بیلیارد خانگی زمینه آبی
میز بیلیارد خانگی زمینه آبی
میز بیلیارد خانگی زمینه کرم
میز بیلیارد خانگی زمینه کرم
میز بیلیارد خانگی زمینه مشکی
میز بیلیارد خانگی زمینه مشکی
جکوزی خانگی در حیاط خلوت
جکوزی خانگی در حیاط خلوت
جکوزی خانگی در حیاط منزل
جکوزی خانگی در حیاط منزل
جکوزی خانگی در تراس
جکوزی خانگی در تراس
جکوزی خانگی در اتاق
جکوزی خانگی در اتاق

پرسش و پاسخ طراحی باشگاه خانگی

تعداد پرسش و پاسخ : پرسشی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *