گروه ساختمانی سیمرغ

44287244 – 44287287 – 09121022495 مهندس صادقی

پارکت لمینت

فروش و نصب پارکت لمینت ساختمانی و قرنیز ام دی اف آلمانی، ترک و ایرانی با 10 سال گارانتی

به روز رسانی در
مهندس صادقی

مدیرعامل گروه ساختمانی سیمرغ
کارشناس ارشد مهندسی سازه - عمران
عضو سازمان نظام مهندسی تهران با 20 سال سابقه اجرایی

عنوان مقاله پارکت لمینت

پارکت لمینت

پارکت لمینت یا لمینت ساختمانی ( Laminate Flooring ) نوعی کفپوش چوبی است که در اصطلاحات ساختمانی به آن لمینت ، پارکت لمینت یا پارکت می‌گویند. اصطلاح پارکت به کفپوش تمام چوبی اطلاق میشود که با استفاده از چسب مخصوص به کف ساختمان و بطور مستقیم می‌چسبید. اما پارکت لمینت که در واقع نوع مدرن پارکت میباشد که متشکل از لایه HDF و روکش وینیل است.  کفپوش پارکت لمینت بر خلاف کفپوش پارکت چوبی بدون استفاده از چسب و فقط با استفاده از کلیک کناری تایل به هم متصل میشود. جنس هسته مرکزی لمینت ساختمانی از HDF  با یک ‌لایه ملامینه روی آن است. انواع استاندارد خرید پارکت لمینت با هسته مرکزی HDF از ۴ لایه فشرده تشکیل شده است در کارخانه این ۴ لایه را متراکم و یا اصطلاحاً لمینت میکنند. با توجه به برند کارخانه سازنده لمینت هسته HDF پارکت  لمینت به دو دسته لمینت ضد آب و قابل شستشو و حساس به آب طبقه بندی میشود. با توجه به جنس پارکت لمینت عمر استفاده این نوع کفپوش مابین ۱۰ تا ۲۰ سال برآورد میشود. یکی از بهترین گزینه ها برای کفپوش ساختمان در زمان بازسازی ساختمان لمینت است. استفاده از لمینت جدا از قیمت پایینتر آن در مقایسه با سرامیک با توجه به طرح های متنوع و رنگ بندی چوب طبیعی زیبایی محیط را دو چندان میکند. نکته ای که در خرید پارکت لمینت باید توجه کرد این است که نوع پارکت لمینت با توجه به محل مورد استفاده قرار بگیرد. به همین منظور استانداردهای جهانی در این مورد وجود دارد. بطور کلی سه محل پر استفاده پارکت لمینت شامل محیط منزل، محیط کار و محیط های بسیار پر رفت و آمد مثل مکانهای آموزشی تقسیم میشود. انتخاب اشتباه پارکت لمینت با توجه به محل کاربری آن به شدت طول عمر پارکت لمینت را کم میکند. با توجه به اینکه رفت و آمد منجر به سایش روکش پارکت لمینت میشود از این رو باید متناسب با رفت و آمد محیط پارکت لمینت انتخاب شود. در بازار ایران پارکت لمینت با سه استاندارد AC3 و AC4 و AC5 تولید و به فروش میرسد.

استاندارد AC3 پارکت لمینت : پارکت لمینت AC3 برای محیط های کم رفت و آمد مناسب است به عنوان مثال در منازل بهترین انتخاب این نوع پارکت لمینت است. از آنجایی که منزل رفت و آمد به نسبت کمتر است احتمال سائیدگی نیز پایین است. پارکت لمینت AC3 ارزانترین نوع استاندارد است و معمولاً این نوع لمینت ساختمانی در ضخامت ۸ میلیمتر تولید و به فروش میرسد.

استاندارد AC4 پارکت لمینت : پارکت لمینت AC4 برای محیط های با رفت و آمد متوسط مناسب است. به عنوان مثال برای منازل پر رفت و آمد و همچنین دکوراسیون مغازه استفاده از این نوع پارکت لمینت احتمال سائیدگی روکش لمینت کاهش پیدا میکند. پارکت لمینت AC4 در دو ضخامت ۸ میلیمتری و ۱۲ میلیمتری تولید و بفروش میرسد. البته باید این مسئله را هم در نظر داشت که قیمت  این نوع پارکت لمینت در مقایسه با پارکت لمینت AC3 اندکی گرانتر است.

استاندارد AC5 پارکت لمینت : پارکت لمینت AC5 برای محیط های با رفت و آمد بسیار بالا تولید شده است. روکش لمینت AC5 در مقابل سایش بسیار مقاوم است. از این استاندارد پارکت لمینت برای محیط های با رفت و آمد زیاد مانند فروشگاه های بزرگ و همچنین اماکن آموزشی و تفریحی طراحی شده است. قیمت لمینت AC5 نسبت به دیگر استاندارهای موجود بالاتر است. همچنین پارکت AC5 در سه ضخامت ۸ میلیمتر و ۱۲ میلیمتر و ۱۸ میلیمتر تولید میشود که لمینت ۱۸ میلیمتر AC5 در بازار ایران به سختی پیدا میشود.

مزایای استفاده از پارکت لمینت : ۱- قیمت مقرون به صرفه نسبت به سرامیک پرسلان مخصوصاً در طراحی دکوراسیون اداری  ۲- نصب ساده و سریع و بدون هیچگونه خرابکاری و همچنین بدون نیاز به چسب  ۳- جمع آوری بسیار راحت و امکان نصب مجدد در محل جدید  ۴- مقاومت بیشتر در برابر آب و رطوبت نسبت به پارکت چوبی قدیمی  ۵- با توجه به هسته HDF در مقابل گرما و سرما عایق است و همچنین نسبت به سرامیک برای افراد سالخورده و کودکان از نظر احتمال آسیب دیدگی ناشی از ضربه مناسب تر است.

معایب استفاده از پارکت لمینت : ۱- در صورتی که نصب پارکت لمینت به درستی انجام نشود کلیک ها در یکدیگر قفل نمی‌شوند و پس از مدتی مابین تایل ها درز ایجاد میشود  ۲- در شرایطی که محل نگهداری پارکت لمینت در انبار غیر استاندارد باشد در زمان نصب تایل ها به یکدیگر قفل نمی‌شوند و اصطلاحاً تایل تابدار میشود.  ۳- پارکت لمینت ارزان معمولاً بی کیفیت و غیر استاندارد است. و پس از خرید منجر به پشیمانی برای خریدار میشود. در حین خرید پارکت لمینت حتماً به نشان استاندارد دقت کنید.

با توجه تحریم های پیش آمده و نوسان قیمت ارز و به منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور میتوان گفت حدود دو سال است که عملاً واردات پارکت لمینت به کشور ممنوع است. پارکت لمینت خارجی در دسته ۴ ضروری برای واردات قرار گرفته است و واردات آن به عنوان کالای لوکس شناخته شد و واردات آن ممنوع شد. متاسفانه عده ای از فروشندگان، لمینت ایرانی را با مارک و برند های لمینت خارجی به فروش میرسانند. در حال حاضر تقریباً میتوان گفت چیزی به نام پارکت لمینت آلمانی و فرانسوی در ایران وجود خارجی ندارد. همچنین بخاطر مشکلات پیش آمده در کشور ترکیه تولید محصولات این کشور نیز به شدت کم شده است. به عنوان مثال پارکت یلدیز که در ایران به وفور پیدا میشد امروز بسیار کمیاب شده و اصطلاحاً پشت بند ندارد. پس از جلوگیری از واردات پارکت لمینت به کشور برند های ایرانی با رشد چشمگیری در فروش مواجه شدند. همین فروش و سودآوری باعث ارتقا تکنولوژی کارخانه ها و در نتیجه افزایش کیفیت محصولات شد. پارکت لمینت آرتا و پارکت لمینت ایزوفام را میتوان از برند های موفق ایرانی نام برد.

پارکت لمینت آرتا

پارکت لمینت آرتا را با توجه به قیمت بسیار مناسب و تنوع رنگ و کیفیت چاپ عالی را میتوان پرفروش ترین پارکت لمینت ایرانی نام برد. تکنولوژی لمینت آرتا در طی این دو سال اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته است و با توجه به کیفیت آن پارکت آرتا همچنان به عنوان پارکت ارزان ایرانی شناخته میشود. در حال حاضر برندهای وابسته به گروه صنعتی آرتا نظیر پارکت امباس و پارکت سمنتو نیز فروش بالایی در بازار ایران دارند. همچنین با توجه کیفیت بالا و قیمت معقول و اقتصادی آن از پرفروش های بازار پارکت لمینت ایران است و البته باید به این نکته اشاره کرد که پارکت آرتا با برند آرتا کلیک به فروش میرسد. پارکت آرتا ۱۰ سال گارانتی پس از فروش دارد و  سطح سایش آن AC4 است که بالاترین سطح مقاوم در برابر سایش است. قیمت پارکت آرتا در محدوده 250 هزار تومان در هر متر مربع است.

پارکت لمینت ایزوفام

پارکت لمینت ایزوفام با بالابردن سطح تکنولوژی ساخت محصولات خود امروز تبدیل به یک رقیب جدی برای انواع پارکت لمینت خارجی شده است. پارکت ایزوفام قبلاً به دلیل مشکلی که در کلیک خود داشت زیاد مورد استقبال فروشندگان قرار نمی‌گرفت اما امروزه با رفع این مشکل دوباره به فروشگاه ها برگشته و فروش خوبی دارد. البته باید در نظر داشت که پارکت ایزوفام در مقایسه با دیگر رقبای ایرانی قیمت نسبتاً بالایی دارد. قیمت پارکت ایزوفام در محدوده 300 هزار تومان در هر متر مربع است. قیمت بالای این محصول باعث شده تا خریداران به دنبال برند های ارزانتر باشند.

پارکت لمینت پارکلام

پارکت پارکلام یکی از برندهای خوب ایرانی و با هسته HDF ترکیه و رنگ و روکش با تکنولوژی آلمانی است. سطح سایش AC4 دارد که برای کفپوش منزل و محیط های اداری عالی است. همچنین کیفیت چاپ و رنگ آن به صورت خیره کننده ای نسبت به دیگر برند های موجود ایرانی بسیار بالاتر است. پارکت پارکلام با ۱۰ رنگ و طرح مختلف یکی از بهترین گزینه ها برای خرید پارکت لمینت است. قیمت پارکت داچ فلور در محدوده 300 هزار تومان در هر متر مربع است و نسبت به کیفیت بالایش بسیار مقرون به صرفه است.

با توجه به توصیه های موسسه استاندارد ملی آمریکا ( American National Standards Institute ) ، استاندارد پارکت لمینت ساختمانی باید دارای مشخصات زیر باشد  :

۱-  لمینت با استاندارد AC 21 – 1  مناسب برای اماکن کم تردد در منازل ( مانند اتاق‌خواب یا مهمان‌خانه  )

۲-  لمینت با استاندارد AC 22 – 2 مناسب برای اماکن با تردد متوسط در منازل مانند اتاق نشیمن ، غذاخوری ، راهروهای داخلی

۳-  لمینت با استاندارد AC 23 – 3 مناسب برای اماکن پر تردد در منازل مانند راهروهای ورودی یا آشپزخانه

۴-  لمینت با استاندارد AC 31 – 3 مناسب برای اماکن کم تردد تجاری مانند اتاق هتل‌ها ، اتاق‌های کنفرانس یا دفاتر کار کوچک اداری

۵-  لمینت با استاندارد AC 32 – 4 مناسب برای اماکن تجاری با تردد متوسط به عنوان مثال کودکستان‌ها ، ادارات ، سالن‌های انتظار و بوتیک‌ها

۶- لمینت با استاندارد AC 33 – 5 مناسب برای اماکن پرتردد تجاری مانند راهروهای مجتمع‌های بزرگ تجاری و کلاس‌های درس

نصب پارکت لیمنت

نصب پارکت لمینت اندکی متفاوت است. پارکت لمینت به کف اتاق توسط چسب چسبانده نمی‌شود، بلکه دور تا دور لمینت زبانه ای که اصطلاحاً به آن کلیک گفته میشود وجود دارد و کلیک ها به طور نر و ماده در یکدیگر قفل میشوند. همچنین با توجه به گستردگی سطح پوشش کفپوش وزن لمینت های قفل شده در یکدیگر عامل تثبیت کفپوش در جای خود است. یکی از مهمترین مزایای عدم استفاده از چسب در نصب پارکت لمینت صدمه ندیدن کف ساختمان است. به عنوان مثال اگر پوشش کف ساختمان سرامیک یا سنگ ساختمانی باشد و روی آن لمینت اجرا شود، اگر بنا به هر دلیلی قصد تعویض یا تخریب کف یا کفپوش را داشته باشیم، بدون کوچکترین آسیبی به کف ساختمان کف سرامیکی یا سنگی قدیمی می‌توان این کار را انجام داد. برای نصب لمینت آن را مستقیماً به کف ساختمان نمی‌چسبانند، بلکه در ابتدا یک ‌لایه فوم به ضخامت ۲ میلیمتر را بر روی کف پهن کرده سپس لمینت ها را روی فوم به یکدیگر قفل می‌کنند. با توجه به قیمت پارکت لمینت و مسئله نگهداری از آن بهتر است که از نصاب حرفه ای و شرکتی برای نصب استفاده کنیم. معمولاً قیمت نصب متناسب با قیمت پارکت آرتا تعیین میشود به عنوان مثال در شرایطی که مواد اولیه پارکت مرغوب باشد برش آن به تناسب سختتر است و قیمت نصب ان نیز بالاتر خواهد بود. البته در صورتی که نصب لمینت ها اصولی صورت نگیرد پس از مدتی لمینت ها از یکدیگر جدا شده و اصطلاحاً سر می‌خورند. از نکات اصلی پیش از نصب پارکت لمینت که باید به آن توجه کرد این است که حداقل ۴۸ ساعت از زمان انتقال لمینت به محلی که قرار است در آن نصب شود بگذرد. در مدت زمان ۴۸ ساعته پارکت لمینت اصطلاحاً با ساختمان هم دما میشود. از آنجایی که هسته HDF دارای انقباض و انبساط است حتماً پیش از نصب پارکت لمینت در محل باید فرآیند هم دمایی انجام شود. در شرایطی که عمل هم دمایی لمینت با محل نصب انجام نگیرد پس از مدت کوتاهی بین  تایل ها درز ایجاد خواهد شد. همچنین در زمان نصب لمینت نصاب حرفه ای پارکت بلا کلیک باید در انتهای کار در پای دیوار چند سانتیمتر را برای انبساط هسته HDF در نظر داشت. در صورتی که درز انبساط انتهایی در زمان نصب رعایت نشود پس از مدتی تایل ها در اثر فشار فرم ظاهری خود را از دست میدهند و اصطلاحاً باد میکنند. پس از اتمام نصب با استفاده از قرنیز میتوان انتهای کار را پوشاند.

فوم عایق صوت پارکت لمینت :

فوم عایق صوتی پارکت لمینت که اصطلاحاً به آن فوم سایلنت میگویند یک لایه فومی به ضخامت حدوداً ۲ میلیمتری است که وظیفه اصلی آن جلوگیری از تولید صدا مخصوصاً در زمانیکه شخص بر روی لمینت راه میرود است. در اصطلاح فوم عایق صوتی پارکت از صدای قیژ قیژ لمینت جلوگیری میکند. همچنین استفاده از فوم استاندارد میتواند باعث تراز شدن سطح زیر لمینت شود و نصب بطور مطلوب انجام شود. فوم عایق صوت پارکت لمینت از انتقال صدای راه رفتن افراد به طبقه پایین نیز جلوگیری میکند. معمولاً قبل از نصب پارکت لمینت از یک لایه فوم به عنوان عایق صدا جهت جلوگیری از انتقال صدای ناشی از از راه رفتن بر روی کفپوش لمینت و انتقال آن به طبقه پایین استفاده میشود. فوم استفاده شده زیر پارکت لمینت علاوه بر اینکه عایق صوتی است، عایق حرارتی نیز محسوب میشود. لمینت ساختمانی معمولاً مستطیلی شکل و دارای عرضی در حدود ۱۴ تا ۲۵ سانتیمتر و طولی در حدود ۱۲۰ تا ۱۴۰ سانتیمتر است، ضخامت لمینت که اصلی ترین عامل در دوام و قیمت آن است معمولاً ۸ ، ۱۰ و ۱۲ میلیمتر است. از راه های تشخیص فوم سایلنت استاندارد از فوم سایلنت غیر استاندارد این است که اولاً ضخامت فوم غیر استاندارد بسیار کم است در نتیجه وزن توپ فوم سایلنت غیر استاندارد بسیار کمتر از وزن توپ فوم سایلنت استاندارد است. همچنین فوم سایلنت غیر استاندارد معمولاً از نظر ظاهری قابل تشخیص است. روی سطح فوم حالت سوراخ‌دار است که به شدت عایق صوتی و حرارتی فوم سایلنت را کاهش میدهد.

قرنیز پارکت لمینت

قرنیز نواری مابین دیوار و کفپوش ساختمان که وظیفه اصل آن زیباسازی انتهایی کفپوش و همچنین مراقبت از گچ کاری دیوار است. همچنین قرنیز از نفوذ آب و رطوبت حین تمیز کردن کفپوش پارکت لمینت به لایه های زیرین و هسته HDF جلوگیری میکند. قرنیز مناسب برای کفپوش پارکت لمینت موجود در بازار از جنس ام دی اف، قرنیز پی وی سی و قرنیز پلی استایرن میباشد. قرنیز پی وی سی ارزانترین نوع قرنیز و قرنیز پلی استایرن گرانترین نوع قرنیز میباشد. البته قیمت قرنیز ام دی اف متناسب با قیمت پارکت لمینت انتخاب میشود و استفاده از قرنیز کرونوگرین و یا قرنیز یشیل در این موارد توصیه میشود. معمولاً رنگ قرنیز با توجه به رنگ پارکت لمینت انتخاب میشود. بهتر است که قرنیز نسبت به پارکت لمینت چند پله تیره تر و یا چند پله روشن تر انتخاب شود. در صورتی که رنگ دیوار سفید باشد بهتر است که از رنگ تیره تر برای قرنیز استفاده شود تا تضاد رنگی بین قرنیز و دیوار حجم کار را بهتر نشان دهد. همچنین بهتر است از قرنیز ۹ سانتی استفاده شود زیرا قرنیز کوتاهتر باعث میشود نوار قرنیز به خوبی خود را نشان ندهد و قرنیز بلندتر نیز معمولاً باعث کوچکتر نشان دادن محیط میشود.

نکاتی که قبل از خرید قرنیز باید به آن توجه کرد : ۱- در برابر فشار و ضربه مقاوم باشد.  ۲- در مقابل رطوبت و آب از دوام خوبی برخوردار باشد. ۳- رنگ آن به سادگی نرود و به راحتی سطح آن سایش نیابد و خط و خش برندارد.  ۴- انعطاف و استحکام کافی داشته باشد و در زمان کار با اره و نصب دچار مشکل نشود.

مزایای قرنیز پی وی سی :

قرنیز از نازک کاری دیوار برجسته تر بوده و از این رو حجم خاصی به لبه انتهایی دیوار میدهد. قرنیز از ورود  مابین پس از نصب پارکت لمینت از آنجایی که لبه انتهایی کار در تماس با دیوار است بمنظور زیبایی کار از قرنیز پی وی سی استفاده میشود. معمولاً رنگ قرنیز پی وی سی باید متناسب با رنگ پارکت لمینت انتخاب شود تا هارمونی کلی کف ساختمان به هم نخورد. مزیت اصلی قرنیز پی وی سی بر قرنیز ام دی اف این است که نوع پی وی سی آن در مقابل رطوبت کاملاً مقاوم است. همچنین قرنیز پی وی سی از نفوذ حشرات کاملاً جلوگیری میکند. همچنین قرنیز پی وی سی کاملاً آنتی باکتریال است. همچنین قرنیز پی وی سی نسبت به قرنیز ام دی اف بسیار ارزانتر است. قرنیز پی وی سی در شاخه های ۳ متری و در پهنای ۷ سانتیمتر و ۹ سانتیمتر و ۱۲ سانتیمتر متناسب با محل نصب به فروش میرسد. نصب قرنیز پی وی سی بسیار ساده بوده و معمولاً با استفاده از دستگاه میخ بادی و چسب سیلیکونی یا چسب آکواریوم نصب میشود.

مزایای قرنیز پلی استایرن :

قرنیز پلی استایرن نوعی از قرنیز پی وی سی است که اصطلاحاً به آن قرنیز توپر نیز گفته میشود. قرنیز پلی استایرن به دلیل تنوع طرح و همچنین تکنولوژی چاپ روکش آن بسیار محبوب است. قرنیز پلی استایرن که در بازار ایران به قرنیز طرح سنگ مشهور است و با توجه به اینکه ابزار پلکانی دارد در زیبایی طراحی داخلی بسیار تاثیر گذار است. شرکت آرپان و شرکت پارس فریم از تولیدکنندگان داخلی قرنیز پلی استایرن هستند. قرنیز پلی استایرن به دلیل خاصیت آنتی باکتریال بودن کاملاً در مقابل انواع کپک و قارچ مقاوم است. همچنین قرنیز پلی استایرن کاملاً ضد آب است. با توجه به قیمت بالای قرنیز پلی استایرن در صورتی که بودجه کارفرما اجازه دهد بدون شک بهترین انتخاب برای خرید قرنیز است.

مزایای قرنیز ام دی اف ( MDF ) :

قرنیز ام دی اف قدیمی ترین نوع قرنیز است. نصب و برش قرنیز ام دی اف بسیار ساده است و به راحتی فارسی بر میشود. قرنیز ام دی اف از مغزی MDF و روکش طرح چوب تولید میشود. روکش قرنیز ام دی اف مقداری مقاومت آن را در مقابل آب و رطوبت افزایش میدهد. نصب قرنیز ام دی اف با میخ بادی به دیوار متصل میشود. یکی از مشکلات اصلی قرنیز MDF این است که در مقابل آب حساس است و در زمان نظافت کفپوش پارکت لمینت امکان پوسیدگی آن هست. همچنین از آنجایی که قرنیز ام دی اف خاصیت آنتی باکتریال ندارد ممکن است پس از گذر زمان قارچ و کپک در حاشیه دیوار و زیر قرنیز ام دی اف ایجاد شود. قرنیز ام دی اف موجود در بازار ایران در عرض های ۷ و ۹ و ۱۱ و ۱۵ تولید و به فروش میرسد. طول هر شاخه قرنیز ام دی اف ۳.۶۶ متر است.

پارکت ساختمانی
پارکت لمینت ساختمانی
پارکت لمینت روشن منزل
پارکت لمینت منزل
پارکت لمینت وارداتی
پارکت لمینت منزل
پارکت لمینت شکلاتی سوخته
پارکت لمینت 1
پارکت لمینت تیره طرح چوب
پارکت لمینت 3
کفپوش پارکت طرح چوب
پارکت لمینت 5
پارکت لمینت ارزان
پارکت لمینت 7
پارکت لمینت روشن
پارکت لمینت 9
نمونه لمینت طرح چوب
پارکت لمینت 11
نمونه پارکت رنگ چوب
پارکت لمینت 13
پارکت لمینت
پارکت لمینت 15
پارکت لمینت
پارکت لمینت 17
پارکت لمینت
پارکت لمینت 19
پارکت لمینت
پارکت لمینت 21
پارکت لوکس
پارکت لمینت پذیرایی
پارکت خانه
پارکت منزل
پارکت لمینت خارجی
پارکت منزل
پارکت لمینت ساده
پارکت لمینت 2
پارکت لمینت لاکچری
پارکت لمینت 4
کفپوش لمینت طرح چوب
پارکت لمینت 6
پارکت لمینت پرفروش
پارکت لمینت 8
نمونه پارکت لمینت روشن
پارکت لمینت 10
نمونه پارکت طرح چوب روشن
پارکت لمینت 12
پارکت لمینت
پارکت لمینت 14
پارکت لمینت
پارکت لمینت 16
پارکت لمینت
پارکت لمینت 18
پارکت لمینت
پارکت لمینت 20
پارکت لمینت
پارکت لمینت 22
نصب پارکت لمینت منزل
نصب پارکت لمینت منزل
خراب شدن لمینت در برابر آب
تعویض پارکت لمینت ساختمانی
نصب لمینت ساختمانی
نصب کفپوش لمینت
لمینت طرح چوب طبیعی روشن
لمینت طرح چوب طبیعی
فوم صداگیر پارکت لمینت
فوم عایق صوتی و رطوبتی لمینت
نصب لمینت شکلاتی و قرنیز سفید
نصب پارکت لمینت و قرنیز
پارکت چوب
پارکت چوبی اتاق خواب
براق کردن پارکت قدیمی
پولیش زدن پارکت قدیمی
تعویض و تعمیر پارکت لمینت
پارکت لمینت اداری
خراب شدن لمینت در برابر رطوبت
تعمیر پارکت لمینت ساختمانی
نصب پارکت ساختمانی
نصب پارکت لمینت
پارکت لمینت آشپزخانه و هال
کفپوش لمینت یکپارچه هال و آشپزخانه
نصب کفپوش پارکت با بند
کفپوش لمینت با بند
کفپوش لمینت ارزان
کفپوش لمینت ارزان
لمینت ساده هال و پذیرایی ارزان
لمینت ساده هال و پذیرایی
تفاوت ضخامت پارکت لمینت
ضخامت پارکت لمینت ساختمانی
انواع قرنیز پی وی سی ارزان
انواع قرنیز پارکت لمینت
نبشی pvc
نبشی پی وی سی
قرنیز ورساچ
قرنیز پی وی سی
قرنیز پی وی سی طرح چوب
قرنیز پی وی سی
قرنیز پی وی سی تیزه
قرنیز پی وی سی
قرنیز سفید پی وی سی
نصب قرنیز پی وی سی
قرنیز پی وی سی روشن و تیره
قرنیز پی وی سی
قرنیز سفید ورساچ پی وی سی
قرنیز پی وی سی
قرنیز پی وی سی طلایی
قرنیز پی وی سی
لمینت روشن و حاشیه تیره
اجرای قرنیز پی وی سی

سوالات متدوال پارکت لمینت

قیمت انواع لمینت از حدود 260 هزارتومان تا 350 هزار تومان در هر متر مربع با توجه به برند آن متغیر است.

قیمت نصب پارکت لمینت در حدود 10 هزار تومان تا 15 هزار تومان با توجه به سابقه نصاب لمینت متغیر است.

قیمت قرنیز پی وی سی 9 سانتی درجه یک به ازای هر شاخه سه متری 75 هزار تومان است. به عبارتی دیگر به ازای هر متر طول حدوداً 25 هزار تومان.

قیمت نصب قرنیز پی وی سی به ازای هر متر طول از قرنیز حدود 10 هزار تومان است.

خیر، در کل چیزی به نام لمینت ضد آب وجود ندارد. هر نوع پارکت لمینت در مقابل آب حساس است. فقط بعضی از انواع آن در مقابل آب مقاوم تر است.

بله، ما نماینده فروش پارکت لمینت آرتا هستیم. در فروشگاه شهرک غرب تهران شما میتوانید کالیته و استند تمام رنگ ها و طرح های پارکت لمینت آرتا را حضوری ببینید و انتخاب کنید.

پرسش و پاسخ پارکت لمینت

تعداد پرسش و پاسخ : 36

36 پاسخ

  1. سلام
    پارکت لمینت برند خوب در ایران معرفی کنید لطفاً

    1. در حال حاضر تمامی برندهای پارکت لمینت موجود در بازار ایران ساخت ایران هستند و چیزی به نام پارکت وارداتی در حال حاضر در بازار موجود نیست. یک تعداد محدودی از قدیم ممکن است در انبار باقی مانده باشد که خرید آن را توصیه نمیکنیم. در حال حاضر بهترین برند پارکت لمینت در بازار ایران برند امباس ( Emboss ) است که مقاومت سایش سطح AC5 دارد و ابعاد هر تایل آن نیز در مقایسه با سایر انواع پارکت لمینت بزرگتر است و سطح آن نیز برجستگی طبیعی چوب را دارد. از دیگر برندهای خوب پارکت لمینت در ایران میتوان به ایزوفام، آرتا و داچ فلور یا سوپر داچ اشاره کرد که هم قیمت مناسبی دارند و هم کیفیت بالایی دارند. همچنین اکثراً دارای گارانتی هستند. جهت مشاهده کد رنگ های لمینت و همچنین لیست قیمت پارکت لمینت به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کنید و یا داخل واتساپ پیام بدهید تا لینک فروشگاه برای شما ارسال شود.
      واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  2. سلام شما فروش لمینت کرج هم نمایندگی دارید؟
    شماره نمایندگی کرج را لطفا برایم بفرستید

    1. سلام.. بله اعزام نصاب به کرج صورت میگیرد و کار نصب پارکت لمینت در کرج را هم انجام میدهیم. برای خرید پارکت لمینت نیز میتوانید یا از طریق فروشگاه آنلاین ما و به صورت آنلاین خرید کنید و یا به صورت حضوری در فروشگاه شهرک غرب تهران اقدام به خرید کنید. اکثر برندهای مطرح پارکت لمینت در بازار ایران مانند پارکت لمینت آرتا، امباس، ایزوفام، سوپر داچ و داچ فلور، رولکس و استارلند و یشیل موجود است. همچنین قیمت موجود در فروشگاه آنلاین کاملاً به صورت رقابتی بوده و همچنین پس از خرید پارکت لمینت فوم سایلنت و همچنین قرنیز ام دی اف و یا قرنیز پی وی سی اقدام کنید و همچنین برای تعیین وقت و هماهنگی نصاب پارکت لمینت در کرج با شماره های فروشگاه تماس حاصل کنید.
      واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  3. سلام
    من میخواهم برای خانه ام گرمایش از کف کار کنم آیا میتوانم در کف پارکت لمینت کار کنم؟ آسیب نمیزنه به لمینت گرمای کف و اینکه آیا گرما رد میشه از لمینت؟

    1. با توجه به اینکه شما سیستم گرمایش از کف میخواهید استفاده کنید حتماً باید از پارکت لمینت متناسب با گرمایش از کف استفاده کنید. برخی از برندهای لمینت این خاصیت را دارند و برخی برای استفاده از سیستم گرمایش از کف مناسب نیستند. در زمان خرید پارکت لمینت حتماً باید به کاتالوگ محصول دقت کنید. برخی از برندهای لمینت به دلیل کیفیت مرغوب لایه اورلی ( Overlay ) قابلیت استفاده در سیستم گرمایش از کف را دارند. لطفاً برای اطلاعات بیشتر با واتساپ ما در ارتباط باشید.
      واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  4. سلام
    پارکت لمینت خارجی شما چه برندی را توصیه میکنید؟

    1. در حال حاضر پارکت لمینت وارداتی به علت مسائل خروج ارز از کشور در بازار ایران موجود نیست و تنها برخی از مواد اولیه به ایران وارد میشود اما کار مونتاژ و بسته بندی در داخل ایران انجام میشود. در حال حاضر شرکت های تولید کننده پارکت لمینت ایرانی از نظر کیفیت و دوام با نمونه های مشابه خارجی و وارداتی کاملاً قابل رقابت هستند. یکی از مسائل مهمی که در زمان خرید پارکت لمینت مرغوب باید به آن توجه کنید نشان استاندارد کالا و همچنین گارانتی میباشد. در زمان خرید پارکت لمینت بهتر است از برندهای مطرح و معروف ایرانی مانند پارکت لمینت آرتا و پارکت لمینت ایزوفام استفاده کنید که هم گارانتی دارند و هم استاندارد هستند. برای مشاهده طرح و رنگ انواع پارکت لمینت با شماره واتساپ ما در ارتباط باشید.
      واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  5. سلام ابعاد پارکت لمینت چقدر هست و هر بسته چند متر مربع میشود؟

    1. ابعاد پارکت لمینت و همچنین پوشش هر بسته از آن با توجه به برند آن متغیر است. اما به عنوان یک اصل کلی هر تایل پارکت لمینت حدوداً 130 سانتیمتر طول و 20 سانتیمتر عرض دارد. به عنوان مثال پارکت لمینت آرتا که یکی از پرفروشترین انواع لمینت در بازار ایران است هر تایل آن 129 سانتیمتر طول و 19 سانتیمتر عرض دارد. با توجه به اینکه در هر بسته از پارکت لمینت آرتا شامل 8 عدد تایل است هر بسته از آن 1.9608 متر مربع را پوشش میدهد اما هر تایل پارکت لمینت امباس 129 سانتیمتر طول و 24.4 سانتیمتر عرض دارد. با توجه به اینکه هر بسته از پارکت لمینت امباس شامل 8 عدد تایل است از این رو هر بسته از آن 2.518 متر مربع را پوشش میدهد. با توجه به برند سازنده پارکت لمینت ابعاد تایل آن و همچنین سطح پوشش آن متغیر است. برای مشاهده ابعاد دقیق پارکت لمینت و خرید آن از فروشگاه آنلاین ما و یا فروشگاه فیزیکی واقع در شهرک غرب تهران بازدید کنید.
      واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  6. سلام،اجرت نصب پارکت های ایزوفام و آرتا چقدر است؟

    1. سلام.. اجرت نصب پارکت لمینت در حدود 8 تا 10 هزار تومان در هر متر مربع است که با توجه به سابقه کاری نصاب و همچنین دقت و ظرافت نصاب در نصب پارکت لمینت متغیر است. البته قیمت فوق برای نصب در شهر تهران است و در تاریخ خرداد ماه سال 1400 است. لطفاٌ برای هماهنگی برای نصب پارکت لمینت توسط نصاب شرکتی با شماره های فروشگاه تماس بگیرید.
      شماره فروشگاه : 86091208
      موبایل مهندس صادقی : 09121022495

  7. سلام شما پارکت امباس هم دارید برای فروش؟
    نصاب هم دارید که حرفه ای باشد و چقدر هزینه نصب هست؟

    1. پارکت امباس ( Emboss ) یکی از تولیدات با کیفیت پارکت آرتا است و در واقع تحت برند پارکت لمینت امباس آرتا تولید و به فروش میرسد. پارکت لمینت امباس با ضخامت 8 میلیمتر و با ابعاد 129 در 24.4 سانتیمتر تولید میشود. استاندارد سایش سطح پارکت لمینت امباس AC5 است که از این نظر مقاومت بسیار بالایی در مقابل سایش سطح در نتیجه رفت و آمد زیاد دارد و از آن میتوان در کف منزل مسکونی و حتی مکان های پر رفت و آمد نظیر اماکن تجاری استفاده کرد. سطح رویه پارکت لمینت امباس دارای برجستگی است و از این نظر بسیار مشابه سطح چوب طبیعی است. کلیک پارکت امباس پارافین خورده است و از این رو در مقابل آب و رطوبت مقاومت بالایی دارد. شما میتوانید برای خرید پارکت لمینت امباس آرتا به صورت حضوری در فروشگاه شهرک غرب و یا به صورت غیر حضوری در فروشگاه آنلاین اقدام کنید. لطفاً برای هماهنگی با نصاب پارکت لمینت با شماره های فروشگاه هماهنگ کنید.
      فروشگاه شهرک غرب : 86091208
      موبایل مهندس صادقی : 09121022495

    1. در واقع پارکت لمینت ضد آب اصطلاح اشتباهی است و فقط ممکن است پارکت لمینت مقاوم در برابر آب در بازار وجود داشته باشد. با توجه به اینکه هسته پارکت لمینت HDF است و فشردگی آن نسبت به MDF بیشتر است از این رو در مقابل آب نسبت به MDF مقاوم تر است اما اینکه صد در صد ضد آب باشد غلط است. تمامی انواع پارکت لمینت در مجاورت آب دچار پوسیدگی میشوند. یکی از قسمت هایی که در مجاورت رطوبت دچار پوسیدگی میشود کلیک لمینت است زیرا از همین درز آب به هسته لمینت نفوذ میکند و منجر به پوسیدگی کلی میشود. از این رو معمولاً پارکت لمینت با کیفیت را با کلیک پارافین خورده تولید میکنند که از نفوذ آب به هسته پارکت لمینت جلوگیری میکند. پارکت امباس و ایزوفام از برندهای خوب ایرانی است که کلیک پارافین خورده دارد. برای خرید پارکت لمینت ایزوفام و پارکت امباس با شماره های فروشگاه تماس بگیرید.
      فروشگاه شهرک غرب : 86091208
      موبایل مهندس صادقی : 09121022495

    1. خیر، نصب پارکت لمینت با استفاده از کلیک ( Click ) روی تایل انجام میشود. همچنین معمولاً زیر پارکت لمینت از فوم سایلنت استفاده که میشود که نصب آن را به مراتب ساده تر میکند و همچنین از انتقال صدا به طبقات دیگر و همچنین در خود واحد جلوگیری میکند. در نصب پارکت لمینت از هیچگونه چسبی استفاده نمیشود و نصب آن فقط توسط چکش پلاستیکی نصاب صورت میگیرد.

  8. سلام
    من برای پروژه لوکس ساختمانی که دارم نیاز به لمینت بسیار با کیفیت دارم. شما فروش پارکت لمینت خارجی هم دارید؟
    فوم سایلنت حتماً باید نصب شود و اینکه تفاوت قیمت انواع فوم سایلنت به چه علت هست؟

    1. در حال حاضر پارکت لمینت وارداتی در ایران وجود ندارد و تمامی اجناس در بازار ایران تولید داخلی هستند. متأسفانه برخی از فروشندگان با سو استفاده از عدم ناآگاهی مشتریان اقدام به فروش پارکت لمینت تولید داخلی به قیمت گزاف و به نام وارداتی میکنند. در حال حاضر اکثر تولیدات داخلی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و با انواع خارجی آن قابل رقابت هستند. توصیه ما خرید پارکت لمینت آرتا و یا ایزوفام است که هم کیفیت بالایی دارند و اینکه 10 سال گارانتی دارند. از فروشگاه آنلاین ما میتوانید نسبت به خرید پارکت لمینت ایرانی با کیفیت اقدام کنید. فوم سایلنت نیز در ضخامت های 1.5 میلیمتر و 2.5 میلیمتر موجود است. فوم سایلنت پارکت لمینت عایق صوت و حرارت است و از آسیب رسیدن به لمینت جلوگیری میکند. همچنین فوم سایلنت استاندارد از انتقال صدا به طبقه پایین ساختمان جلوگیری میکند و زمانی که ساکنین بر روی کف ساختمان راه میروند صدایی از راه رفتن آنها شنیده نخواهد شد. برای خرید پارکت لمینت ایرانی و فوم سایلنت استاندارد با شماره های فروشگاه تماس بگیرید.
      شماره فروشگاه : 86091208
      موبایل مهندس صادقی : 09121022495

    1. پارکت لمینت بلا ( Bella click ) یکی از محصولات با کیفیت ایرانی و با قیمت مناسب در بازار ایران است که هم رده پارکت لمینت آرتا محسوب میشود. فروش پارکت لمینت بلا و نصب پارکت لمینت بلا هم به صورت حضوری در فروشگاه و هم به صورت غیر حضوری در فروشگاه آنلاین ما صورت میگیرد. لطفاً برای اطلاعات بیشتر با شماره های فروشگاه تماس بگیرید.
      شماره فروشگاه پارکت لمینت : 86091208
      شماره واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  9. سلام
    پارکت لمینت آرتا بهتر است یا پارکت لمینت ایزوفام ؟

    1. سلام.. هر دو برند پارکت لمینت آرتا و پارکت لمینت ایزوفام از تولیدات ایرانی با کیفیت هستند. کدهای قدیمی پارکت لمینت آرتا ارزانتر از پارکت لمینت ایزوفام است. اما کدهای جدید آن که به کدهای 900 آرتا معروف هستند با لمینت ایزوفام تقریباً هم قیمت است. هر دو کارخانه محصولات خود را گارانتی میکنند و دارای استاندارد سایش سطح AC4 هستند که در مقابل خط و خش بسیار مقاوم است. هر دو برند با کلیک اصلاح شده جدید تولید میشوند و در طی سالیان گذشته نقطه ضعف های خود را به خوبی برطرف کرده اند. در حال حاضر پارکت لمینت آرتا تحت نام آرتا کلیک فروخته میشود و کارخانه آن در شهر اردبیل قرار دارد. در زمان خرید پارکت لمینت آرتا از اصل بودن جنس آن مطمئن شوید و تنها به دلیل قیمت پایین فروشنده نسبت به خرید آن اقدام نکنید. شما میتوانید پارکت لمینت آرتا و پارکت لمینت ایزوفام را با اطمینان از اصل بودن از فروشگاه آنلاین ما خریداری کنید. همچنین میتوانید به صورت حضوری در فروشگاه شهرک غرب تهران نسبت به خرید حضوری و مشاهده رنگ و جنس از نزدیک اقدام کنید.

  10. سلام این عکس پارکت لمینت که شما گذاشتید چطوری براق شده است؟

    1. سلام.. برای اینکه روکش پارکت لمینت را براق کنید میتوان از پارافین مایع استفاده کرد. همچنین با ساب مخصوص پارکت لمینت میتوان براقی آن را بسیار بیشتر کرد. البته ساب زدن برای پارکت لمینت خیلی توصیه نمیشود زیرا منجر به آسیب به روکش آن میشود. همچنین پارافین مایع منجر به چرب شدن روکش پارکت لمینت میشود و ممکن است پس از مدتی بر روی سطح لمینت ایجاد لک کند. همچنین تمیز کردن آن دشوار میشود و به راحتی گرد و خاک را به خود جذب میکند. توصیه میشود که در صورت امکان خرید پارکت لمینت از برندهای معتبر صورت گیرد و از برندهای متفرقه به دلیل قیمت ارزان استفاده تکنید زیرا پس از مدتی از خرید خود پشیمان خواهید شد. پارکت لمینت آرتا و پارکت لمینت ایزوفام از برندهای معتبر ایرانی هستند که کیفیت قابل قبول و قیمت مناسبی هم دارند. برای خرید پارکت لمینت آرتا و خرید پارکت لمینت ایزوفام به قیمت ارزان نسبت به بازار با شماره های فروشگاه تماس بگیرید.
      شماره تماس فروشگاه : 86091208
      شماره موبایل مهندس صادقی : 09121022495

  11. لایه زیر لمینت را باید حتماً استفاده کنیم؟
    اگر نگذاریم چه میشود؟

    1. سلام.. به لایه زیر پارکت لمینت اصطلاحاً فوم میگویند. فوم دو خاصیت مهم دارد اول اینکه از انتقال سر و صدا به واحد پایین و داخل واحد جلوگیری میکند و به همین دلیل به آن فوم سایلنت میگویند و دوم اینکه سطح زیر پارکت لمینت را همتراز میکند از این رو به کلیک ها کمتر فشار می آید و دوام پارکت لمینت بالاتر میرود. فوم سایلنت پارکت لمینت در دو نوع 2 میلیمتری و 1.5 میلیمتری در بازار موجود است. فوم سایلنت 2 میلیمتری را اصطلاحاً فوم سایلنت استاندارد میگویند و توصیه ما استفاده از این نوع فوم است. همچنین دقت داشته باشید که هنگام خرید، فوم سایلنت باید بدور از هرگونه پارگی و سوراخ باشد. خرید از فروشندگان نامعتبر به دلیل قیمت پایینتر اصلاً توصیه نمیشود.

  12. خسته نباشین
    الان بهترین پارکت لمینت موجود در بازار چی هست؟ هم کیفیتش خوب باشه و هم قیمتش مناسب باشه؟

    1. سلام.. بهترین پارکت لمینت موجود در بازار ایران پارکت لمینت آرتا و پارکت لیمنت ایزوفام هستند. گروه ساختمانی سیمرغ عاملیت فروش هر دو برندهای مذکور را دارد. همچنین با توجه به اینکه هر دو شکرت آرتا و ایزوفام چندین سال سابقه تولید دارند توصیه میشود که از این دو برند استفاده کنید. البته قیمت پارکت لمینت آرتا نسبت به پارکت لمینت ایزوفام ارزانتر است. البته کدهای تولید جدید آرتا با ایزوفام تقریباً هم قیمت است. یکی از نکات مهم نصب پارکت لمینت است که از بهترین و دقیق ترین نصاب های شرکتی برای شما اعزام خواهیم کرد. برای مشاهده تمام محصولات پارکت لمینت آرتا و ایزوفام لطفاً به واتساپ پیام دهید.
      شماره واتساپ : 09121022495

  13. سلام
    پارکت لمینت ارزان ایرانی که جنس خوبی داشته باشه و بعد از یک مدتی باد نکنه کدام بهتر است؟

    1. سلام.. پارکت لمینت آرتا از محصولات با کیفیت تولید داخل است که دارای استاندارد سایش سطح AC4 است. کلیک پارکت لمینت آرتا پارافین خورده است و از این رو در مقابل آب مقاوم است. همچنین قیمت پارکت لمینت آرتا در بازار با توجه به کیفیت آن در دسته پارکت لمینت ارزان به حساب می آید.

  14. پارکت لمینت جنس خوب چه برندی هست. منزل ما ۱۵۰ هست اما نمیدونم چی بخریم؟
    شما نصاب لمینت هم دارید؟

    1. سلام.. با توجه به هزینه ای که برای پارکت لمینت منزل خودتان در نظر گرفته اید در فروشگاه ما از پارکت لمینت آرتا با قیمت متری 170 هزار تومان تا پارکت لمینت ایزوفام با قیمت 230 هرار تومان موجود است. توصیه ما این است که از پارکت لمینت با استاندارد سایش سطح AC4 و یا AC5 استفاده کنید. همچنین بهتر است از پارک لمینی استفاده شود که کلیک آن پارافین خورده باشد.

    1. سلام. بله پارکت لمینت آرتا با کیفیت عالی و قیمت ارزان در حال حاضر پرفروش ترین لمینت ساختمانی در بازار است. فروشگاه گروه ساختمانی سیمرغ واقع در شهرک غرب نماینده فروش پارکت لمینت آرتا در شمال غرب تهران است. لطفاً برای اطلاعات بیشتر با فروشگاه تماس بگیرید.
      موبایل مهندس صادقی : 09121022495

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *