گروه ساختمانی سیمرغ

44287244 – 44287287 – 09121022495 مهندس صادقی

تخریب ساختمان

تخریب ساختمان ، تخریب دیوار ، تخریب سقف و تخریب کف ساختمان با نظارت مهندس و رعایت اصول ایمنی

به روز رسانی در
مهندس صادقی

مدیرعامل گروه ساختمانی سیمرغ
کارشناس ارشد مهندسی سازه - عمران
عضو سازمان نظام مهندسی تهران با 20 سال سابقه اجرایی

عنوان مقاله تخریب ساختمان

تخریب ساختمان

تخریب ساختمان در بسیاری از موارد اولین قدم در اجرای یک پروژه ساختمانی است. کارفرمایان برای اصلاح نقشه و تغییر دکوراسیون دست به تخریب ساختمان میزنند. تخریب ساختمان به طور کلی شامل تخریب دیوار ، تخریب سقف و تخریب کف میشود. همچنین در برخی موارد شامل تخریب کلی ساختمان به منظور ساخت ساختمان جدید است.  ذکر این نکته الزامی است که هرگونه تخریب ساختمان به منظور اصلاح نقشه طراحی داخلی نیازمند مجوزهای لازم از شهرداری منطقه است. عمدتاً برای نوسازی ساختمان های قدیمی و یا بازسازی ساختمان نیاز به تخریب ساختمان به طور کلی و یا جزئی است. هدف از تخریب ساختمان برداشتن قسمت هایی از سازه است که نیاز به بهسازی دارند. توجه به اصول ایمنی حین تخریب مهمترین عاملی هست که هم کارفرما و هم پیمانکار باید به آن دقت کنند. در صورتی که اصول ایمنی حین تخریب ساختمان در نظر گرفته نشود جدا از خسارت های مالی ممکن است تخریب ساختمان منجر به خسارت های جانی شود که قطعاً جبران پذیر نیست و پای کارفرما و پیمانکار را به مراجع قضایی باز خواهد کرد. متأسفانه بسیاری از کارفرمایان بوده اند که به دلیل کاهش هزینه ها از افراد غیر متخصص و یا اصطلاحاً کارگر میدانی استفاده کرده اند و امروز به دلیل خسارت های جانی مجبور به پرداخت دیه های سنگین شده اند. رعایت اصول ایمنی و همچنین نحوه تخریب ساختمان حتی برای تخریب یک دیوار ساده و یا حتی تخریب شومینه نیازمند دانش مهندسی است و در صورتی که این دانش وجود نداشته باشد ایجاد خسارت تقریباً قطعی است. باید در نظر داشت که استفاده از یک مهندس باتجربه و آشنا به زیر و بم ساختمان در تخریب ساختمان اصل اول در کاهش هزینه های بعدی است. رعایت نکات ایمنی در تخریب ساختمان مهمترین بخش کار را تشکیل میدهد. همچنین استفاده از استادکاران ماهر تخریب ساختمان و کارگران باتجربه و آموزش دیده میتواند از بروز حوادث خطرناک جلوگیری کند. به عنوان یک توصیه همواره استفاده از شرکت های پیمانکاری معتبر و مهندسی از بروز حوادثی جبران ناپذیر جانی و مالی جلوگیری میکند. همچنین نظارت یک مهندس آشنا به زیر و بم ساختمان و با تجربه میتواند خیال کارفرما را از اجرای صحیح و بی دردسر تخریب ساختمان راحت کند.

قیمت تخریب ساختمان

مهمترین عامل تعیین قیمت تخریب ساختمان حجم پروژه است. تخریب بیشتر یعنی نیروی کار بیشتر و حمل نخاله ساختمانی بیشتر و در نتیجه قیمت بالاتر. همچنین سختی کار مستقیماً بر روی قیمت تخریب ساختمان اثرگذار است. به عنوان مثال تخریب سقف رابیتس بندی شده و گچ کاری شده بسیار سختتر از تخریب کف پارکت لمینت است. در صورتی تخریب ساختمان به صورت عمده باشد یعنی کل ساختمان باید تخریب بشود معمولاً قیمت تخریب ساختمان بصورت حجم ساختمان و بر اساس مترمکعب تعیین میشود. در این حالت از حاصلضرب طول و عرض و ارتفاع ساختمان قیمت تخریب ساختمان تعین میشود. در حالت تخریب جزئی ساختمان یا اصطلاحاً تخریب داخلی ساختمان عواملی که در تعیین قیمت دخیل هستند را به طور خلاصه ذکر می‌کنیم : 1- میزان تخریب ساختمان  2- واحد در طبقه چندم ساختمان قرار دارد و اینکه امکان استفاده از بالابر هیدرولیکی هست یا نه  3- کدام قسمت از ساختمان قرار است تخریب شود به عنوان مثال تخریب دیوار و یا تخریب سقف  4- جنس نخاله ساختمانی سبک است و یا سنگین به عنوان مثال تخریب دیوار دو طرف دوغاب سیمان قیمت بالاتری نسبت به تخریب دیوار گچی دارد.

مراحل تخریب ساختمان

1- گرفتن پروانه ساخت از شهرداری و همچنین اخذ تأییدیه های مربوط

2- ایجاد محوطه کارگاهی ایمن برای عابران مطابق با مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان

3- هماهنگی و اخذ تأییدیه از اداره گاز ، اداره آب و فاضلاب و اداره برق برای قطع انشعاب پیش از تخریب

4- تخلیه کامل وسایل داخل ساختمان مانند کابینت آشپزخانه ، کولر گازی ، چراغ ها و خلاصه هر چیز که قابلیت استفاده مجدد و یا فروش به صورت دست دوم دارد.

5- جداسازی چهارچوب در و پنجره و همچنین درآوردن شیشه پنجره و خارج سازی آن از محوطه کارگاه

6- بیرون کشیدن سیم های ساختمان و خارج سازی لوله های گاز و آب و هر آنچه که قابلیت فروش به صورت ضایعات دارد

7- تشخیص سیستم سازه ای ساختمان توسط کارشناس و تعیین روش تخریب ساختمان. در ایران سه نوع سیستم سازه ای داریم : 1- ساختمان بنایی با دیوار باربر  2- ساختمان با اسکلت فلزی  3- ساختمان با اسکلت بتنی  در زیر روش تخریب هرکدام مشخص شده است:

الف – ساختمان بنایی با دیوار باربر : در این نوع سیستم سازه ای ابتدا سقف ساختمان از بالاترین طبقه شروع به تخریب میشود سپس نوبت دیوارها خواهد بود. همچنین در حین تخریب باید حتماً از شمع استفاده شود.

ب – ساختمان با اسکلت فلزی : در این نوع سیستم سازه ای با توجه به نوع سقف که طاق ضربی باشد و یا تیرچه بلوک ابتدا دیوارها تخریب میشود و سپس از بالاترین طبقه شروع به تخریب میکنیم. فقط باید توجه داشت که تیرآهن را تا حد امکان سالم درآورد زیرا بعداً به عنوان سازه نگهبان از آن استفاده کنیم و یا به صورت ضایعات بفروشید. برای سالم در آوردن تیرآهن ها بهتر است از دستگاه هوا برش استفاده کنیم.

ج – ساختمان با اسکلت بتنی : در این نوع سیستم سازه ای هم مشابه ساختمان با اسکلت فلزی ابتدا دیوارها را تخریب می‌کنیم و سپس سقف طبقات از بالاترین طبقه شروع به تخریب میشود. برای تخریب ایمن تر بهتر است از چکش هیلتی استفاده شود.

8- پر کردن چاه فاضلاب با استفاده از شفته آهکی. توجه داشته باشید که پر کردن چاه با نخاله ساختمانی کار بسیار اشتباهی است و ممکن است منجر به نشست ساختمان در آینده شود.

9- در ساختمان های با دیوار آجری تا جایی که که امکان دارد آجرها سالم دربیایند زیرا بعداً قابل استفاده هستند و در صورتی که به صورت نخاله ساختمانی دور بریزید بعداً مجبور خواهید شد همان آجر را بخرید.

10- تخلیه نخاله کارگاه ساختمانی به تناوب به صورتی که از انباشته شدن آن و ایجاد مزاحمت برای همسایه ها جلوگیری شود. در غیر اینصورت همسایه ها حق شکایت دارند و امکان دارد که از ادامه عملیات جلوگیری شود.

تخریب دیوار

اولین قدم در بازسازی منزل احتمال تخریب دیوار و یا جابجایی آن است. با توجه به اینکه در طراحی مدرن منازل امروزه از حداقل ممکن دیوار استفاده میشود با برداشتن دیوارهای موجود منجر به بازتر کردن فضا و همچنین افزایش روشنایی منزل میشود. با توجه به نوع دیوار تخریب آن متفاوت است. به عنوان مثال برای تخریب دیوار سفال و یا بلوک سیمانی و یا بلوک هبلکس از پتک استفاده میشود اما برای تخریب دیوار دوغابی باید از چکش تخریب و یا هیلتی استفاده کرد. روش تخریب دیوار به اینصورت است که ابتدا در تراز بالاتر شروع به تخریب می‌کنیم چنانچه از پایین دیوار شروع به تخریب کنیم احتمال واژگونی دیوار بسیار زیاد است که میتواند منجر به صدمات جانی شود. همچنین در حین تخریب دیوار باید سریع نخاله ها از پای دیوار خالی شود در غیر اینصورت روند تخریب دیوار متوقف میشود. برای حمل نخاله های تخریب دیوار معمولاً از گونی نانوایی استفاده میشود. با توجه به اینکه کار تخریب ساختمان مخصوصاً تخریب دیوار یک کار بسیار تخصصی است استفاده از افراد ناآگاه یا به تعبیری کارگر ساده میتواند اثرات جبران ناپذیر مالی و جانی به همراه داشته باشد. از این رو استفاده از پیمانکاران آموزش دیده میتواند خطرات ناشی از تخریب دیوار دیوار را به صفر برساند. در تخریب دیوار ساختمان های قدیمی از آنجایی که ممکن است دیوار باربر باشد حتماً پیش از تخریب با یک کارشناس سازه مشورت کنید. دیوار باربر دیواری است که در ساختمانهای قدیمی حکم ستون سازه را دارد و وزن طبقه بالا را تحمل میکند. در نتیجه تخریب اشتباهی دیوار باربر منجر به تخریب سقف طبقه بالا خواهد شد و احتمال تخریب کلی ساختمان بسیار بالا خواهد بود. به منظور تخریب دیوار باربر حتماً باید از ستون موقت که اصطلاحاً به آن شمع گفته میشود با رعایت اصول سازه ای استفاده کرد.

قیمت تخریب دیوار

بدون شک مهمترین عامل در تعیین قیمت تخریب دیوار ساختمان جنس دیوار است. به عنوان مثال دیوار پشت کابینت عموماً از جنس کاشی است و معمولاً در ساختمان های قدیمی کاشی بین کابینتی به روش دوغابی و سیمانی اجرا میشود از این رو کار تخریب آن بسیار مشکلتر از تخریب دیوار با تیغه سفالی یا آجری است و همچنین نخاله ناشی از تخریب دیوار هم سنگین تز و حجیم تر است در نتیجه قیمت تخریب دیوار آشپزخانه یا دیوار دستشویی و حمام گرانتر از تخریب دیوار تیغه بین اتاق است. همچنین قیمت تخریب دیوار با بلوک سفالی و سیمانی و یا بلوک AAC به نسبت ارزانتر از دیوار آجری است به این دلیل که وزن نخاله ایجاد شده در دیوار آجری به مراتب بیشتر از دیوار با بلوک سفالی یا سیمانی است. با توجه به افزایش وزن نخاله ها متناسباً هزینه جابجایی در طبقات و حمل نخاله با ماشین بالاتر میرود. با توجه به این توضیحات پر واضح است که قیمت تخریب دیوار دو طرف دوغاب گرانترین حالت ممکن است. همچنین از آنجایی که تخریب دیوار کاذب مانند دیوار کناف بسیار ساده به نظر میرسد اما تخریب غیر اصولی آن میتواند منجر به خسارت به سقف یا کف ساختمان شود. همچنین برای تخریب دیوار پارتیشن ام دی اف بهترین راه باز کردن پیچ و مهره مابین پارتیشن هاست. پارتیشن ام دی اف به صورت پازلی در یکدیگر قرار گرفته اند که برای باز کردن آن نیاز به مهارت خاصی است.

تخریب کف ساختمان

در تخریب کف ساختمان از آنجایی که کف اکثر ساختمانهای قدیمی در ایران طاق ضربی میباشد تخریب کف غیر کارشناسی و غیر اصولی و به دست افراد نا آگاه منجر به عدم پایداری کف شده و پس از کف سازی مجدد (بارگذاری مجدد) منجر به تخریب کلی سقف و صدمات جبران ناپذیر به کف ساختمان و سقف طبقه پایینی خواهد شد. البته این مورد در مورد تخریب کناف به این صورت نیست و سقف کاذب به این صورت نیست. متاسفانه بسیاری از کارفرمایان فقط به دلیل هزینه کمتر کار را به افراد غیر متخصص میسپارند و پس از بروز مشکلات متحمل ضرر و زیان مالی و جانی بسیار سنگین میشوند. یکی از نکاتی که در تخریب کف ساختمان باید در نظر داشت این است که در صورتی که لایه ملات ماسه سیمان به درستی برداشته نشود تراز کف به هم میخورد که در مراحل بعدی باید کف را مجدداً تراز کرد. تراز مجدد کف مشمول هزینه بنایی بوده و از این رو ممکن است بار مالی را به کارفرما وارد کند. برای تراز کردن کف ساختمان میتوان از شیلنگ تراز و یا دستگاه تراز لیزری استفاده کرد. کفپوش کف ساختمان های ایران عمدتاً سنگ ساختمانی 2 سانتی است و لایه ای 5 سانتی از ملات ماسه سیمان نیز زیر آن قرار دارد. یکی از مسائلی که در تخریب کف ساختمان باد به آن توجه کرد این است که از آنجایی که وزن نخاله ساختمانی در این حالت بسیار بالا میرود به نسبت هزینه حمل نخاله ها در طبقات نیز بالاتر میرود. همچنین از آنجایی که برای تخریب کف ساختمان از دستگاه چکش برقی و یا هیلتی استفاده میشود سروصدای تولید شده برای همسایگان ممکن است ایجاد مزاحمت کند. از این رو کسب اجازه از همسایگان پیش از تخریب کف به نوعی احترام به حقوق آنها است.

حمل نخاله ساختمانی

همچنین از آنجایی که تجمع نخاله ساختمانی ناشی از تخریب دیوار و تخریب کف در معابر عمومی شهری پیگرد قضایی دارد و ممکن است منجر به تعلیق جواز بازسازی از سوی شهرداری شود حمل نخاله ساختمانی به مراکز مجاز در اسرع وقت توسط کارگران ماهر به صورتی که منجر به آزار و اذیت و ضرر و زیان به دیگر همسایگان نشود از مهمترین بخش های تخریب میباشد. در صورتی که در حمل و نقل نخاله ساختمانی هر یک از همسایگان متحمل ضرر و زیان شود کارفرما باید جوابگوی مراجع انتظامی باشد.

برای حمل نخاله ساختمانی از نیسان و یا خاور استفاده میشود. ظرفیت نیسان وانت در حدود 50 گونی نخاله است و ظرفیت خاور در حدود 90 گونی نخاله است. همچنین با توجه به جنس نخاله های ساختمانی ممکن است تعداد ظرفیت نیسان و خاور متفاوت باشد. به عنوان مثال در صورتی که نخاله گچ و بلوک سیمانی باشد میتوان بار بیشتری زد اما در صورتی که نخاله تکه هایی سیمانی باشد بار کمتری را میتوان به ماشین زد. همچنین باید در نظر داشت که هزینه هر سرویس ماشین خاور برای حمل نخاله 1/5 برابر هر سرویس نیسان هزینه دارد اما ظرفیت آن تقریباً دو برابر است. در نتیجه در صورتی که تعداد گونی نخاله بیشتر از 50 عدد باشد به صرفه تر است که از خاور نخاله استفاده شود. اما در صورتی که کوچه مشرف به ساختمان باریک باشد مجبور به استفاده از نیسان هستیم.

تخریب ساختمان پیش از بازسازی

بهتر است که برای عبور لوله های برقکشی ساختمان و لوله کشی ساختمان از کف ساختمان استفاده کرد. زیرا اگر بخواهیم تاسیسات را از دیوار عبور دهیم ممکن است پس از برخورد به ستون های ساختمان نتوان کل مسیر را به صورت توکار کار کرد. همچنین در صورت نشتی لوله ها عمق تخریب به دیوار ساختمان بسیار بیشتر است. اما یکی از دلایل اصلی ترک خوردن دیوار پس از گچکاری است. با توجه به اینکه مسیر لوله آبگرم حرارت اضافی به گچ ساختمان وارد میکند از این رو احتمالاً دیوار ترک خواهد خورد. چنانچه تخریب کف یا تخریب دیوار داخلی بصورت جزئی صورت گیرد ( فقط مسیر لوله های آب و برق کنده شود ) با استفاده از ملات ماسه – سیمان میتوان مسیرهای تخریب شده را پر کرد. فقط توجه به این نکته الزامی است که برای ایجاد چسبندگی مابین ملات قدیمی و جدید پیش از پر کردن مسیر لوله سطح مسیر با آب پاشی بطور کامل خیس شود. همچنین جهت جلوگیری از ترک خوردن ملات تازه 6 ساعت پس از گیرش اولیه ملات به مدت 24 ساعت سطح ملات تازه آب پاشی شود. در مورد پر کردن مسیر لوله خرطومی برق یا لوله های آب شوفاژ ، حفاظت از ترک خوردگی بسیار مهم است. در صورتی که به درستی انجام نشود پس از مدت کوتاهی از اتمام پروژه ترک های عمیقی در دیوار ایجاد میشود. این نوع ترک حتی با بتونه نقاشی ساختمان هم قابل درز گیری نیست و مسیر ترک خورده باید دوباره تخریب و مجدداً گچ کاری شود. همچنین اگر در دیوار ترک خورده از کاغذ دیواری استفاده کرده باشید کاغذ دیواری باید برداشته شود. در حین تخریب و اصلاح نقشه چنانچه از افراد ماهر و دلسوز استفاده شود، میتوان با الک کردن نخاله ساختمانی ماسه لازم جهت کف سازی را بدست آورد. اینکار باعث صرفه جویی در خرید ماسه و هزینه حمل آن به محل پروژه میشود.

تخریب ساختمان
تخریب ساختمان مسکونی
تخریب ساختمان
تخریب ساختمان فلزی
تخریب ساختمان
تخریب ساختمان کلنگی
تخریب ساختمان
تخریب منزل
تخریب ساختمان
تخریب ساختمان مسکونی
تخریب ساختمان
تخریب منزل
تخریب ساختمان
تخریب ساختمان اصولی
تخریب ساختمان
تخریب کامل ساختمان
تخریب ساختمان
تخریب ساختمان با بیل مکانیکی
تخریب ساختمان
تخریب ساختمان فولادی
تخریب ساختمان
تخریب ساختمان مهندسی
تخریب ساختمان
تخریب ساختمان ایمن
تخریب ساختمان
حمل نخاله بعد از تخریب
تخریب ساختمان
تخریب ساختمان با بیل
تخریب ساختمان
گودبرداری بعد از تخریب ساختمان
تخریب ساختمان
تخریب خانه کلنگی
تخریب ساختمان
تخریب ساختمان
تخریب دیوار آشپزخانه
تخریب دیوار آشپزخانه
تخریب دیوار دستشویی
تخریب دیوار دستشویی
تخریب سرویس بهداشتی
تخریب سرویس بهداشتی
تخریب دیوار دستشویی
تخریب دیوار داخلی
تخریب دیوار آشپزخانه
تخریب دیوار دوغابی
تخریب دیوار به روش مهندسی
حذف دیوار داخلی
تخریب تیغه واحد
تخریب دیوار
تخریب شومینه منزل
تخریب شومینه منزل
تخریب شومینه ساختمان
تخریب شومینه ساختمان
تخریب آرک نورمخفی
تخریب آرک نورمخفی
تخریب گچبری
تخریب گچبری
تخریب باربیکیو
تخریب باربیکیو
تخریب گچبری سقف
تخریب دیوار دوغابی
تخریب شومینه خانه
تخریب شومینه خانه
تخریب دستشویی ایرانی
تخریب دستشویی ایرانی
تخریب دیوار منزل
تخریب دیوار داخلی
تخریب دیوار دستشویی
تخریب دیوار دستشویی
تخریب سقف منزل
تخریب سقف منزل
تخریب کاشی آشپزخانه
تخریب کاشی آشپزخانه
تخریب کف پذیرایی
تخریب کف پذیرایی
تخریب کف آشپزخانه
تخریب کف آشپزخانه
تخریب منزل
تخریب منزل
تخریب کف دستشویی
تخریب کف دستشویی
تخریب مسیر لوله برق در دیوار
ایجاد شیار در دیوار
تخریب سرویس بهداشتی
تخریب سرویس بهداشتی
تخریب آرک آشپزخانه
تخریب آرک آشپزخانه
برداشتن سنگ کف
تخریب سنگ کف
تخریب گچ کاری
تخریب گچبری
حذف پنجره قدیمی
تخریب پنجره تک جداره
گونی کردن نخاله ساختمانی برای حمل
حمل نخاله ساختمانی
حمل نخاله ساختمانی
گونی کردن نخاله ساخنمانی
تخریب شومینه
حمل نخاله ساختمانی
تخریب نور مخفی سقف
گونی کردن نخاله ساخنمانی
تخریب کف دستشویی
تخریب کف دستشویی
حمل نخاله
حمل نخاله
تخریب شومینه
تخریب شومینه
تخریب دیوار دستشویی برای ساخت در
تخریب دیوار برای ساخت چهارچوب در
تخریب برای برقکشی
تخریب برای برقکشی
تخریب برای لوله کشی
تخریب برای لوله کشی
تخریب کف برای عبور لوله برق
تخریب کف برای عبور لوله برق
تخریب دیوار برای سیم کشی
تخریب دیوار برای سیم کشی
بازیافت ماسه از نخاله
الک کردن نخاله ساختمانی
کف سازی بعد از تخریب
پر کردن مسیر لوله های برق
تخریب کاشی دستشویی
تخریب کاشی دستشویی
حمل نخاله ساختمانی در طبقات
حمل نخاله ساختمانی در طبقات

 کف سازی ساختمان​

پس از عملیات تخریب ، کف سازی ساختمان مهمترین بخش است. چنانچه کف سازی ساختمان اصولی انجام نشود تمام لایه های بعدی کف ساختمان مانند سرامیک یا سنگ یا پارکت لمینت که بعداً قرار هست اجرا شوند به مشکل خواهد خورد. به منظور کف سازی ساختمان از انواع پوکه معدنی یا پوکه صنعتی و در برخی موارد از ماسه استفاده میشود. سپس برای دستیابی به یک سطح تراز نرمه کشی با ملات ماسه و سیمان و با طرح اختلاط مخصوص اجرا میشود. در صورتیکه طرح اختلاط نرمه سیمان بدرستی صورت نگیرد کف سازی تقریباً بی اثر بوده و کف پس از مدتی ترک میخورد و نشست میکند. برای کفسازی ساختمان از شیلنگ تراز و یا تراز لیزری استفاده میشود. همچنین برای کفسازی دستشویی و کفسازی حمام از ملات ماسه سیمان استفاده میشود. بهتر است که حین کفسازی دستشویی سیب کف به سمت یکی از لوله های فاضلاب هدایت شود تا آببندی کف به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. برای کفسازی دستشویی و کفسازی ساختمان میتوان از پوکه معدنی یا پوکه سبک صنعتی استفاده کرد. استفاده از ماسه برای کفسازی وزن کف را بالا میبرد که این مسئله برای مقاومت ساختمان در برابر زلزله اصلاً خوب نیست. هرچه وزن ساختمان بیشتر باشد آسیب پذیری ساختمان در برابر زلزله بیشتر است.

کف سازی ساختمان با کروم بندی

توجه به اینکه سطح تراز کف برای قیرگونی کف بسیار مهم است در صورتی که از پوکه معدنی برای کف سازی استفاده میشود کروم بندی کف برای دستیابی به یک سطح تراز الزامی است. متاسفانه بسیاری از افراد غیر متعهد با سو استفاده از عدم آگاهی کارفرما و به دلیل زمان بر بودن کروم بندی از آن صرفنظر میکنند که همین عامل باعث میشود سرامیک پرسلان کار برای اصلاح شیب بندی، کف سرویس بهداشتی را بیش از حد بالا بیاورد. معمولاً سرویس های بهداشتی با سنگ کاسه توالت ایرانی حدود 15 سانتیمتر و کف آشپزخانه های دارای کف شور 10 سانتیمتر بالاتر از تراز کف هال و پذیرایی و اتاق خواب ها اجرا خواهد شد. حدود مذکور کاملاً تقریبی است و بستگی به تراز کف پیش از بازسازی دارد.

کف سازی آشپزخانه
کف سازی آشپزخانه
کفسازی حمام
کفسازی حمام
کفسازی دستشویی با پوکه
کفسازی دستشویی با پوکه
کفسازی دستشویی
کفسازی دستشویی
شیب بندی کف دستشویی
شیب بندی کف دستشویی
کف سازی دستشویی
کف سازی دستشویی
کف سازی ساختمان
کف سازی ساختمان
کف سازی منزل
کف سازی منزل
کروم بندی کف
کروم بندی کف
کروم بندی کفسازی
کروم بندی کفسازی

سوالات متدوال تخریب ساختمان

قیمت تخریب ساختمان در تخریب کلی به ازای هر متر مکعب از ساختمان 45 هزار تومان و در تخریب جزئی مانند تخریب دیوار به ازای هر دیوار تقریباً از یک میلیون و دویست هزار تومان هزینه دارد.

در صورتی که ساختمان آسانسور باری نداشته باشد هر چه واحد در طبقه بالاتری قرار داشته باشد هزینه حمل نخاله و در نتیجه هزینه تخریب نیز بالاتر میرود.

به ازای هر طبقه بالاتر از محل قرارگیری خاور نخاله و پر شدن خاور نخاله در حد مجاز بارگیری مبلغ 300 هزار تومان. البته در حین کار این رقم قابل توافق است.

کلیه وسایل تخریب ساختمان شامل هیلتی و انواع پتک و بیل و گونی بر عهده پیمانکار است و کارفرما هیچ تعهدی در قبال تامین وسایل و ایاب ذهاب و غذای پرسنل ندارد.

معمولاً در بازه زمانی 9 صبح تا 5 بعد از ظهر بهترین زمان برای تخریب ساختمان است به صورتی که باعث آزار و اذیت همسایگان نشود. همچنین پیش از شروع تخریب باید مدیریت ساختمان و همسایگان در جریان قرار بگیرند.

در هر صورت برای انجام کار قانونی نیاز به مجوز شهرداری دارید. در صورت تغییر نقشه ساختمان کارشناسان شهرداری ناحیه که پروژه در آن منطقه واقع است باید از کم و کیف کار باخبر باشند در غیر اینصورت دچار مشکلات قانونی خواهید شد.

پرسش و پاسخ تخریب ساختمان

تعداد پرسش و پاسخ : 20

20 پاسخ

  1. سلام.
    منزل ما حدوداً ۱۰۰متر مربع هست تخریب سرامیک و ملات زیر سرامیک چقدر طول میکشه حدوداً؟

    1. سلام.. با توجه به متراژ منزل شما و همچنین بنا بر تجربه چنانچه حدوداً 5 سانتیمتر ملات زیر سرامیک استفاده شده باشد تخریب سرامیک کف و همچنین کندن ملات زیر سرامیک حدوداً 5 روز کاری زمان میبرد. معمولاً 2 کارگر ساختمانی در هر روز کاری میتوانند حدوداً 20 متر مربع سرامیک و ملات زیر آن را تخریب کنند. همچنین گونی کردن نخاله ها پس از تخریب ساختمان و همچنین حمل گونی نخاله در طبقات و بار زدن آن به نیسان و یا خاور را هم در پیش بینی زمان اتمام پروژه در نظر بگیرید. با توجه به تمامی این مسائل حدوداً 8 روز کاری زمان برای تخریب سرامیک و ملات زیر آن و حمل نخاله در نظر بگیرید.

    1. هزینه تخریب ساختمان و در مورد کار شما در مورد تخریب شومینه فقط پس از بازدید کار توسط کارشناس و استعلام شرایطی مانند تعداد طبقات، قابلیت استفاده از آسانسور، نوع سیستم شومینه و همچنین محل دپو نخاله و ساعات کاری مجاز در طول روز تعیین میشود. در صورتی که امکان بازدید از محل به دلایل شرایط قرنطینه ناشی از کرونا مقدور نیست. لطفاً از طریق واتساپ نسبت به ارسال عکس یا فیلم از محل مورد نظر اقدام کنید تا نسبت به برآورد اولیه هزینه تخریب ساختمان اقدام شود.
      واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  2. سلام
    شما تخریب ساختمان فقط در تهران انجام میدهید؟
    من برای شهر سرخرود استان مازندران راهنمایی میخواهم امکانش هست من را راهنمایی کنید؟
    مرسی

    1. بله در حال حاضر تخریب ساختمان توسط گروه ساختمانی سیمرغ فقط در شهر تهران و محدوده شهر تهران صورت میگیرد. اما شما برای مشاوره مهندسی و راهنمایی مهندس میتوانید از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید. امیدواریم که بتوانیم در زمینه تخریب ساختمان ایمن و به روش مهندسی شما را راهنمایی کنیم.
      واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  3. سلام آقای مهندس
    من برای کار بازسازی ساختمانم از چند جای مختلف قیمت گرفتم ولی قیمت تخریب ساختمان خیلی متفاوت هست دلیلش چی هست؟
    خودم نمیدونم کدام پیمانکار تخریب را انتخاب کنم. اگر میشه لطفا من را راهنمایی کنید

    1. قیمت تخریب ساختمان پیش از بازسازی بر اساس تجربه پیمانکار و همچنین نظارت مهندسی تعیین میشود. یکی از نکاتی که در مورد تخریب پیش از بازسازی باید در نظر گرفت این است که تخریب ساختمان باید بر اساس طرح نهایی دکوراسیون باشد. به عنوان مثال زمانی که در طرح جدید دکوراسیون جای کلید و پریز برق تغییر میکند باید تخریب پیش از برقکشی بر این اساس باشد در غیر این صورت در زمان سیم کشی مجدداً باید هزینه تخریب و علاوه بر آن هزینه حمل در طبقات و ماشین نخاله بدهید. معمولاً برخی از پیمانکاران با استفاده از عدم آگاهی کارفرما با قیمت دهی پایین کار را انجام میدهند که متأسفانه کارفرما مجبور است با صرف هزینه مجدد اقدام به تخریب پیش از بازسازی کند. توصیه ما این است که تخریب را الزاماً با نظارت مهندسی انجام دهید تا از وقوع خطرات مالی و جانی جلوگیری شود. ممکن است هزینه تخریب با نظارت مهندس اندکی بالاتر رود اما در هر حال حفظ اصول ایمنی و حفاظت از جان کارگران از همه چیز مهمتر است.

  4. سلام آقای مهندس
    من قصد بازسازی ساختمان را دارم و در مرحله اول میخواستم تخریب کنم. شما بعد از تخریب ضایعات را هم میخرید و میشه از قیمت تخریب کم کنیم؟

    1. گروه ساختمانی تنها وظیفه تخریب ساختمان با رعایت اصول مهندسی سازه و حفظ پایداری ساختمان را با توجه به تجربه و محاسبات علمی دارد. البته در عین حال کارشناس ما برای خرید ضایعات به شما مشورت خواهد داد و ضمن معرفی خریداران منصف ضایعات به کارفرمایان محترم مشاوره لازم را به آنها خواهد داد. البته در صورتی که تخریب ساختمان کلی باشد فروش ضایعات توجه پذیر است اما در ساختمان های کوچک و یا تخریب پیش از بازسازی ساختمان فروش ضایعات توجیهی ندارد و معمولاً ضایعات حکم نخاله ساختمانی را دارد که حمل آن در طبقات و همچنین حمل با ماشین نخاله هزینه بر خواهد بود.

  5. تخریب ساختمان کلنگی دو طبقه چقدر طول میکشه و چقدر هزینه دارد؟

    1. هزینه تخریب ساختمان معمولاً به صورت متر مکعبی اعلام میشود. با توجه به اینکه هر کامیون حدوداً 8 متر مکعب ظرفیت باربری دارد با شمارش تعداد کامیون ها میتوان هزینه تخریب ساختمان را برآورد کرد. البته هزینه تخریب ساختمان بتنی با تخریب ساختمان فلزی متفاوت است. معمولاً ساختمان بتنی هزینه تخریب بیشتری دارد زیرا سختی کار آن بیشتر است و همچنین نخاله ساختمانی بتنی سنگینتر است و حمل آن نیز بیشتر است. همچنین ساختمان های کلنگی از آنجایی که معمولاً با سقف طاق ضربی ساخته شده اند و هزینه تخریب آن به نسبت سقف دکت پلیت فولادی و یا سقف بتن آرمه و تیرچه بلوک ارزانتر است. معمولاً ساختمان کلنگی دو طبقه در عرض یک هفته تخریب میشود و برآورد هزینه به تجربه تخریبکار بستگی دارد. همچنین تخریب ساختمان کلنگی حتماً باید با نظارت مهندس پیمانکار تخریب و حضور مهندس ناظر پروژه صورت بگیرد. تخریب ساختمان به روش سنتی و عدم استفاده از مهندس از نظر شهرداری ممنوع است و تخلف محسوب میشود. همچنین با توجه به خطرات احتمالی تخریب ساختمان کلنگی برای ساختمان های مجاور کار تخریب باید بر پایه اصول مهندسی و علمی باشد.

  6. سلام میخواستم آشپزخانه را تخریب کنم هم دیوار آشپزخانه و هم کف آشپزخانه را تخریب کنم. کف آشپزخانه هم بالا است میخواهم همسطح کنم شما برای بازدید و مشاوره می آیید؟

    1. سلام.. بالا بودن کف آشپزخانه بدلیل این است که مسیر عبور لوله های تاسیساتی نظیر لوله آب و فاضلاب و گاز و همچنین لوله پلیکا برق است. از آنجاییکه برای جلوگیری از زخمی شدن لوله ها روی آن ملات ماسه سیمان میکشند تخریب ناشیانه کف منجر به خسارت اساسی به تاسیسات ساختمان خواهد شد. از این رو برای تخریب کف آشپزخانه نیاز به مهندس مجرب و آشنا به تاسیسات دارید. همچنین همسطح سازی کف آشپزخانه نیاز به اصلاح لوله های تاسیسات کف آشپزخانه دارد. لطفاً برای هماهنگی و تعیین زمان بازدید با شماره های دفتر تماس بگیرید.

  7. خسته نباشید.. میخواستم دیوار آشپزخانه و دیوار هال را تخریب کنم هزینه ش چقدر میشه؟
    شومینه قدیمی هم دارم که میخواهم آن را تخریب کنم

    1. سلام.. معیارهای مهمی در تعیین قیمت تخریب دیوار آشپزخانه و قیمت تخریب شومینه دخیل هستند. به عنوان مثال نوع دیوار اعم از بلوک سفالی بودن یا بلوک سیمانی بودن، پوشش روی دیوار اعم از گچی بودن یا کاشی بودن و همچنین نوع حمل نخاله ها. به عنوان مثال امکان استفاده از آسانسور هست یا نخاله های گونی شده باید به صورت دستی حمل شوند. در هر صورت بهتر است که پیش از تعیین قیمت از مشاوره یک مهندس مجرب کمک بگیرید.

  8. سلام میخواهم دیوار آشپزخانه را تخریب کنم و آشپزخانه را اوپن کنم. اگر دیوار را خراب کنم برای ساختمان مشکلی پیش نمی آید؟

    1. سلام.. تخریب دیوار ساختمان باید با نظر کارشناس انجام شود. کارشناسان گروه ساختمانی سیمرغ پس از بازدید نسبت به مخاطرات تخریب به شما اطلاع خواهند داد. در ساختمان های قدیمی از آنجایی که احتمال دارد دیوار باربر باشد تخریب دیوار منجر به تخریب سقف ساختمان خواهد شد. لطفاً برای هماهگی زمان بازدید با شماره های دفتر تماس بگیرید.
      موبایل مهندس صادقی : 09121022495

  9. سلام
    من یه دیوار سه متری دارم که پشتش کاشیه هزینه تخریبش چند میشه؟
    یه شومینه هم هست که میخوام اونم تخریب کنم..تخریبشون چقدر زمان میبره؟
    مرسی

    1. سلام.. بهتر است که ابتدا کار شما بازدید بشود. همچنین شما میتوانید با ارسال عکس از محل تخریب به واتساپ ما به صورت آنلاین هزینه تخریب دیوار و هزینه تخریب شومینه را استعلام کنید. با توجه به تجربه ما در تخریب ساختمان ، احتمالاً دو روز کاری برای تخریب و حمل نخاله به زمان نیاز داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *