گروه ساختمانی سیمرغ

44287244 – 44287287 – 09121022495 مهندس صادقی

کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه ، کابینت آشپزخانه ممبران ، کابینت آشپزخانه های گلاس ، کابینت ام دی اف ترک و ایرانی

به روز رسانی در
مهندس صادقی

مدیرعامل گروه ساختمانی سیمرغ
کارشناس ارشد مهندسی سازه - عمران
عضو سازمان نظام مهندسی تهران با 20 سال سابقه اجرایی

عنوان مقاله کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه یا Kitchen Cabinet را میتوان اصلی ترین المان در طراحی دکوراسیون منزل در نظر گرفت. از آنجایی که آشپزخانه منزل پر رفت آمدترین و پر تردد ترین مکان منزل است از این رو طراحی صحیح و اصولی کابینت آشپزخانه را میتوان مهمترین بخش بازسازی ساختمان در نظر گرفت. با توجه به بودجه اولیه کارفرما بهترین انتخاب را برای ساخت و طراحی کابینت باید اعمال کرد. فرآیند ساخت کابینت آشپزخانه شامل سه مرحله اصلی است که به شرح زیر میباشد :

۱- طراحی کابینت آشپزخانه : در این مرحله طراح کابینت پس از بازدید از آشپزخانه و جا نمایی محل سینک ظرفشویی و اجاق گاز و همچنین تجهیزات آشپزخانه نظیر محل قرارگیری یخچال و همچنین ماشین ظرفشویی اقدام به طراحی اولیه کابینت آشپزخانه بر روی کاغذ میکند. پس از تایید اولیه طرح از طرف کارفرما طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه انجام میشود. طرح سه بعدی آشپزخانه دید واقعی را به کارفرما میدهد. طرح سه بعدی کابینت آشپزخانه آنقدر اصلاح میشود تا زمانیکه کارفرما طرح نهایی را تایید کند.

۲- ساخت کابینت آشپزخانه : در این مرحله و طبق طراحی و ابعاد و اندازه ها یونیت کابینت آشپزخانه در کارگاه کابینت سازی ساخته میشود. برش ها و الگو ها مطابق با طراحی زده میشوند و غیر از در کابینت بقیه قسمت ها آماده شده و به محل پروژه ارسال میشوند.

۳- نصب کابینت آشپزخانه : در این مرحله نصاب حرفه ای کابینت آشپزخانه اقدام به نصب کابینت زمینی و اتصال آن به دیوار به کمک پیچ رول پلاک میکند. همچنین برای کابینت های هوایی از از فیتینگ ( Fitting ) استفاده میشود. اتصال کابینت هوایی به دیوار با استفاده از فیتینگ بهترین روش اتصال کابینت هوای به دیوار است. پس از اتصال یونیت ها نوبت به وصل کردن در کابینت به کمک مکانیزم بازشوها میرسد. همچنین اتصال تاج و دیگر اکسسوری های کابینت آشپزخانه نیز در این مرحله صورت میگیرد. در انتها در و کشو های کابینت آشپزخانه برای حرکت روان و راحت باید کاملاً رگلاژ شود. سپس اقدام به نصب دستگیره ها میکنیم.

با توجه به جنس ورق بکار رفته در ساخت کابینت آشپزخانه میتوان آن را به ۶ دسته اصلی تقسیم کرد که به تفضیل در مورد آن ها توضیح داده شده است :

1- کابینت چوب طبیعی : کابینت تمام چوب یا کابینت چوبی با استفاده از چوب درختان افرا، بلوط، کاج و گردو تولید و ساخته میشود. کابینت چوبی را میتوان لوکس ترین و گرانترین نوع کابینت آشپزخانه نامید. با توجه به فرآیند ترمو کردن چوب طبیعی و از بین بردن رطوبت داخل چوب تبدیل چوب طبیعی به ورق قابل ساخت برای کابینت هزینه تمام شده کابینت چوبی را بالا خواهد برد. کابینت چوبی که آن را به عنوان کابینت لوکس نیز شناخته میشود تقریباً 3 تا 4 برابر نسبت به کابینت ام دی اف گرانتر است. پس از ترمو کردن چوب طبیعی لایه ای رنگ پلی استر روی آن قرار میگیرد. لایه رنگ پلی استر دوام و زیبایی دوچندان را به کابینت چوب طبیعی خواهد داد. کابینت چوبی با استفاده از دستگاه CNC کاملاً خراطی میشود و میتوان طرح های سفارشی مطابق با سلیقه کارفرما طراحی و اجرا کرد. البته باید در نظر گرفت جدا از هزینه بالای کابینت چوبی ساخت آن نیازمند زمان زیادی است و همچنین به دلیل وزن زیاد نصب آن نیازمند تخصص و مهارت خاصی است. در صورتی که بودجه کارفرما محدود باشد میتوان از کابینت روکش چوب استفاده کرد. انواع طرح روکش کابینت آشپزخانه همانند چوب افرا، گردو، بلوط و غیره موجود است. با استفاده از روکش میتوان در هزینه ها صرفه جویی کرد.

2- کابینت ام دی اف ( MDF ) مات : کابینت ام دی اف معمولی که اصطلاحاً به آن کابینت MDF مات گفته میشود در واقع از ورق ام دی اف مات یا ایرانی برای ساخت آن استفاده شده است. جنس در کابینت و کشوها از ورق ام دی اف مات است. در بازار ایران ورق ام دی اف با ضخامت ۹ میلیمتر، ۱۶ میلیمتر، ۲۵ میلیمتر و ۳۲ میلیمتر موجود است. برای ساخت کابینت آشپزخانه ام دی اف از ورق ۱۶ میلیمتر استفاده میشود. این ضخامت از ورق جدا از استحکام مناسب به نسبت وزن سبکتری دارد از این رو استفاده از ورق ۱۶ میلیمتری MDF انتخاب بهینه است. برای ساخت یونیت های کابینت ام دی اف معمولاً از ورق سفید ساده و یا سفید صابونی استفاده میشود. از بهترین ورق های ام دی اف موجود در بازار ایران میتوان به ورق شرکت ایزوفام اشاره کرد. ورق ام دی اف نسبت به آب حساس است از این رو بهتر است برای یونیت زیر سینک ظرفشویی از ورق ۱۶ میلیمتری PVC ضد آب استفاده کرد. همچنین برای پشت یونیت زیر سینک از ورق ۳ میلیمتری PVC استفاده میشود. با توجه به انواع مختلف سینک آشپزخانه در بازار و همچنین ضخامت و استحکام انواع سینک ظرفشویی توصیه میشود که از سینک استیل البرز استفاده شود. زیرا قیمت سینک استیل البرز نسبت به سایر برند های مشابه کاملاً اقتصادی و به صرفه است و استحکام و مقاومت آن در برابر ضربه نیز به مراتب بالاتر است. همچنین در صورتی که برای ساخت کابینت ام دی اف مات از ورق غیر استاندارد استفاده شود پس از مدتی بوی نامطبوع از کابینت شنیده خواهد شد. بهترین روش برای تشخیص ورق ام دی اف استاندارد از غیر استاندارد حین نصب کابینت ام دی اف است. زمانیکه اره به ورق غیر استاندارد بخورد بوی نامطبوعی از آن شنیده خواهد شد. لازم است در همان لحظه کارفرما از ادامه نصب جلوگیری کند.

۳- کابینت ام دی اف ( MDF ) براق یا اصطلاحاً کابینت های گلاس ( High Gloss ) : کابینت های گلاس را میتوان پر استفاده ترین کابینت آشپزخانه دانست. براق بودن سطح کابینت و جلوه زیبای آن و همچنین طرح های متنوع استفاده از این نوع کابینت را برای هر نوع سلیقه ای امکانپذیر کرده است. تنها تفاوت کابینت های گلاس با کابینت ام دی اف مات در جنس ورق درب و کشو کابینت است. جنس یونیت کابینت های گلاس همانند کابینت ام دی اف مات از ورق ۱۶ میلیمتری سفید صابونی است. ورق های گلاس ۱۶ میلیمتری موجود در بازار ایران قبلاً از کشور ترکیه وارد میشد و از مهمترین برندهای معروف AGT ، Isik و Yildiz میتوان نام برد. اما امروزه کارخانه های داخلی مبادرت به تولید انواع ورق ام دی اف درجه یک کرده اند. برای تشخیص ورق های گلاس درجه یک آن را در مجاورت نور قرار دهید در این حالت ورق های گلاس درجه یک باید عاری از هرگونه پستی و بلندی و موج و یا زدگی باشد. قیمت کابینت های گلاس اندکی بالاتر از کابینت ام دی اف معمولی است. کابینت های گلاس به دلیل براق بودن و انعکاس نور آشپزخانه را بزرگتر نشان میدهد. البته باید در نظر گرفت که کابینت آشپزخانه لکه ها بر روی خود نشان میدهد و مخصوصاً اثر چربی انگشتان دست به روی آن خواهد ماند که البته به سادگی پاک خواهد شد.

 ۴- کابینت ممبران : کابینت آشپزخانه ممبران از فرآیند لمینت کردن روکش با چسب مخصوص بر روی ورق MDF تولید میشود. برای ساخت کابینت ممبران ابتدا ورق ام دی اف ۱۶ میلیمتری را با استفاده از دستگاه CNC تراش میدهند و خراطی میکنند سپس با استفاده از دستگاه مخصوصی و با چسب روکش را به سطح ام دی اف CNC شده میچسبانند. کابینت ممبران به دلیل شباهت زیاد به کابینت چوبی کلاسیک و ارزانی نسبی امروز بسیار مورد اقبال مشتریان قرار گرفته است. معمولاً استفاده از ماربل شیت به عنوان بین کابینتی نمای بسیار زیبایی را به کابینت می‌بخشد. با توجه به اینکه ماربل شیت نوعی ورق روکش دار طرح سنگ است و با توجه به نوع چاپ و طرح زیبایی کابینت آشپزخانه را دوچندان میکند. ماربل شیت بین کابینتی در انواع ضخامت 3 میلیمتری و 3.7 میلیمتری موجود میباشد و میتوان از آن به عنوان رویه کابینت نیز استفاده کرد.

انواع طرح روکش کابینت ممبران بالغ بر ۱۵۰ طرح مختلف چوب افرا، بلوط، گردو و غیره و همچنین نصب ساده تر کابینت ممبران نسبت به کابینت چوبی استفاده از این نوع کابینت را روز به روز بیشتر میکند. برای آشپزخانه های بزرگ میتوان از کابینت ممبران کلاسیک استفاده کرد. در طرح کابینت ممبران کلاسیک کاور هود بزرگتر ساخته میشود همچنین ستون ها پر ابزار کار میشوند که منجر به شکیل تر شدن کابینت ممبران میشود. در آشپزخانه های متوسط و کوچکتر بهتر است از طرح کابینت ممبران نئو کلاسیک استفاده شود. در کابینت ممبران نئو کلاسیک در واقع ترکیبی از طراحی مدرن و کلاسیک و متناسب با ابعاد آشپزخانه اجرا میشود. قیمت کابینت آشپزخانه ممبران نسبت به کابینت های گلاس اندکی بالاتر است.

۵- کابینت لترون ( Letron ) یا کابینت نئوپان روکش شده با ملامینه : کابینت لترون را میتوان ارزانترین نوع کابینت آشپزخانه نامید. با توجه به ارزانی ورق نئوپان قیمت تمام شده این نوع کابینت نیز به نسبت پایینتر است. برای تولید ورق نئوپان، روکش ملامینه به سطح ورق چسبیده میشود. روکش ملامینه باعث طول عمر بیشتر ورق میشود و همچنین ظاهر ورق را بهتر میکند. تقریباً ۱۰۰% ورق نئوپان مصرفی در بازار ایران تولید داخل است. باید به این نکته توجه کرد که از آنجایی که ورق نئوپبان از مخلوط خرده چوب و چسب در دستگاه مخصوص تولید میشود از این رو مقاومت ورق نئوپان در مقابل ورق ام دی اف پایینتر است. در صورتی که از ورق نئوپان ضعیف در ساخت کابینت لترون استفاده شود پس از مدتی کابینت استحکام خود را از دست خواهد داد. همچنین کابینت لترون به شدت در مقابل آب حساس است و در مجاورت رطوبت و آب مخصوصاً در کنار سینک ظرفشویی می‌پوسد. یکی از راه های تشخیص ورق لترون غیر استاندارد این است که زمانی که اره نصاب برای برش به آن می‌خورد بوی نامطبوعی تولید میکند. بوی نامطبوع نشان دهنده این است که در تولید ورق نئوپان از خرده چوب بازیافتی استفاده شده است.

۶- کابینت فلزی : استفاده از کابینت فلزی در منازل امروزه تقریباً منسوخ شده است. کابینت فلزی به نسبت ارزان است اما ظاهر نازیبای آن استفاده از این نوع کابینت را بسیار کاهش داده است. از آنجایی که سطح کابینت فلزی با استفاده از رنگ روغنی نقاشی میشود ظاهر نهایی آن شکیل نخواهد بود. نصب کابینت فلزی به راحتی انجام میگیرد و کابینت زمینی و هوایی با استفاده از پیچ رول پلاک به دیوار متصل میشود. کابینت فلزی با استفاده از ورق گالوانیزه و یا ورق استیل ساخته میشود. کابینت فلزی استیل معمولاً در رستوران ها و بدلیل ضوابط بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد. قیمت کابینت استیل به مراتب گرانتر از کابینت فلزی گالوانیزه است اما کابینت فلزی استیل برای دکوراسیون آشپزخانه مناسب نیست.

پیش از طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه ابتدا باید ابعاد و اندازه آشپزخانه را در نظر گرفت. بطور کلی برای هر نوع آشپزخانه ۲ حالت میتوان کابینت آشپزخانه را طراحی کرد. در صورتی که انتخاب نوع کابینت با ابعاد آشپزخانه هم خوانی نداشته باشد نتیجه کار پس از صرف هزینه زیاد مطلوب نخواهد بود.

۱- آشپزخانه L شکل : در این نوع از آشپزخانه که معمولاً هم آشپزخانه های کوچکی هستند بهتر است از کابینت های گلاس استفاده شود. به عنوان یک قاعده کلی در صورتی که آشپزخانه کوچک باشد بهتر است از کابینت های گلاس به جای کابینت ممبران استفاده شود. با توجه به اینکه ابزار و ریزه کاری های کابینت ممبران در آشپزخانه های بزرگتر خودش را بهتر نشان میدهد استفاده از کابینت ممبران در آشپزخانه های کوچک توصیه نمیشود. همچنین در آشپزخانه های L شکل معمولاً از کنسول آشپزخانه میتوان استفاده کرد. کنسول آشپزخانه که  در ایران با نام اپن آشپزخانه معروف شده است در صورتی که بدرستی طراحی شود میتواند به عنوان کابینت زمینی، تا حدودی کمبود فضای کابینت را در آشپزخانه L شکل جبران کند. فقط باید توجه داشت که اپن آشپزخانه به صورت دو طرف نما ساخته و اجرا میشود به همین دلیل قیمت هر متر طول اپن آشپزخانه ۱.۵ برابر قیمت هر متر طول کابینت زمینی است.

۲- آشپزخانه U شکل : آشپزخانه های U شکل معمولاً آشپزخانه های بزرگتری هستند. برای انتخاب بهترین نوع کابینت به یک نکته اصلی باید توجه کرد. با توجه به اینکه عمق کابینت زمینی ۶۰ سانتیمتر و در آشپزخانه U شکل در دو طرف آشپزخانه کابینت زمینی داریم. در نتیجه حداقل ۱۲۰ سانتیمتر از عرض آشپزخانه را کابینت زمینی اشغال میکند. از این رو در محاسبات عرض لازم برای ساخت جزیره آشپزخانه حتماً این مورد را به خاطر داشته باشید. ورودی آشپزخانه حداقل باید یک متر عرض داشته باشد. در صورتی که آشپزخانه U شکل بزرگ باشد میتوان انواع کابینت ممبران و یا کابینت چوبی و یا کابینت های گلاس را طراحی و اجرا کرد. ولی در شرایطی که آشپزخانه U شکل کوچک باشد بهتر است کابینت های گلاس و یا کابینت ممبران نیو کلاسیک طراحی و ساخته شود.

ورق ام دی اف از موادی مانند خرده چوب ضایعاتی و چسب مخصوص تولید میشود. این مخلوط سپس در دستگاه های پرس تبدیل به صفحه ام دی اف یا به صورت علمی تخته الیاف با دانسیته متوسط ( MDF ) میشود. یکی از نکاتی که در انتخاب ورق ام دی اف باید در نظر داشت جدا از بحث قیمت، توجه به مواد تشکیل دهنده ام دی اف و فشردگی صفحات آن است. متاسفانه برخی از کارگاه های تولید ام دی اف  به دلیل سودجویی بیشتر از مواد اولیه نامرغوب در ساخت ورق های ام دی اف استفاده میکنند که پس از مدتی محل تجمع انواع حشرات موذی میشود. این مسئله پس از گذشت چند سال از نصب منجر به کاهش شدید استحکام کلی کابینت آشپزخانه و یا کمد دیواری شده و نیاز به صرف هزینه مجدد و بازسازی کلی کابینت آشپزخانه و حتی در مواردی تغییر دکوراسیون آشپزخانه میشود.

قیمت کابینت آشپزخانه معمولاً به صورت متری بیان میشود. منظور از قیمت متری کابینت آشپزخانه یعنی : قیمت کابینت آشپزخانه به ازای هر متر طول از کابینت شامل کابینت زمینی و هوایی. روش محاسبه قیمت کابینت به اینصورت است که کابینت زمینی ۴۰ درصد از قیمت و کابینت هوایی ۶۰ درصد از قیمت را شامل میشود. به عنوان مثال اگر قیمت اعلامی از طرف کابینت ساز یک میلیون تومان اعلام شود یعنی ۴۰۰ هزار تومان قیمت کابینت زمینی و ۶۰۰ هزار تومان از آن قیمت کابینت هوایی میباشد.

نکته ای که بسیار مهم است و به آن باید توجه کرد این است که قیمت اعلامی از طرف کابینت ساز برای ارتفاع کابینت هوایی ۷۰ سانتیمتر و یا ۹۰ سانتیمتر اعلام شده باشد. معمولاً کابینت سازان برای اینکه قیمت کمتری به مشتری اعلام کنند قیمت کابینت را بر اساس ارتفاع کابینت هوایی ۷۰ سانتیمتری اعلام می‌کنند. در نتیجه حتماً این سوال را از کابینت ساز بپرسید. نکته دیگری که برای محاسبه قیمت کابینت لازم است توضیح داده شود نحوه محاسبه قیمت دکور و یا سوپرمارکت است. محاسبه قیمت سوپرمارکت کابینت آشپزخانه و دکور بسیار ساده است. به اینصورت که هر متر طول از سوپرمارکت کابینت آشپزخانه را در عدد ۱/۵ ضرب کنید و آن را به هر متر طول از کابینت زمینی اضافه کنید. به عبارتی دیگر ارزش قیمتی سوپرمارکت کابینت آشپزخانه ۱/۵ برابر کابینت زمینی است. همچنین دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت کابینت آشپزخانه بصورت تیتر وار به صورت زیر است:  ۱- قیمت یراق آلات استفاده شده در کابینت آشپزخانه  ۲- ضخامت صفحه رویه کابینتی ۵ سانتی یا ۳ سانتی  ۳- استفاده از کانتر  ۴- تعداد نمای کابینت آشپزخانه  ۵- جنس ورق یونیت آشپزخانه  ۶- تمیز کار کردن کابینت ساز.

کابینت ممبران

کابینت ممبران یا Membrane Cabinet اصطلاحی هست که برای نوعی از کابینت ام دی اف که با استفاده از ابزار سی ان سی چوب به حالت کابینت چوبی کلاسیک درآمده است و با وکیوم روکش به ورق ام دی اف چسبیده میشود اطلاق میشود. کابینت ممبران آشپزخانه را به نام کابینت کلاسیک نیز می‌شناسند. قیمت پایینتر کابینت ممبران نسبت به کابینت چوبی باعث شده استفاده از این سیستم کابینت بسیار فراگیر شود. نصب کابینت ممبران کاملاً مشابه کابینت ام دی اف های گلاس است و حتی یونیت کابینت نیز هیچ فرقی ندارد. کابینت ممبران به دو صورت ساخت در محل و به صورت آماده یا اصطلاحاً استوک به فروش میرسد. یکی از نکات مهمی که پیش از سخت کابینت ممبران باید در نظر گرفت این است که با توجه به اینکه این نوع کابینت آشپزخانه دارای تاج میباشد ارتفاع نهایی کار بسیار مهم است. در این شرایط در صورتی که در طراحی سقف آشپزخانه از گچکاری و یا کناف سقف استفاده خواهد شد، باید پس از اجرای سقف و حصول ارتفاع نهایی، اقدام به طراحی و ساخت کابینت ممبران نمود. این شرایط در مورد اجرای کف آشپزخانه نیز میشود. البته با توجه به اینکه حداکثر کف آشپزخانه 3 سانتیمتر بالا می آید نیاز است که طراح کابینت پیش از طراحی این مورد را نیز در نظر داشته باشد.

قیمت کابینت ممبران مستقیماً با میزان ریزه کاری ابزار تاج و ستون آن در ارتباط است. به نحوی که قیمت دهی متری برای کابینت ممبران اشتباه بوده و مسلماً باعث اختلاف بین پیمانکار و کارفرما میشود زیرا قیمت دهی کابینت ممبران بصورت متری فقط شامل ساخت یونیت و درب کابینت ساده میباشد. از عوامل تاثیرگذار در قیمت کابینت ممبران میتوان به 1- ریزه کاری سی ان سی درب ها  2- تاج و ستون  3- کاور هود 4- جنس یونیت کابینت ممبران  5- هزینه حمل و نصب کابینت ممبران. یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت کابینت ممبران قیمت ورق وکیوم آن است. برخی از سازندگان کابینت آشپزخانه ادعا می‌کنند که ورق وکیوم وارداتی خریداری می‌کنند مانند ورق وکیوم تایلندی که امروزه خیلی مشهور شده است. اما واقعیت این است که تقریباً تمامی ورق های وکیوم کابینت ممبران در ایران تولید میشود و واردات آن تقریباً به صفر رسیده است.

طراحی کابینت ممبران توسط نرم افزار های طراحی داخلی مانند 3dsmax و یا سایر نرم افزارها صورت میگیرد. طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه شامل جا نمایی دقیق کابینت ها و هود و سینک و گاز و ابعاد و اندازه ها میباشد. همچنین با توجه به نوع طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه مانند کابینت های گلاس رنگ کابینت متناسب با کد رنگ و طرح انتخابی کارفرما صورت میگیرد. طراحی کابینت ممبران به سه روش کابینت کلاسیک ، کابینت نیمه کلاسیک – مدرن و کابینت مدرن صورت میگیرد. با توجه به ابعاد آشپزخانه و همچنین طراحی دکوراسیون داخلی منزل اقدام به طراحی و ساخت کابینت ممبران نمایید.  همچنین در طراحی کابینت ممبران انواع ابزار و مشخصات تاج و ستون کابینت با جزئیات اجرایی و نورپردازی مشخص میشود. برای رویه کابینت ممبران میتوان از سنگ کورین، سنگ کوارتز و یا سنگ طبیعی استفاده کرد. با توجه به اینکه مواد اولیه سنگ کورین و سنگ کوارتز از خارج وارد میشود قیمت آن در مقایسه با سنگ ساختمانی بالاتر است. استفاده از سنگ ساختمانی برای رویه کابینت پیش از اجرا نیازمند مقاوم سازی است. زیرا وزن رویه سنگ طبیعی بسیار بیشتر از انواع سنگ مصنوعی است و اگر شاسی کشی به درستی صورت نپذیرد پس از مدتی کابینت ممبران دچار افت میشود و  در این شرایط درب کابینت به سختی باز خواهد شد.

از جدیدترین انواع کابینت ممبران در بازار میتوان به کابینت انزو اشاره کرد. کابینت انزو در واقع برند کابینت ممبران  ایتالیایی است. شرکت zentique در ایتالیا اولین نمونه های کابینت انزو را در بازار معرفی کرد. که در بازار به همین نام شناخته میشود. با توجه به طراحی مدرن کابینت انزو و همچنین با توجه به طراحی داخلی مدرن و از آنجایی که یکی از نکات در طراحی داخلی هماهنگی میان رنگ کابینت و طرح پارکت لمینت است.  کابینت ممبران انزو نیز مانند کابینت ممبران معمولی از ورق ام دی دی اف  و روکش وکیوم شده ساخته میشود. از برتری های کابینت ممبران انزو نسبت به کابینت ممبران معمولی میتوان به ضخامت بیشتر ورق ام دی اف و همچنین نوع روکش آن اشاره کرد. رنگ روکش کابینت ممبران انزو براق است و از این حیث بسیار شبیه به کابینت های گلاس است. قیمت کابینت انزو از کابینت ممبران و کابینت های گلاس بالاتر است اما نسبت به کابینت چوبی قیمت کمتری دارد. ضخامت درب کابینت انزو از 2.5 سانتیمتر تا 5 سانتیمتر متغیر است و همچنین لبه های ابزار آن معمولاً نیم گرد مقعر است. همچنین جنس روکش کابینت انزو وارداتی بسیار مرغوب میباشد. اما نمونه های تولید داخلی کیفیت پولیش نمونه های وارداتی را ندارند. تعهد سازنده کابینت انزو به استفاده از روکش وارداتی فقط زمانی مشخص میشود که در فاکتور فروش قید شود.

کابینت ممبران در بازار ایران به 3 صورت زیر به فروش میرسد :

1- کابینت ممبران استوک : منظور از کابینت استوک کابینتی است که قبلاً و بطور کامل در کارگاه ساخته شده است. تمامی بخش های کابینت شامل یونیت و درب ها و نقشه کابینت استوک با استفاده از یک الگوی از پیش طراحی شده ساخته شده است. کابینت استوک معمولاً به صورت متر طول نیز به فروش میرسد. نقشه کابینت استوک به ازای فرض طول 3 متر و تا 8 متر طول ساخته شده است. خرید این نوع کابینت ممبران نیز به اینصورت است که پس از برآورد متراژ طول آشپزخانه نزدیکترین طول موجود در کارگاه را باید خریداری نمایید و سپس نصاب میتواند به سرعت کابینت استوک را در آشپزخانه شما مونتاژ کند. کابینت ممبران استوک ارزانترین نوع کابینت بوده البته ممکن است کاملاً آشپزخانه را پوشش ندهد.

2- کابینت ممبران نیمه استوک و سفارشی : در شرایطی که طول آشپزخانه رند نباشد مثلاً طول آشپزخانه 5.4 متر باشد در این شرایط نمی‌توان از کابینت استوک 5 متری و یا 6 متری استفاده کرد  زیرا بخشی از آشپزخانه بدون کابینت میماند. در این حالت برای کمتر شدن هزینه ها میتوان از کابینت نیمه استوک و نیمه سفارشی استفاده کرد. به صورتی که 5 متر طول از آشپزخانه را با کابینت استوک و 40 سانتیمتر باقی مانده را به صورت سفارشی ساخت. با استفاده از این روش میتوان تا حد امکان در هزینه ها صرفه جویی کرد.

3- کابینت سفارشی : کابینت سفارشی پس از اندازه گیری توسط نصاب کابینت از آشپزخانه مورد نظر و طراحی سه بعدی پیش از اجرا و پس از تأیید کارفرما وارد پروسه ساخت میشود. کاملاً واضح است که کابینت ممبران سفارشی گرانترین نوع کابینت است. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که حتی در کابینت ممبران سفارشی نیز برخی از قسمت ها نظیر درب ها و تاج و کاور هود از پیش ساخته هستند. البته در شرایطی که مشتری بخواهد میتوان با از دستگاه CNC الگو های سفارشی نیز تولید کرد که قاعدتاً منجر به افزایش قیمت تمام شده خواهد شد.

مزایای کابینت ممبران :

1- کابینت ممبران نسبت به کابینت چوبی کلاسیک ارزانتر میباشد.

 2- رنگ روکش آن قابل تغییر است و از روی دسته کالیته انتخاب میشود. در حدود 100 رنگ مختلف برای روکش میتوان انتخاب کرد.

3- رنگ روکش سفید آن تقریباً با هر دکوری قابل هماهنگی است و زیبایی خاصی به خانه و آشپزخانه میدهد.

4- سریع قابل نصب است و پس از نصب اجزای آن به وسیله بتونه مخصوص چوب کاملاً درزگیری میشود.

معایب کابینت ممبران :

1- در صورتی که در پروسه وکیوم روکش به ام دی اف از چسب نامرغوب استفاده شود پس از مدتی روکش جدا میشود و کابینت نیز قابل ترمیم نیست. در چنین شرایطی قسمت مور نظر باید به کارگاه برود و مجدداً روکش شود.

2- در صورتی که درزگیری با بتونه چوب به درستی صورت نگیرد پس از مدتی اجزای کابینت ممبران از یکدیگر جدا میشوند که منظره ناخوشایندی را بوجود می آورد.

3- در شرایطی که از ام دی اف مرغوب و استاندارد استفاده نشود اتصال روکش به درستی انجام نخواهد شد و پس از مدتی کابینت ممبران افت خواهد کرد. همچنین به هیچ عنوان نباید از ورق لترون در کابینت ممبران استفاده شود. زیرا هیچگونه چسبندگی میان روکش و ورق لترون ایجاد نخواهد شد.

به عنوان آخرین مطلب باید اشاره کرد که در صورتی که بدنبال اجرای ارزان کابینت آشپزخانه خود هستید هیچگاه قیمت را فدای کیفیت نکنید زیرا پس از مدتی قطعاً پشیمان خواهید شد. استفاده از مصالح ارزان قیمت در تولید کابینت و تنها توجه به قیمت مصالح استفاده شده در این بین کابینت ممبران ارزان بیشترین پشیمانی را برای شما بدنبال خواهد داشت. از این رو پس از تحقیق و مشاهده نمونه کارهای اجرا شده از نزدیک اقدام به بستن قرارداد نمایید.

 کابینت های گلاس

کابینت های گلاس یا High Gloss Cabinet که اصطلاحاً به آن کابینت براق نیز میگویند از ورق ام دی اف با روکش پلکسی گلاس شفاف ساخته میشود. لایه رویی کابینت های گلاس با استفاده از یک لایه سلفون محافظ برای جلوگیری از خط و خش محافظت میشود. تنوع رنگ بسیار زیاد و همچنین درخشندگی کابینت های گلاس استفاده از آن را در دکوراسیون آشپزخانه بسیار محبوب کرده است. استفاده از کابینت های گلاس مخصوصاً در آشپزخانه های کوچک بسیار توصیه میشود. از آنجایی که کابینت های گلاس طراحی مدرن و مینیمال دارد برای فضاهای کوچک بهترین انتخاب است. همچنین از آنجایی که کابینت های گلاس ظاهری براق دارد، انعکاس نور جدا از اینکه فضای آشپزخانه را پرنور میکند باعث میشود تا فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد. تمیز کردن سطح کابینت آشپزخانه های گلاس به دلیل صاف و صیقلی بودن بسیار ساده است و به راحتی میتوان با یک دستمال نمدار رویه کابینت های گلاس را تمیز و ضد عفونی کرد. کابینت های گلاس همانند هر کابینت آشپزخانه دیگری شامل 3 جز اصلی به شرح زیر است:

1- یونیت کابینت های گلاس : یونیت کابینت آشپزخانه در واقع اسکلت اصلی آن است که اصطلاحاً به آن قفسه کابینت گفته میشود. یونیت کابینت های گلاس شامل ورق ام دی اف بدنه که عمدتاً سفید صابونی و ورق پشتی 3 میلیمتری است. برای ورق ام دی اف بدنه از صفحه ام دی اف 16 میلیمتری استاندارد استفاده میشود. تقریباً 100% ورق ام دی اف استفاده در بدنه کابینت های گلاس ساخت ایران است. همچنین برای پشت یونیت از ورق 3 میلیمتری ام دی اف استفاده میشود. بهتر است که در یونیت زیر سینک از ورق 3 میلیمتری PVC استفاده شود تا در مقابل رطوبت و در مجاورت آب آسیب نبیند.

2- درب کابینت های گلاس : برای درب کابینت های گلاس از ورق ام دی اف های گلاس با لبه های PVC شده استفاده میشود. در واقع در تنها جایی از کابینت های گلاس از ورق ام دی اف های گلاس استفاده میشود درب آن است. تقریباً تمام صفحات  ام دی اف موجود در بازار ایران در حال حاضر ساخت ایران هستند. تا چند سال پیش تمامی ورق ام دی اف های گلاس موجود در بازار از کشور ترکیه وارد میشود. به همین دلیل کابینت های گلاس به کابینت ترک در بازار ایران شناخته میشود. اما امروز با انتقال تجهیزات به داخل کشور و تحت لیسانس شرکتهای ترک ورق ام دی اف های گلاس در داخل ایران تولید و به فروش میرسد. از معروفترین ورق ام دی اف های گلاس ساخت کشور ترکیه در بازار ایران میتوان به ورق ام دی اف AGT و ISIK  و Yildiz اشاره کرد. هر سه ورق های گلاس نام مذکور تقریباً کیفیت ساخت مشابه و قیمت مشابهی دارند. های گلاس AGT به دلیل مشهور بودن نامش در بازار ایران در ساخت کابینت های گلاس کاربرد بیشتری دارد.

3- یراق آلات کابینت های گلاس : همانند هر نوع کابینت آشپزخانه دیگری در ساخت کابینت های گلاس نیز از یراق آلات و اکسسوری های متناسب با خودش استفاده میشود. نکته ای که در مورد دستگیره کابینت های گلاس باید در نظر داشت این است که از آنجایی که سطح کابینت های گلاس براق است امکان دارد اثر انگشت روی آن بماند. بهتر است که از دستگیره های بلند و معمولی استفاده شود و استفاده از دستگیره مگنتی توصیه نمیشود. استفاده از سوپر مارکت و اکسسوری زیر سینک نیز جذابیت کابینت های گلاس را دوچندان میکند. همچنین فضای مابین کابینت هوایی و کابینت زمینی را که اصطلاحاً به آن فضای بین کابینتی گفته میشود میتوان با استفاده از انواع کاشی بین کابینتی و ماربل شیت پوشاند. استفاده از کاشی بین کابینتی در این موارد بیشتر مرسوم است. کاشی بین کابینتی در انواع پشت چسبدار و روکش استیل و شیشه ای و آینه تولید میشود. نوع روکش استیل آن به نسبت شیشه ای آن گرانتر است. همچنین در صورتی که نوع پشت چسبدار آن را تهیه نکنید باید یا استفاده از چسب خمیری کاشی آن را به فضای بین کابینت هوایی و زمینی به دیوار متصل کرد.

تفاوت کابینت آشپزخانه های گلاس با کابینت مات فقط در صفحه رویه درب ها و کشو ها یا اصطلاحاً نمای آن است. در واقع کلیه یراق آلات و همچنین بدنه یونیت کابینت آشپزخانه یکسان است. جنس بدنه یونیت کابینت آشپزخانه تقریباً مهمترین بخش در قیمت دهی انواع کابینت آشپزخانه میباشد که اکثر کارفرمایان از این مسئله اطلاعی ندارند. ورق کابینت های گلاس وارداتی در ایران از کشور ترکیه میباشد. ضخامت ورق وارداتی بصورت استاندارد و ۱۶ میلیمتری میباشد. از معروفترین شرکتهای سازنده ورق های گلاس میتوان به AGT ( ای جی تی ) و yildiz ( یلدیز ) و ISIK ( ایشیک ) اشاره کرد. تقریباً هر سه شرکت فوق از نظر کیفیتی در یک رنج میباشند و حتی کد رنگ های آنها نیز مشابه یکدیگر است. البته امروزه این ورق ها از کشور ترکیه مستقیماً وارد نمیشوند و کاملاً در ایران تحت لیسانس تولید میشوند. با توجه به تجربه کابینت کاران در استفاده از هر سه ورق فوق میتوان گفت ورق yildiz ( ورق یلدیز ) از کیفیت بهتری نسبت به سایر رقبا برخوردار است. برای تعیین قیمت کابینت های گلاس میتوان از روش قیمت به ازای هر متر طول کابینت استفاده کرد. به این صورت که به ازای هر متر طول از کابینت زمینی و هوایی یک رقم مشخصی با توجه به نوع ورق شرکت سازنده و همچنین میزان حرفه ای بودن کابینت ساز تعیین میشود. فقط باید در نظر داشت که قیمت به ازای متر طول کابینت برای کابینت هوایی با ارتفاع ۷۰ سانتیمتر و یا کابینت هوایی با ارتفاع ۹۰ سانتیمتر با هم متفاوت است. همچنین باید در نظر داشت که ساخت دکور و یا سوپر مارکت هزینه اضافی خواهد داشت.

مزایای کابینت های گلاس : 1- شفافیت و مدرن بودن درب کابینت 2- روشن کردن و پرنور کردن فضای آشپزخانه 3- بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک 4- طراحی ساده و مینیمال 5- کابینت های گلاس بسیار سبک است و با استفاده از فیتینگ به راحتی در دیوار آشپزخانه نصب میشود. 6- مقاومت بالای ورق ام دی اف های گلاس 6- قابلیت ترکیب رنگ در طراحی و ساخت کابینت های گلاس 7- به راحتی با استفاده از پارچه نمدار آغشته به سرکه و آب ولرم تمییز میشود. بهتر است از مواد شیمیایی و شوینده ها برای تمیز کردن سطح کابینت های گلاس استفاده نشود زیرا پس از مدتی تغییر رنگ خواهد داد.

معایب کابینت های گلاس : 1- در مجاورت طولانی مدت با آب و رطوبت دچار پوسیدگی میشود 2- شاید اصلی ترین معایب کابینت های گلاس این است که اثر انگشت و چربی بر روی آن میماند. این مسئله مخصوصاً در رنگ های تیره ممکن است آزار دهنده باشد. 3- خط و خش روی کابینت های گلاس پس از مدتی ایجاد میشود. در این مورد هم استفاده از رنگ های روشن توصیه میشود زیرا خط و خشن را پس از گذشت زمان کمتر نشان میدهد. 4- کابینت های گلاس کابینت مدرن است و ترکیب کابینت های گلاس با ابزار کلاسیک و منبت کاری به هیچ وجه توصیه نمیشود. 5- در صورتی که از ورق ام دی اف های گلاس درجه یک در ساخت کابینت های گلاس استفاده نشود رویه کابینت مخصوصاً در مقابل نور موجدار به نظر میرسد که این امر در زیبایی کابینت بسیار تاثیرگذار است و تقریباً تمام هزینه ها زیر سوال میبرد. 6- رنگ سفید کابینت های گلاس در مجاورت نور پس از مدتی تغییر رنگ میدهد و به رنگ زرد متمایل میشود. توصیه میشود که در آشپزخانه هایی با پنجره دوجداره حتماً از پرده استفاده شود.

ترکیب رنگ کابینت های گلاس : یکی از قابلیت های جذاب کابینت های گلاس ترکیب رنگ است. با توجه به تنوع طرح و رنگ ورق ام دی اف های گلاس میتوان انواع رنگ ها با یکدیگر ترکیب کرد. کابینت های گلاس سفید و طوسی از محبوبترین ترکیب رنگ های کابینت آشپزخانه های گلاس است. کابینت های گلاس سفید و طوسی ظاهری مدرن و بسیار شیک را به فضای آشپزخانه میبخشد مخصوصاً در صورتی که ارتفاع کابینت هوایی تا سقف ادامه پیدا کند. از دیگر ترکیب رنگ میتوان به کابینت های گلاس سیاه و سفید و کابینت های گلاس قرمز و سفید اشاره کرد. با توجه به اصول زیبایی شناسی بهتر است که در ترکیب رنگ کابینت های گلاس از رنگ ثابت سفید با دیگر رنگ ها و طرح ها استفاده کرد. کابینت های گلاس سفید را تقریباً میتوان پر فروش ترین رنگ کابینت آشپزخانه در ایران نام برد. تمیز کردن کابینت های گلاس سفید بسیار راحت است و اثر انگشت روی آن نمی ماند و همچنین پس از گذر زمان خط و خش را کمتر نشان میدهد. فضای آشپزخانه را بزرگتر نشان میدهد و بازتاب نور کابینت های گلاس سفید در مقایسه با دیگر طرح و رنگها بیشتر است. با توجه به این مسائل بهتر است از رنگ ثابت سفید در ترکیب رنگ کابینت های گلاس استفاده کرد. کالیته رنگ ورق ام دی اف های گلاس در حدود 100 رنگ و طرح متنوع دارد که میتوان با سلیقه کارفرما انواع ترکیب رنگ خلاقانه را برای دکوراسیون آشپزخانه ایجاد کرد. نکته ای که در مورد ترکیب رنگ کابینت های گلاس باید در نظر گرفت این است که از آنجایی ابعاد استاندار ورق ام دی اف 240 سانتیمتر در 120 سانتیمتر است در صورتی که طراحی ترکیب رنگ به درستی صورت نگیرد ممکن است پرت ورق بالا میرود و از این رو قیمت تمام شده بالا خواهد رفت. بهتر است که ابعاد به گونه ای طراحی و محاسبه شود که همواره ضریب عدد 60 باشد.

رویه کابینت آشپزخانه

رویه کابینت آشپزخانه در واقع پر استفاده ترین قسمت آشپزخانه ای است. انتخاب صحیح رویه کابینت باید به گونه ای باشد که در عین زیبایی استحکام لازم را در مقابل ضربه، حرارت و خط و خش داشته باشد. در صورتی که ملاک انتخاب کابینت فقط زیبایی باشد ممکن است انتخاب شما اشتباه باشد. با توجه به هزینه ای که برای دکوراسیون آشپزخانه در نظر گرفته اید و همچنین نوع کابینت آشپزخانه، بهترین انتخاب از سه منظر قیمت، استحکام و زیبایی برای رویه کابینت آشپزخانه باید بررسی شود. برای صفحه رویه کابینت آشپزخانه میتوان از 4 متریال متنوع و مناسب با طراحی کابینت آشپزخانه و همچنین بودجه کارفرما استفاده کرد.

1- رویه کابینت سنگ کورین : رویه کابینت سنگ کورین corian را میتوان پر طرفدارترین نوع رویه کابینت آشپزخانه نام برد. تنوع طرح و رنگ و همچنین مقاومت بالای صفحه کورین استفاده از این نوع سنگ مصنوعی را بسیار رایج کرده است. در سنگ کورین ذراتی وجود دارد که اصطلاحاً به آن گرانول میگویند. گرانول در واقع طرح و رنگ سنگ کورین را به وجود می آورد. هرچه گرانول سنگ کورین بزرگتر باشد سنگ کورین نیز به تناسب بالاتر میرود. ابعاد سنگ گرانول سنگ کورین به سه دسته اصلی کورین با گرانول ریز، کورین با گرانول متوسط و کورین با گرانول درشت تقسیم میشود. همچنین برای افزایش جذابیت سنگ کورین از انواع کورین گرانول شیشه ای و گرانول اکلیلی نیز تولید میشود. از برندهای معروف سنگ کورین وارداتی میتوان به سنگ کورین ال جی و سنگ کورین سامسونگ اشاره کرد که در حال حاضر در بازار ایران به سختی به فروش میرسند. کارخانه های سنگ کورین ایرانی مانند تیسان نیز امروزه تولیدات بسیار قابل قبولی دارند و از نظر کیفی با نمونه های وارداتی کاملاً قابل رقابت هستند. لبه های انتهایی سنگ کورین به دو نوع سنگ کورین تک لایه و دوبل اجرا میشود. لبه دوبل سنگ کورین خاصیت ابزار زنی بیشتری دارد و بهتر است برای رویه کابینت ممبران از لبه دوبل استفاده شود. ابزار زنی لبه دوبل سنگ کورین به دو نوع سه پله و چهار پله اجرا میشود.

مزایای سنگ کورین : 1- مقاومت بسیار بالا در مقابل ضربه 2- مقاومت سایش بالا در برابر خط و خش کورین تیسان در مقایسه با سایر برندهای ایرانی موجود در بازار 3- قابلیت ترمیم موضعی در صورت شکستگی و آسیب دیدگی 4- اجرای بدون درز و کاملاً یکپارچه 5- سادگی در تمیز شدن و همچنین قابلیت آنتی باکتریال سطوح 6- قابل اجرا بر روی انواع کابینت ممبران ، کابینت های گلاس و کابینت ام دی اف 7- قابلیت ابزار زنی در لبه انتهایی کابینت که زیبایی آن را دو چندان میکند. 8- شکل پذیری عالی و متناسب با طراحی داخلی دکوراسیون آشپزخانه. 9- تنوع طرح و رنگ و بیش از 50 طرح مختلف.

معایب سنگ کورین : 1- در مقابل حرارت مستقیم مانند قابلمه داغ حساس است و ممکن است از خود رد سوختگی به جا بگذارد. 2- کم شدن شفافیت در گذر زمان. البته با توجه به خاصیت ترمیم پذیری سنگ کورین میتوان براحتی و با استفاده از سنباده سنگ کورین را همانند روز اول درخشان کرد. 3- برخی از انواع سنگ کورین ایرانی شکل پذیری خوبی ندارند و اصطلاحاً خشک هستند از این رو کار با آنها سخت است و ممکن نتیجه نهایی کار دلخواه مشتری نباشد. 4- قیمت سنگ کورین به نسبت بالا است.

2- رویه کابینت کوارتز : رویه کابینت آشپزخانه سنگ کوارتز Quartz kitchen countertop که به سنگ مهندسی کوارتز نیز معروف میباشد از ترکیب سنگ کوارتز طبیعی و رزین مخصوص ساخته میشود. مقاومت سنگ کوارتز بسیار بالاست و در مقابل ضربه و خط و خش بسیار مقاوم است. طرح های سنگ کوارتز بسیار متنوع است و اندکی با سنگ کورین متفاوت است. سنگ کوارتز طرحی یکپارچه دارد و از این رو شبیه به سنگ اسلب طبیعی است. از نظر مزایا و معایب سنگ کوارتز خیلی شبیه به سنگ کورین است با این تفاوت که در هنگام اجرا ممکن است درز ایجاد کند و ترمیم آن به سادگی سنگ کورین نیست. اما از نظر مقاومت به ضربه و حرارت بسیار از سنگ کورین مقاوم تر است. سنگ کوارتز در ایران تولید میشود و از نظر کیفیت با نمونه های خارجی آن قابل رقابت است. قیمت سنگ کوارتز با قیمت سنگ کورین تقریباً برابر است و از این رو گرایش به استفاده از سنگ کوارتز رو به روز در حال افزایش است.

3- رویه کابینت سنگ طبیعی : از سنگ طبیعی میتوان به عنوان رویه کابینت استفاده کرد. با توجه به افزایش ناگهانی استفاده از سنگ کورین و سنگ کورین امروزه در بازار ایران استفاده از سنگ طبیعی در حال افزایش است. از انواع سنگ گرانیت و سنگ مرمر میتوان به عنوان رویه کابینت استفاده کرد. در شرایطی که از سنگ گرانیت به عنوان رویه کابینت استفاده شود قید بندی باید با ورق دوبل ام دی اف انجام شود. همچنین کلاف بندی و شاسی کشی اسکلت کابینت آشپزخانه باید با استفاده از تسمه فولادی انجام شود. زیرا وزن رویه سنگ گرانیت کابینت آشپزخانه بسیار زیاد است و اگر اسکلت کار به خوبی اجرا نشود کل کابینت دچار افت میشود و پس از گذشت مدت زمانی از پایان کار کشوها و درب ها به راحتی باز نمیشوند. رویه سنگ طبیعی در مقابل ضربه حساس است و قابل ترمیم نیست. در صورت شکستگی و یا ترک و حتی لب پر شدن باید کل رویه کابینت تعویض شود. همچنین رویه کابینت سنگ طبیعی بسیار جاذب آلودگی های روغنی است و پس از مدتی روی آن لک می افتد.

4- رویه کابینت ام دی اف : رویه ام دی اف کابینت که اصطلاحاً به آن رویه شرکتی کابینت میگویند در دو نوع و با ضخامت 3 سانتیمتری و 5 سانتیمتری تولید و به فروش میرسد. رویه ام دی اف ساخت ایران است و طرح های متنوعی دارد. طرح مشابه گرانول ریز سنگ کورین صفحه شرکتی کابینت را میتوان پر طرفدارترین طرح آن دانست. رویه شرکتی ام دی اف با روکش وینیل 5 سانتی از نظر استحکام بهترین انتخاب است. همچنین رویه کابینت ام دی اف 5 سانتی برای برش و اجرای سینک ظرفشویی توکار بهتر از رویه شرکتی 3 سانتی است. رویه کابینت ام دی اف نسبت به آب و رطوبت حساس است و ممکن است در نواحی اطراف سینک ظرفشویی دچار پوسیدگی شود. برای جلوگیری از پوسیدگی اطراف سینک ظرفشویی باید از آب بندی سینک ظرفشویی مطمئن بود.

5- رویه کابینت مارمونایت : رویه کابینت سنگ مارمونایت Marmonite از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا تولید میشود. سنگ مارمونایت در واقع ترکیب سنگ کورین و کوارتز است و همچنین رویه آن دارای برجستگی هست که از این رو بسیار شبیه به رویه کابینت سنگ طبیعی است. در واقع خواص سنگ کورین و سنگ کوارتز با یکدیگر ترکیب شده است و سنگ مارمونایت تولید شده است. از این رو نقاط ضعف سنگ کورین و سنگ کورین تا حدودی در آن برطرف شده است. مقاومت سنگ مارمونایت در مقابل ضربه و خط و خش بسیار بالا است. همچنین سنگ مارمونایت در مقابل نفوذ روغن و آلودگی ها بسیار مقاوم است و تقریباً هیچگونه لکی در آن نفوذ نمیکند. قیمت سنگ مارمونایت تقریباً مشابه سنگ کورین و سنگ کوارتز است و نصب آن بسیار راحت است به گونه ای که نصاب کورین کار یا کوارتز کار براحتی میتوانند با آن کار کنند. طرح های سنگ مارمونایت بسیار متنوع است و دست طراحان در این زمینه کاملاً باز است.

6- رویه کابینت SPL : صفحه رویه کابینتی SPL ایتالیایی مدرن ترین و جدیدترین متریال برای رویه کابینت آشپزخانه است. رویه کابینت SPL در دوام و استحکام بسیار بالایی دارد و همچنین با توجه به سبکی و شکل پذیری آن میتوان انواع طرح های نامنظم هندسی مانند هرم برعکس برای جزیره کابینت و یا طرح های پیچیده معماری را اجرا کرد. قیمت رویه کابینت SPL تقریباً بالاست و معمولاً در آشپزخانه های لوکس کاربرد دارد. استفاده از رویه کابینت SPL ایتالیایی در بازار ایران بسیار کم است و فقط در منازل خاص و پرخرج از آن استفاده میشود.

کمد دیواری ام دی اف

کمد دیواری ام دی اف تقریباً جز اصلی دکوراسیون اتاق خواب و بسیار مؤثر در طراحی اتاق خواب است. معمولاً دیواره‌ها، طبقات و درهای کمد دیواری ام دی اف ( MDF ) می‌باشد. البته با توجه به بودجه مورد نظر می‌توان از کمد دیواری با بدنه لترون با روکش ام دی اف استفاده کرد. در صورتی که فضای اتاق بزرگ باشد می‌توان از کمدهای دو یا سه لنگه‌ای بازشو ( یا اصطلاحاً لَته ) استفاده کرد زیرا این نوع در کمد دیواری نیاز به شعاع گردش حداقل یک متری در فضای اتاق خواب دارند. اما چنانچه سیستم سازه‌ای سقف مانند گچ کاری یا کناف سقف ابعاد اتاق خواب یا نقشه معماری چنین امکانی را نمی‌دهد می‌توان از در ریلی برای کمد دیواری اتاق خواب استفاده کرد. همچنین در شیشه‌ای یا آیینه‌ای مدرن ترین و زیباترین گزینه برای در کمد دیواری ام دی اف است اما به دلیل امکان شکستگی شیشه به هیچ وجه مناسب اتاق کودکان و نوجوانان نیست. در حال حاضر درهای آینه‌ای محبوب‌ترین انتخاب در خانه‌های لوکس و قابل استفاده در اتاق خواب بزرگسالان است.

کابینت آشپزخانه ممبران
کابینت آشپزخانه ممبران
کابینت آشپزخانه ممبران منزل
کابینت آشپزخانه ممبران منزل
کابینت آشپزخانه ممبران آپارتمان
کابینت آشپزخانه ممبران آپارتمان
کابینت آشپزخانه ممبران خانه
کابینت آشپزخانه ممبران خانه
کابینت آشپزخانه ساختمان
کابینت آشپزخانه ساختمان
ساخت کابینت آشپزخانه ممبران
ساخت کابینت آشپزخانه ممبران
نصب کابینت آشپزخانه ممبران
نصب کابینت آشپزخانه ممبران
کابینت آشپزخانه منزل
کابینت آشپزخانه منزل
کابینت آشپزخانه منزل
کابینت آشپزخانه منزل
نصب کابینت آشپزخانه ساختمان
نصب کابینت آشپزخانه ساختمان
کابینت آشپزخانه خانه
کابینت آشپزخانه خانه
ساخت کابینت آشپزخانه ام دی اف
ساخت کابینت آشپزخانه ام دی اف
کابینت آشپزخانه
کابینت آشپزخانه
تجهیزات کابینت آشپزخانه
تجهیزات کابینت آشپزخانه
ساخت و نصب کابینت آشپزخانه منزل
ساخت و نصب کابینت آشپزخانه منزل
ساخت و نصب کابینت آشپزخانه خانه
ساخت و نصب کابینت آشپزخانه خانه
کابینت آشپزخانه منزل
کابینت آشپزخانه منزل
نصب کابینت ام دی اف آشپزخانه
نصب کابینت آشپزخانه
کابینت آشپزخانه خانه
کابینت آشپزخانه خانه
کابینت آشپزخانه ام دی اف ایرانی روشن
کابینت آشپزخانه ام دی اف ایرانی
ساخت کابینت آشپزخانه کوچک
کابینت آشپزخانه کوچک
طراحی کابینت ام دی اف
طراحی کابینت ام دی اف
کابینت ممبران آشپزخانه لاکچری
کابینت آشپزخانه ممبران
میز غذاخوری آشپزخانه
میز غذاخوری آشپزخانه
طراحی کابینت آشپزخانه
طراحی کابینت آشپزخانه
زیرسازی کابینت قبل از نصب
زیرسازی قبل از نصب کابینت آشپزخانه
کابینت آشپزخانه استیل
کابینت آشپزخانه استیل
کابینت ممبران کلاسیک
کابینت ممبران کلاسیک
کابینت ام دی اف قبل از نصب
یونیت کابینت ام دی اف پیش از نصب
کابینت آشپزخانه ممبران منزل
کابینت آشپزخانه ممبران منزل
کابینت ممبران سفید
کابینت ممبران سفید
کابینت ممبران منزل سفید
کابینت ممبران منزل سفید
کابینت ممبران ارزان
کابینت ممبران ارزان
کابینت ممبران آشپزخانه کوچک
کابینت ممبران آشپزخانه کوچک
کابینت ممبران سفید
کابینت ممبران سفید
سنگ کورین کابینت آشپزخانه
سنگ کورین کابینت آشپزخانه
ساخت کابینت ممبران آشپزخانه
ساخت کابینت ممبران آشپزخانه
کابینت آشپزخانه ممبران
کابینت آشپزخانه ممبران
کابینت ام دی اف طرحدار
کابینت ام دی اف طرحدار
کابینت آشپزخانه ممبران صدفی
کابینت آشپزخانه ممبران صدفی
کابنت آشپزخانه ممبران سفید
کابنت آشپزخانه ممبران سفید
کابینت ممبران لاکچری
کابینت ممبران لاکچری
طراحی کابینت آشپزخانه ممبران
طراحی کابینت آشپزخانه ممبران
کابینت ممبران منزل
کابینت ممبران منزل
ساخت کابینت آشپزخانه های گلاس
کابینت آشپزخانه های گلاس
یراق کابینت آشپزخانه
یراق کابینت آشپزخانه
کابینت ممبران مشکی
کابینت ممبران مشکی
طرحی سه بعدی کابینت آشپزخانه ممبران
طرحی سه بعدی کابینت آشپزخانه ممبران
نصب کابینت ممبران
نصب کابینت ممبران
ساخت کابینت آشپزخانه های گلاس ام دی اف
ساخت کابینت آشپزخانه های گلاس
ساخت کابینت آشپزخانه های گلاس منزل
کابینت آشپزخانه های گلاس منزل
کابینت آشپزخانه های گلاس
کابینت آشپزخانه های گلاس
کابینت آشپزخانه ام دی اف معمولی ایرانی
کابینت آشپزخانه ام دی اف معمولی
کابینت های گلاس
کابینت های گلاس
کابینت آشپزخانه های گلاس
کابینت آشپزخانه های گلاس
کابینت های گلاس خانه
کابینت های گلاس خانه
کابینت های گلاس منزل
کابینت های گلاس منزل
کابینت های گلاس آشپزخانه
کابینت های گلاس آشپزخانه
ساخت کابینت های گلاس
ساخت کابینت های گلاس
ساخت کابینت های گلاس منزل
ساخت کابینت های گلاس منزل
کابینت آشپزخانه هایگلاس ترک
کابینت آشپزخانه هایگلاس ترک
کابینت آشپزخانه ترکیه
کابینت آشپزخانه ترک
کابینت آشپزخانه فرامید
کابینت آشپزخانه فرامید
کابینت آشپزخانه مات
کابینت آشپزخانه مات
کابینت ام دی اف سفید آشپزخانه
کابینت ام دی اف سفید آشپزخانه
کابینت ام دی اف سفید براق
کابینت ام دی اف سفید براق
کانتر ام دی اف آشپزخانه
کانتر آشپزخانه های گلاس
یخچال در کابینت آشپزخانه
جای یخچالی کابینت های گلاس
کابینت ام دی اف ارزان ایرانی
کابینت ام دی اف های گلاس
کابینت آشپزخانه ام دی اف لاکچری
کابینت آشپزخانه ام دی اف های گلاس
کابینت ام دی اف سفید
کابینت ام دی اف های گلاس
کابینت ممبران کوچک
کابینت ممبران کوچک
کابینت ام دی اف ترک
کابینت های گلاس ترک
کابینت ام دی اف دو رنگ
کابینت ام دی اف هایگلاس
کاشی کابینت آشپزخانه
کابینت هایگلاس سفید
هود کابینت آشپزخانه
کابینت هایگلاس ترک سفید
سنگ کورین کابینت
سنگ کورین کابینت آشپزخانه
سینک توکار کابینت آشپزخانه
سینک توکار کابینت آشپزخانه
سنگ کورین آشپزخانه خارجی
سنگ کورین کابینت آشپزخانه
نصب و برش سینک سنگ کورین آشپزخانه
برش سنگ کورین کابینت آشپزخانه
تعمیر شکستگی سنگ کورین آشپزخانه
ترمیم سنگ کورین آشپزخانه
نصب کابینت آشپزخانه ام دی اف توسط استادکار
نصب سنگ کورین کابینت آشپزخانه
کمد دیواری ام دی اف ایرانی ارزان
کمد دیواری ام دی اف ارزان
کمد دیواری ام دی اف هایگلاس agt
کمد دیواری ام دی اف هایگلاس
کمد دیواری mdf
کمد دیواری ام دی اف
در ریلی کمد دیواری ام دی اف
در کشویی کمد دیواری ام دی اف
کمد دیواری ام دی اف با در کشویی و ریلی
کمد دیواری ام دی اف با در کشویی
قفسه ام دی اف اداری
قفسه ام دی اف
کمد دیواری ام دی اف با در ریلی یا کشویی
کمد دیواری ام دی اف با در ریلی
کمد دیواری ام دی اف با در آینه ای
کمد دیواری با در آینه ای
طبقه کمد دیواری ام دی اف
فضای داخل کمد دیواری ام دی اف
کمد دیواری چوبی منزل
کمد دیواری چوبی

سوالات متدوال کابینت آشپزخانه

ساخت هر متر طول از کابینت ممبران شامل کابینت زمینی و هوایی 4 میلیون و 900 هزار تومان هزینه دارد.

ساخت هر متر طول از کابینت های گلاس ترک شامل کابینت زمینی و هوایی 5 میلیون تومان هزینه دارد.

ساخت هر متر طول از کابینت فرامید شامل کابینت زمینی و هوایی 5 میلیون تومان هزینه دارد.

ساخت هر متر طول از کابینت ام دی اف ایرانی شامل کابینت زمینی و هوایی 4 میلیون تومان هزینه دارد.

بله، پیش از ساخت کابینت آشپزخانه طراحی سه بعدی رایگان مطابق با طول و عرض آشپزخانه صورت میگیرد که جای تمام تجهیزات کابینت و رنگ و طرح در آن مشخص میشود.

شما به صورت حضوری میتوانید در فروشگاه شهرک غرب تهران نمونه کابینت ممبران و تجهیزات آن را از نزدیک مشاهده کنید. انواع طرح و رنگ روکش را نیز را میتواید از نزدیک انتخاب کنید.

پرسش و پاسخ کابینت آشپزخانه

تعداد پرسش و پاسخ : 44

44 پاسخ

  1. سلام آقای مهندس. از چند جا قیمت کابینت آشپزخانه را گرفتم ولی خیلی اختلاف هست بین قیمت ها. حتی در یکی از موارد تقریباً کابینت با همان نقشه دو برابر گرانتر بود. لطفا دلیل این اختلاف قیمت در بازار را توضیح بدهید و اینکه توصیه شما برای برآورد دقیق قیمت کابینت چی هست؟ اگر امکانش هست نقشه را برای شما بفرستم و شما هم اعلام قیمت کنید.
    مرسی از پاسخ دهی شما و سایت خوبتون

    1. قیمت کابینت آشپزخانه به عواملی بسیاری بستگی دارد. یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در قیمت کابینت متریالی است برای ساخت بدنه یا اصطلاحاً یونیت کابینت است. به عنوان مثال متأسفانه برخی از کارگاه های ساخت کابینت آشپزخانه از ورق ام دی اف دست دوم برای ساخت یونیت کابینت آشپزخانه استفاده میکنند. با توجه به اینکه ورق ام دی اف دست دوم تقریباً قیمتی معادل یک سوم ورق ام دی اف نو دارد از این رو قیمت تمام شده برای کابینت کار بسیار ارزان تمام میشود. مشکل اینجاست که کابینت کار مشتری خود را در جریان ام دی اف دست دوم قرار نمیدهد و با پیشنهاد کار ارزان مشتری را وسوسه میکند. توصیه ما اکیداً این است که پیش از قرارداد از کابینت کار و متریالی که استفاده میکند مطمئن شوید و همینطور حتماً فاکتور شرکتی دریافت کنید که در صورت لزوم فاکتور شرکتی مانند سندی است که میتوانید به آن استناد کنید. لطفاً برای مشاوره بیشتر با شماره های دفتر تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.
      واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  2. سلام آقای مهندس من چند مدت هست که میخواهم کابینت آشپزخانه را عوض کنم ولی قیمتها خیلی بالا رفته به نظر شما در آینده قیمت کابینت پایینتر می آید؟
    چقدر باید صبر کنیم؟
    مرسی

    1. سلام.. با توجه به افزایش قیمت ورق خام ام دی اف و همچنین افزایش دستمزدها قیمت کابینت آشپزخانه اندکی بالاتر رفته که البته با توجه به تورم کالاها در کشور افزایش قیمت کابینت آشپزخانه در حدود 10 تا 15 درصد بوده است و آنچنان افزایش قیمتی نداشته است. لطفاً پیش از سفارش ساخت کابینت با توجه به تجربه و اعتبار سازندگان کابینت از چند فروشگاه یا کارگاه مختلف استعلام قیمت بگیرید. البته لازم به ذکر است که برخی از افراد سودجو با قیمت کابینت ارزان و سو استفاده از اعتماد مشتری از ورق ام دی اف دست دوم در ساخت کابینت استفاده میکنند که این مسئله در حال حاضر در بازار بسیار به چشم میخورد. اولین مسئله ای که در زمان ثبت سفارش ساخت کابینت باید به آن توجه کنید اعتبار سازنده کابینت است و همچنین دریافت فاکتور شرکتی در زمان خرید و سفارش کابینت بسیار مهم است. برای استعلام قیمت انواع کابینت و همچنین طراحی اولیه کابینت و همچنین مشاهده نمونه کار از نزدیک و متریال مصرفی در ساخت و اخذ فاکتور شرکتی رسمی لطفاً با شماره های فروشگاه در ارتباط باشید.
      واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  3. سلام لطفاً راجع به کابینت آشپزخانه نئو کلاسیک بیشتر توضیح بدهید؟
    قیمت کابینت نئو کلاسیک چطور محاسبه میشود؟

    1. سلام.. کابینت نئوکلاسیک در واقع همان کابینت آشپزخانه ممبران است که مقداری ابزار آن کمتر شده و معمولاً از روکش های سوپر مات در کابینت نئوکلاسیک استفاده میشود. همچنین یکی دیگر از تفاوت های مهم کابینت ممبران یا کلاسیک با کابینت نئوکلاسیک در قسمت کاور هود است. معمولاً کابینت نئوکلاسیک به صورت دو رنگ و معمولاً از ترکیب رنگ طوسی و چوب طبیعی استفاده میشود و قسمت آبچکان و کاور هود به صورت یک تکه کار میشود. معمولاً ارتفاع کابینت نئوکلاسیک تا سقف آشپزخانه ادامه میابد و از این نظر ظاهر بسیار مدرنی را به آشپزخانه میبخشد. همچنین یکی از دلایل جذابیت کابینت نئوکلاسیک نسبت به کابینت های گلاس و یا کابینت ممبران اختلاف تراز کابینت هوایی و همچنین فرورفتگی ها و پیش آمدگی های آن است که به کار جذابیت بیشتری بخشیده است. لطفاً برای مشاهده نمونه کارها و طرح های کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید.
      واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  4. سلام
    از شیراز چه طور میشه کابینت طراحی 3 بعدی کنید؟
    شیراز نماینده ای دارید؟

    1. بله امکان طراحی کابینت آشپزخانه در سراسر ایران هست. لطفاً ابعاد آشپزخانه و پلان آشپزخانه و همچنین جانمایی لوله های تأسیسات مانند آب و گاز و فاضلاب را بر روی کاغذ رسم کنید و با عکسبرداری از وضعیت موجود برای ما واتساپ کنید و در اسرع وقت طراحی کابینت آشپزخانه صورت میگیرد. همچنین در صورت تمایل کار ساخت کابینت آشپزخانه شما در شهر شیراز نیز انجام میگیرد.
      واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  5. سلام مهندس
    امکانش هست برای من عکس کابینت آشپزخانه مدرن پلی اورتان و پولیش بفرستید؟
    آیا کابینت خوبی هست؟
    لطفاً راهنمایی کنید
    0912xxxxxxx

    1. متأسفانه با توجه به اینکه از عکس نمونه کارهای کابینت آشپزخانه ما سو استفاده میشود در سایت نمونه اصلی کاری را قرار ندادیم. برای مشاهده نمونه کابینت های جدید و به روز گروه ساختمانی سیمرغ لطفاً از طریق واتساپ پیام دهید تا برای شما ارسال شود. کابینت های جدید شامل انواع کابینت آشپزخانه انزو و روکش سوپر مات و رنگ و پولیش چوب است که اصطلاحاً به آن کابینت نئوکلاسیک میگویند. یکی از سبک های کابینت که امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است کابینت روکش سوپر مات است که دقیقاً مشابه کابینت ممبران است با این تفاوت که جنس روکش آن اندکی ضخیم تر و به رنگ مات است. اما در کل ریزه کاری ها و همچنین CNC کار دقیقاً مشابه کابینت ممبران است. چنانچه پرداخت و ریزه کاری های کابینت روکش سوپر مات کمتر باشد اصطلاحاً به آن کابینت نئوکلاسیک گفته میشود.
      واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  6. سلام آقای مهندس
    میشه لطفاً راجع به نحوه محاسبه قیمت کابینت توضیح بدهید. با سپاس

    1. محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه به شرح زیر است : 1- کابینت زمینی تا ارتفاع 90 سانتیمتر : 60% قیمت هر متر کابینت. 2- کابینت دیواری تا ارتفاع 90 سانتیمتر : 40% قیمت هر متر کابینت. 3- کابینت نیمه کمدی با ارتفاع 180 سانتیمتر : 120% قیمت هر متر کابینت. 4- کابینت کمدی با ارتفاع 240 سانتیمتر : 180% قیمت هر متر کابینت. 5- کانتر با صفحه شرکتی و به عرض 60 سانتیمتر : 90% قیمت هر متر کابینت. 6- درب نمای کابینت زمینی : 10% قیمت هر متر کابینت. 7- درب نمای کابینت دیواری : 7% قیمت هر متر کابینت. 8- درب نمای کابینت کمدی : 30% قیمت هر متر کابینت. 9- کابینت دیواری دوپله : 60% قیمت هر متر کابینت. 10- هزینه حمل و نصب : 10% قیمت کل قرارداد کابینت آشپزخانه. همچنین متراژ مربوط به ماشین لباسشویی و ظرفشویی صرفاً قیمت صفحه محاسبه میشود.

    1. قیمت کابینت آشپزخانه ممبران بر اساس طرح آن و همچنین ریزه کاری های مربوط به تاج و ستون آن تعیین میشود. اما معمولاً قیمتی که به صورت متری بیان میشود به این معنی است که یک متر طول از کابینت هوایی و زمینی با ارتفاع 90 سانتیمتری برای کابینت زمینی و 70 سانتیمتری برای کابینت هوایی چنین قیمتی را دارد. در مورد کابینت های گلاس و کابینت انزو ( Enzo kitchen cabinets ) میتوان به راحتی این قیمت را داد اما از آنجایی که ریزه کاری کابینت ممبران به مراتب بیشتر است اعلام قیمت آن به صورت متری اندکی دشوار است و کابینت آشپزخانه باید بر اساس جانمایی ها طراحی شود و سپس نسبت به قیمت دهی اقدام شود. لطفاً برای استعلام قیمت و طراحی کابینت آشپزخانه ممبران با شماره های فروشگاه در تماس باشید.
      فروشگاه شهرک غرب : 86091208
      موبایل مهندس صادقی : 09121022495

  7. سلام
    دلیل اختلاف قیمت کابینت شرکتی و کارگاهی چی هست؟

    1. تفاوت کابینت آشپزخانه کارگاهی و کابینت آشپزخانه شرکتی در فاکتور رسمی و همچنین ضمانت کیفیت ورق ام دی اف و ساخت و جنس یراق آلات آن است. ساخت کابینت آشپزخانه شرکتی مشابه آنچه در فاکتور رسمی ذکر شده است صورت میگیرد و معمولاً از ورق ام دی اف درجه یک استفاده میشود اما ممکن است برخی از کارگاه های ساخت کابینت از ورق ام دی اف ارزان و بی کیفیت در ساخت کابینت استفاده کنند. همچنین یکی از آیتم هایی که اختلاف قیمت زیادی را ایجاد میکند یراق آلات کابینت آشپزخانه است. یراق آلات شامل دستگیره ها، آرام بند، ریل کشو و جک آبچکان است. اختلاف قیمتی برند های مختلف معمولاً زیاد است و با توجه به کیفیت و کشور سازنده آن قیمت آن نیز متفاوت است. توصیه میکنیم که از سازندگانی استفاده کنید که نسبت به صدور فاکتور شرکتی و با ذکر جزئیاتی از قبیل شرکت سازنده ورق خام ام دی اف و یراق آلات اقدام کنند. همچنین پیش از خرید کابینت آشپزخانه نسبت به استعلام قیمت تمام شده مطابق با طرح سه بعدی کابینت اقدام کنید. متأسفانه برخی از کارگاه های کابینت قیمت تمام شده را به مشتری اعلام نمیکنند و با پیشرفت کار نسبت به اخذ اضافه بهای بیشتر از مشتری اقدام میکنند که در نهایت قیمت تمام شده برابر و یا حتی در مواردی بیشتر از قیمت کابینت شرکتی خواهد شد.

  8. سلام
    شما کارگاه ساخت کابینت آشپزخانه دارید؟

    1. سلام.. بله گروه ساختمانی سیمرغ با در اختیار داشتن دو کارگاه ساخت کابینت آشپزخانه در تهران و کرج در اسرع وقت نسبت به ساخت کابینت دلخواه شما اقدام میکند. همچنین شما برای مشاهده نمونه کار کابینت ممبران ( Classic kitchen cabinet ) میتوانید به فروشگاه شهرک غرب مراجعه کنید تا از نزدیک جنس و نحوه کار را مشاهده کنید. همچنین برای مشاهده انواع طرح و رنگ و انتخاب از روی کالیته کابینت های گلاس ( High gloss Kitchen cabinet ) و کابینت ام دی اف ( MDF kitchen cabinet ) میتوانید از طریق مراجعه حضوری به فروشگاه و یا در صورت تمایل با مراجعه حضوری به کارگاه کابینت سازی اقدام کنید. برای مشاهده طرح های کابینت آشپزخانه مدرن و همچنین مشاوره در ساخت و نصب کابینت از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید.
      شماره واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  9. سلام
    اینکه برخی میگویند روکش کابینت ممبران بعد از یک مدتی جدا میشود درست هست؟
    آیا روکش کابینت ممبران قابل ترمیم و تعمیر هست؟
    سپاسگزارم

    1. سلام.. در صورتی که فرآیند لمینه کردن روکش کابینت ممبران به خوبی و توسط افراد متخصص انجام نشود و همچنین در صورتی که جنس چسب آن مرغوب نباشد و یا تاریخ مصرف گذشته باشد روکش کابینت ممبران در مجاورت با رطوبت و هوای گرم ممکن است از سطح ام دی اف جدا شود. توصیه ما این است که کابینت ممبران آشپزخانه خود را از شرکت های معتبر سفارش دهید و حتماً نسبت به دریافت فاکتور و ضمانت جنس اقدام کنید. متأسفانه برخی از مشتریان به دلیل قیمت پایین کابینت آشپزخانه خود را به کارگاه های متفرقه میدهند که احتمالاً پس از مدتی پشیمان خواهند شد. یکی از مواردی که در طول عمر کابینت ممبران آشپزخانه مؤثر است بتونه کردن و درزگیری قطعات ام دی اف پس از نصب کابینت آشپزخانه است. با توجه به اینکه جدا شدن روکش کابینت ممبران معمولاً از محل تلاقی قطعات با یکدیگر آغاز میشود حتماً نسبت به درزگیری این لبه ها اقدام کنید. همچنین در صورتی که میزان آسیب دیدگی زیاد نباشد میتوان قیمت های جدا شده را مجدداً ترمیم کرد اما اگر آسیب دیدگی زیاد باشد کابینت ممبران باد دمونتاژ شود، در کارگاه کابینت سازی تعمیر شود و مجدداً نصب شود.

  10. سلام آقای مهندس
    برای رویه کابینت های گلاس نمیشه از همان ورق های گلاس استفاده کرد؟

    1. سلام.. روکش ورق های گلاس به سادگی خراشیده میشود. همچنین ضخامت ورقه رویه کابینت آشپزخانه باید حداقل 3 سانتیمتر باشد، لبه های آن باید پی وی سی شده باشد و همچنین انتهای رویه باید دوبل شده باشد تا زیبایی کار خود را نشان دهد. جنس روکش رویه باید به گونه ای باشد که در اثر گرما آسیب نبیند و به راحتی خراشیده نشود. معمولاً از رویه کابینت آماده که اصطلاحاً به آن صفحه شرکتی میگویند استفاده میشود. صفحه شرکتی در دو ضخامت 3 سانتیمتر و 5 سانتیمتر تولید میشود و به این دلیل به آن صفحه شرکتی میگویند چون که در کارگاه کابینت سازی ساخته نمیشود و استاندارد شرکتی دارد.

  11. سلام خسته نباشید
    کمد دیواری ممبران هم داریم؟ حالت تاج داشته باشه و شبیه کابینت ممبران باشه

    1. سلام.. در واقع به ورق ام دی اف که در زیر دستگاه CNC برش میخورد و تراشیده میشود و پس از آن روکش با چسب مخصوص زیر دستگاه لمینه میشود ممبران گفته میشود. در حال حاضر برای اکثر خانه هایی که بازسازی میشوند از کابینت ممبران و کمد دیواری ممبران از یک نوع روکش و یک نوع طرح درب و دستگیره استفاده میشود که زیبایی خانه را پس از اتمام کار دو چندان میکند. کمد دیواری ممبران نیز مانند کابینت ممبران دارای سر ستون و تاج و درب های خراطی شده است. همچنین جنس و رنگ روکش کمد دیواری ممبران توسط مشتری انتخاب میشود.

  12. زیر سینک کابینت آشپزخانه ما پوسیده و خیلی خراب شده است چکار میتونم بکنم؟

    1. سلام.. برای زیر سینک کابینت آشپزخانه باید از بدنه یا یونیت PVC استفاده شود زیرا بونیت یا بدنه ام دی اف در مجاورت با آب و رطوبت قطعاً دچار پوسیدگی خواهد شد. همچنین برای پشت یونیت باید از ورق 3 میلیمتری PVC استفاده شود. در حال حاضر شما میتوانید اقدام به تعویض یونیت زیر سینک با ورق فومیزه فشرده کنید. ورق فومیزه فشرده از نظر قیمتی تفاوتی با ورق ام دی اف ندارد. همچنین هزینه تعمیر کابینت آشپزخانه پس از بازدید کارشناس و اندازه گیری به شما اعلام خواهد شد.

    1. سلام.. با توجه به ابعاد آشپزخانه و همچنین سلیقه شما و بودجه ای که برای کابینت آشپزخانه در نظر گرفته اید میتوانید نسبت به ساخت کابینت ممبران و یا کابینت های گلاس اقدام کنید. در صورتیکه ابعاد آشپزخانه بزرگ باشد بهتر است از کابینت ممبران در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید. اگر ابعاد آشپزخانه کوچک باشد بهتر است از کابینت های گلاس استفاده کنید. در صورتیکه ابعاد آشپزخانه متوسط باشد میتوانید از کابینت های گلاس و یا کابینت ممبران طرح نئو کلاسیک در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید.

    1. سلام.. قیمت کابینت ممبران به ازای هر متر طول در حال حاضر از 3.200.000 تومان تا 4.500.000 تومان متغیر است. پیشنهاد ما این است که قیمت کابینت ممبران را به صورت متری نگیرید. با توجه به این که کابینت ممبران دارای انواع ستون، سر ستون، تاج و نما است لذا قیمت هر نوع کاری با ریزه کاری آن متفاوت است. همچنین نوع روکش و حتی نوع چسب و بتونه ای که در ساخت کابینت ممبران استفاده میشود بر قیمت آن تاثیر گذار است. برای قیمت گرفتن کابینت ممبران ابتدا باید طراحی کابینت با توجه به فضای آشپزخانه انجام بشود و سپس اقدام به استغلام قیمت نمود. همچنین کابینت ممبران کارگاهی و دست ساز نسبت به کابینت ممبران استوک و کارخانه ای قیمت بالاتری دارد که باید این مطلب را در نظر گرفت.

  13. سلام
    با تشکر از سایت خوبتون و اطلاعاتی که نوشتین
    سوالی که دارم این هست که برای کابینت ممبران میشه از رویه ام دی اف استفاده کرد یا حتماً باید کورین یا کوارتز باشه؟

    1. سلام.. با توجه به وجود سر ستون کابینت ممبران مخصوصاٌ در قسمت اجاق گاز فرم دهی به رویه ام دی اف بسیار سخت است و نتیجه کار زیبا نخواهد شد. به همین دلیل بهتر است از رویه سنگ کورین و یا سنگ کوارتز استفاده کرد. جذابیت کابینت ممبران با استفاده از سنگ کورین و کوارتز دوچندان خواهد شد. البته قیمت نهایی بالاتر خواهد رفت اما ارزش کابینت آشپزخانه شما بالاتر خواهد رفت. در صورتیکه تمایل به هزینه بیشتری برای کابینت دارید توصیه ما استفاده از سنگ مارمونایت و یا SPL است.

  14. چطوری میتونم کابینت آشپزخانه سفارش بدهم؟ آشپزخانه ما حدوداً ۱۰ متر کابینت دارد

    1. سلام.. برای سفارش کابینت آشپزخانه نیاز به بازدید کارشناس است. پس از بازدید کارشناس از محل و اندازه گیری، مطابق با محل شیر آب گرم و سرد فاضلاب و همچنین محل قرارگیری لوله گاز اقدام به طراحی سه بعدی آشپزخانه شما میشود. پس از تایید طراحی از سوی شما کار ساخت کابینت آشپزخانه آغاز میگردد. لطفاً برای تعیین وقت بازدید با شماره دفتر تماس بگیرید.

  15. سلام و خسته نباشید
    کابینت های گلاس همان کابینت ترکیه هست؟

    1. سلام.. با توجه به اینکه عمده کابینت های گلاس در ایران از سه برند ام دی اف ترک AGT و ISIK و Yildiz ساخته میشود اصطلاحاً به کابینت های گلاس کابینت آشپزخانه ترک میگویند. البته در حال حاضر تمام اد اف های مذکور در ایران تولید میشود.

  16. سلام طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه برای لواسان هم انجام میدید یا فقط داخل شهر تهران هستید؟

    1. سلام. طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه شامل کابینت ممبران و کابینت های گلاس و کابینت ممبران را برای سراسر ایران انجام میدهیم. طراحی کابینت به صورت دورکاری و در شهر تهران انجام میشود و نصب کابینت آشپزخانه توسط نصاب حرفه ای و شرکتی در تمامی شهرهای ایران توسط گروه ساختمانی سیمرغ صورت میپذیرد.

    1. سلام.. بله گروه ساختمانی سیمرغ با در اختیار داشتن کارگاه ساخت کابینت ممبران و کابینت های گلاس با مجهزترین دستگاهای CNC و لمینه روکش و PVC با توجه به طراحی کارفرما اقدام به فروش کابینت آشپزخانه میکند. لطفاً برای هماهنگی با واحد فروش با شماره های فروشگاه تماس بگیرید.
      موبایل مهندس صادقی : 09121022495

  17. سلام برای کابینت آشپزخانه ۱۲ متر مربعی به نظرتون میشه کابینت ممبران سفارش داد یا خوب نمیشه؟
    مرسی از مطالب خوبتون

    1. سلام.. بله امکانش هست ولی بهتر است که به جای کابینت ممبران طرح کلاسیک از کابینت ممبران طرح نئوکلاسیک استفاده کنید. طراحی کابینت آشپزخانه به سبک نئوکلاسیک نسبت به طراحی کلاسیک تفاوت هایی دارد که طراح در زمان بازدید به شما کاملاً توضیح خواهد داد. لطفاً برای اطلاعات بیشتر با فروشگاه تماس بگیرید.
      موبایل مهندس صادقی : 09121022495

  18. سلام
    ببخشید برای سفارش کابینت آشپزخانه کارشناستون میاد برای اندازه گیری و قیمت دادن؟

    1. سلام.. برای طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه کارشناس ما خدمت شما در محل پروژه میرسند. بعد از انتخاب نوع کابینت آشپزخانه و همچنین اندازه گیزی و طراحی سه بعدی کابینت برای شما فاکتور شرکتی صادر خواهد شد. پس از تایید فاکتور نسبت به عقد قرارداد و شروع کار اقدام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *