گروه ساختمانی سیمرغ

44287244 – 44287287 – 09121022495 مهندس صادقی

سقف کاذب

فروش و نصب سقف کاذب پی وی سی ، سقف کاذب گچی ، سقف آسمان مجازی و سقف کشسان یا سقف باریسول

به روز رسانی در
مهندس صادقی

مدیرعامل گروه ساختمانی سیمرغ
کارشناس ارشد مهندسی سازه - عمران
عضو سازمان نظام مهندسی تهران با 20 سال سابقه اجرایی

عنوان مقاله سقف کاذب

سقف کاذب

سقف کاذب ( Dropped Ceiling ) در ساختمان معمولاً برای پوشش تاسیسات ساختمان بکار میرود. تاسیسات ساختمان نظیر لوله کشی و یا برقکشی معمولاً از سقف میگذرد. جدا از بحث پوشش تاسیساتی که از سقف میگذرد، سقف کاذب باعث زیباتر شدن محیط میشود و همچنین نورپردازی توکار سقف را راحتتر میکند. سیستم سازه ای سقف کاذب پی وی سی را میتوان به دو بخش اصلی زیر تقسیم کرد: 1- سازه شامل سپری ( T شکل ) و نبشی ( L شکل )  2- تایل نصب سقف کاذب ( معمولاً در ابعاد 60 در 60 سانتیمتری ) سازه سپری برای اتصال یکپارچه پانل های سقف کاذب در کنار یکدیگر و سازه نبشی به منظور اتصال پانل های انتهایی به دیوار بکار میروند. به اختصار به سازه سپری سازه و به سازه نبشی فقط نبشی گفته میشود. سازه سقف کاذب پی وی سی در بازار به سه صورت: سازه سفید  2- سازه استیل  3- سازه استیل با روکش طلایی میباشد. هرکدام از انواع سازه سقف کاذب قیمت جداگانه ای دارد و از بقیه جهات هیچ تفاوتی با هم ندارند. جدا از ظاهر انواع سازه سقف کاذب پی وی سی مهمترین عامل تاثیر گذار در قیمت سقف کاذب پی وی سی طول بال سازه و ضخامت ورق بکار رفته در آن میباشد. کاهش ضخامت ورق و بال سازه به شدت باعث کاهش مقاومت سازه میشود و منجر به تخریب کلی سقف در اثر بارهای ثقلی و جانبی و حتی تنش های حرارتی خواهد شد. متاسفانه برخی از فروشندگان سودجو از عدم آگاهی خریداران سو استفاده کرده و اجناس غیر استاندارد را با قیمت کمتر به کارفرمایان پیشنهاد میدهند. حال اینکه پس از مدت کوتاهی به دلیل استفاده از سقف کاذب پی وی سی غیر ایمن مجبور به پرداخت هزینه مجدد به منظور تعمیرات کلی خواهند شد.

یکی از مهمترین نکاتی که حین نصب سقف کاذب باید به آن توجه کرد اجرای کاملاً تراز سقف کاذب است. برخی از نصاب سقف کاذب به منظور دستیابی به تراز یکسان در اجرا از روش متر کردن محل اتصال نبشی از سقف استفاده میکنند در حالیکه در صورت وجود ناترازی در سقف، امکان ناترازی در سقف کاذب قطعاً حادث میشود. جهت جلوگیری از وقوع ناترازی در سقف کاذب استفاده از تراز لیزری توصیه میشود. همچنین باید توجه داشت که حداقل فاصله لازم مابین سقف کاذب و سقف اصلی باید بیشتر از 5 سانتیمتر باشد. در غیر اینصورت اجرای سقف کاذب پی وی سی غیرممکن خواهد بود. زیرا طول بال سازه سپری 4 سانتیمتر است. به طور معمول حداقل 10 سانتیمتر فضای خالی برای نصب سقف کاذب لازم است.

نصب سقف کاذب پی وی سی با توجه به متراژ سقف متغیر است. از نظر نصب سقف کاذب همانند سقف کناف است با این تفاوت که سازه سقف کاذب روکار است ولی سازه کناف در زیر گچ برگ کناف پنهان میشود. به عنوان مثال در نصب سقف کاذب دستشویی با توجه به اینکه متراژ کمی دارد سازه سقف شامل نبشی و سپری میتواند وزن تایل ها را تحمل کند. اما در شرایطی که متراژ سقف زیاد باشد مانند سقف کاذب فروشگاه حتماً متناسب با ابعاد سقف باید ساپورت گیری از سقف اصلی انجام بگیرد. در غیر اینصورت سقف کاذب حتماً شکم خواهد انداخت و یا احتمال سقوط سقف بالا خواهد بود. همچنین باید در نظر داشت که نصاب سقف کاذب برای وصل کردن نبشی به دیوار حتماً از پیچ رول پلاک استفاده کند. متاسفانه در برخی موارد نصابان از چسب یک دو سه به این منظور استفاده میکنند که بسیار خطرناک است. که این امر باعث کاهش هزینه نصب آسمان مجازی میشود. سقف کاذب با توجه به جنس تایل به دو دسته اصلی تایل پی وی سی که به آن سقف کاذب پی وی سی گفته میشود و تایل گچی که به آن سقف کاذب گچی گفته میشود تقسیم میشود.

سقف کاذب پی وی سی ( PVC False ceiling )

همان گونه که از نامش مشخص است از جنس پلی وینیل کلراید ( Polyvinyl chloride ) است که به اختصار به آن PVC میگویند. پی وی سی طی فرآیند پلیمریزاسیون به وجود می آید که در واقع یک فرآیند شیمیایی است و از با ارزش ترین محصولات پتروشیمی در دنیا محسوب میشود. همچنین حدود 50 درصد کل تولید پی وی سی در دنیا در ساختمان سازی کاربرد دارد و به دلیل فراوانی و قیمت پایین نسبت به سایر قیمت مصالح مصرفی روز به روز بر استفاده از PVC افزوده میشود. یکی از محصولات پر کاربرد PVC در ساختمان ها سقف کاذب پی وی سی است. با توجه به قیمت ارزان و نصب سریع سقف کاذب پی وی سی استفاده از آن مخصوصاً در محیط های اداری و آموزشی کاملاً توجیه اقتصادی دارد. توصیه میشود که در منزل مسکونی در سرویس بهداشتی و حمام از سقف کاذب پی وی سی و یا کناف سقف مقاوم به رطوبت ( MR ) استفاده شود و برای دکوراسیون هال و پذیرایی از کناف و یا گچ کاری استفاده کنیم. سقف کاذب پی وی سی از دو بخش اصلی تشکیل شده است. 1- تایل پی وی سی و 2- سازه سقف کاذب. پنل پی وی سی معمولاً در ابعاد 60 در 60 سانتیمتر و 25 در 600 سانتیمتر تولید میشود. تایل پی وی سی 60 سانتیمتری به شکل مربع و پنل 25 سانتیمتری به شکل مستطیل و با طول بیشتر میباشد. با توجه به کاربری ساختمان و همچنین بحث زیبایی شناسی از هر کدام از انواع تایل پی وی سی میتوان استفاده کرد. البته به عنوان تجربه ذکر این نکته لازم است که معمولاً پنل پی وی سی 60 در 60 سانتیمتر طول عمر بیشتری دارند و از آنجایی دسترسی به بالای سقف کاذب در تایل پی وی سی 60 در 60 سانتیمتر راحتتر است استفاده از این نوع پنل توصیه میشود. همچنین سازه سقف کاذب پی وی سی متشکل از سپری گالوانیزه به شکل T و نبشی گالوانیزه به شکل L است. تایل سقف کاذب پی وی سی در طرح ها و رنگ های متنوع در بازار موجود است. اما چاپ رنگ بر روی آن به دسته کلی ساده، چاپ مستقیم و روکش دار یا استیکری تقسیم میشود. همچنین سازه گالوانیزه نیز به سه رنگ سفید، کروم یا استیل و طلایی تولید و به فروش میرسد.

مزایای سقف کاذب پی وی سی

 1- نصب سقف کاذب پی وی سی بسیار سریع و آسان است و با استفاده از تراز لیزری دقت نصب و همچنین همترازی نهایی کار ساده و آسان است. 2- مقرون به صرفه است. به صورتی که هم خرید اجناس مورد نیاز و هم نصب آن کاملاً توجیه اقتصادی دارد. همچنین از آنجایی که سقف کاذب پی وی سی نیاز به رنگ آمیزی ندارد هزینه نقاشی ساختمان نیز به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد. 3- پنل پی وی سی 100 درصد ضد آب است و از این رو تمیز کردن آن بسیار آسان است. همچنین تایل پی وی سی ضد باکتری و ضد قارچ است و از این رو در محیط های بهداشتی نظیر بیمارستان ها و مراکز درمانی قابل استفاده است. 4- با توجه به قابلیت برش پنل پی وی سی میتوان انواع روشنایی توکار و یا روکار را با سایز دلخواه اما کوچکتر از 60 در 60 سانتیمتر را به راحتی نصب کرد. از این رو نورپردازی ساختمان با سقف کاذب پی وی سی به سادگی انجام میشود. این مورد مخصوصاً در محیط های اداری بسیار مهم است.

معایب سقف کاذب پی وی سی

1- با توجه به اینکه تایل پی وی سی از فرآیند پلیمری ساخته شده و در ساخت پلی وینیل کلراید از پلاستیک سازها استفاده شده است، در نتیجه پنل پی وی سی نسبت به گرما حساس است. این مسئله هم در سقف و هم در دیوارپوش پی وی سی نیز مشاهده میشود و از این رو تایل پی وی سی را در مکان هایی با درجه حرارت بالا مانند آشپزخانه های صنعتی و اتاق سرور بهتر است استفاده نکنیم. همچنین برای نورپردازی بهتر است از لامپ LED استفاده شود زیرا لامپ های رشته ای تولید گرما میکنند و در مجاورت پنل پی وی سی تولید گاز کلر میکنند که به شدت برای سلامتی مضر است. 2- با توجه به استاندارد انجمن ملی حفاظت در برابر آتش سوزی آمریکا تایل سقف کاذب پی وی سی باید در مقابل آتش سوزی کند سوز باشد تا از گسترش آتش به دیگر مناطق ساختمان پیش از خروج ساکنین و همچنین فعال سازی سیستم اطفا حریق جلوگیری کند. در نتیجه در شرایطی که تولید کننده سقف کاذب پی وی سی استاندارهای لازم را برخوردار نباشد ممکن است آتش به سرعت گسترش پیدا کند و تولید گازهای جان ساکنین را به خطر اندازد. از این رو مخصوصاً در پروژه های بزرگ و محیط های بیمارستانی توجه به استاندارد ملی ایران و مجوزهای کسب شده از طرف سازمان تحقیقات مسکن ضروری است. 3- پنل پی وی سی در مقابل ضربه حساس است. در شرایطی که امکان ضربه به سقف وجود داشته باشد و یا قصد دارید که اجسام سنگینی از سقف آویزان کنید بهتر است از تایل پی وی سی ضد ضربه و یا 24 کاناله و یا 36 کاناله استفاده کنید. 4- در صورتی که نصب سقف کاذب پی وی سی به درستی صورت نگیرد و ساپورت گیری از سقف اصلی بتنی ساختمان به میزان کافی انجام نشود به دلیل هرز شدن پیچ در سقف بتن و سیمان پس از مدتی سقف کاذب با توجه به وزن خودش شکم می اندازد که طبیعتاً منظره نامناسبی را ایجاد میکند. این مورد مخصوصاً در سقف کاذب با پنل گچی بسیار مشاهده میشود. زیرا سقف کاذب گچی وزن بیشتری نسبت به سقف کاذب پی وی سی دارد.

سقف کاذب گچی

 تنها تفاوت سقف کاذب گچی و سقف کاذب پی وی سی در جنس تایل است. در سقف کاذب گچی از پنل گچی استفاده میشود و سازه آن مشابه با سازه سقف کاذب پی وی سی از جنس گالوانیزه است. گچ به کار رفته در تایل گچی سقف کاذب فرآوری شده است و تحت فشار هیدرو استاتیکی و با افزودن پلیمرهای خاصی که باعث افزایش مقاومت خمشی پنل میشود ساخته میشود. از سقف کاذب گچی معمولاً در محیط های با سر و صدای زیاد استفاده میشود. خاصیت آکوستیک ( Acoustic ) تایل های گچی جاذب صوت بوده و از این رو سر و صدای محیط را به شدت کاهش میدهند در صورتی که استفاده از پنل گچی میتواند تا 50 درصد جاذب صوت باشد. همچنین در شرایطی که نیاز به آکوستیک سازی بیشتر محیط مانند سالن های نمایشی و سینما و سالن همایش باشد میتوان از تایل گچی سوراخ دار استفاده کرد. ترکیب پنل گچی سوراخ دار برای سقف و دیوارپوش فومی و یا انواع وول پنل ( Wool Panel ) برای دیوار تا 99 درصد جاذب صدا است. تایل گچی در سه نوع ساده، آکوستیک و روکشدار پی وی سی تولید میشود و همچنین از نظر طرح به 4 دسته ساده، سوراخ دار، حصیری و پانچ تقسیم بندی میشود. مقاومت در برابر آتش سوزی پنل گچی سقف کاذب بسیار بالا است و از این رو در محیط های با ازدحام جمعیت بالا بهتر است از سقف کاذب گچی استفاده بشود. سقف کاذب گچی ارزانتر از سقف کاذب پی وی سی است اما وزن آن بالاتر است از این رو در زمان نصب سقف کاذب باید به ضوابط مقررات ملی ساختمان ایران و مخصوصاً آیین نامه 2800 زلزله ایران بسیار دقت کرد. به صورت سر انگشتی به ازای هر یک متر طول در هر دو جهت باید ساپورت گیری از سقف اصلی با سیم رابیتس دو لایه انجام شود. همچنین سیم رابیتس ساپورت باید با رول پلاک فلزی در بتن تیرچه مهار شود. در صورتی که سقف اصلی طاق ضربی باشد باید از رول پلاک پروانه ای استفاده کرد.

سقف آسمان مجازی

سقف آسمان مجازی ( Artificial Sky Ceiling ) در واقع نوعی از سقف کاذب است با این تفاوت که  تایل آسمان مجازی قابلیت گذار نور را دارد. جنس تایل سقف آسمان مجازی طلق یا پلکسی است و از این خاصیت نور گذری دارد. اما سازه سقف آسمان مجازی همانند سقف کاذب پی وی سی و یا سقف کاذب گچی از سپری و نبشی گالوانیزه است. آسمان مجازی را به 2 گروه اصلی پانل های برچسبی یا استیکر و چاپ مستقیم میتوان تقسیم بندی کرد. آسمان مجازی چاپ مستقیم از کیفیت بالاتری نسبت به آسمان مجازی استیکری برخوردار است. سقف آسمان مجازی نیازمند تعبیه مناسب سیستم نورپردازی پشت پانل ( بک لایت ) هستند. با توجه به فاصله مابین سقف کاذب و سقف اصلی سیستم نورپردازی ساختمان تعیین میشود. چنانچه فاصله بیش از 15 سانتیمتر باشد میتوان از لامپ مهتابی معمولی و چنانچه فاصله کمتر باشد از نوار LED میتوان استفاده کرد. در صورتیکه  فاصله مابین سقف آسمان مجازی و سقف معمولی به دلایل اجرایی کمتر از 8 سانتیمتر باشد سیستم نورپردازی کمی متفاوت خواهد شد.

سقف آسمان مجازی از چاپ طرح بر روی ورق پلکسی یا طلق و از نورپردازی پشت این طلق ساخته میشود به نورپردازی پشت ورق پلکسی بک لایت ( Back Light ) گفته میشود. با توجه به اینکه ابعاد هر شیت ورق پلکسی 120 در 180 سانتیمتر و به صورت استاندارد است. ضخامت ورق پلکسی از 2 میلیمتر تا 8 میلیمتر و با توجه به ابعاد برش و همچنین میزان گذر نور متغیر است. با توجه به طراحی داخلی محل نصب سقف آسمان مجازی میتوان هر برشی از ابعاد استاندارد ورق پلکسی را استفاده کرد. این برش میتواند به شکل مربع یا مستطیل و یا حتی دایره باشد. در صورتی که برش ها به شکل دایره و یا مستطیل باشد میتوان از سازه سقف کاذب استفاده کرد. فقط این نکته را باید در نظر گرفت که در صورتی که از سازه سقف کاذب استفاده میشود برش ها باید مضربی از عدد 60 باشند زیرا استاندارد سازه سقف کاذب 60 سانتیمتر است. در شرایطی که برش دایره ای باشد میتوان از کناف ایران و یا گچکاری استفاده کرد. در این شرایط با اتصال نبشی گالوانیزه به لبه انتهایی کناف یا گچ کاری شده که به آن پیشانی گفته میشود میتوان اشکال هندسی دایره یا بیضی را برای سقف آسمان مجازی به وجود آورد. سقف آسمان معمولاً به شکل تایل 60 در 60 سانتیمتر و با سازه سقف کاذب اجرا میشود. لازم به ذکر است که در شرایطی که ابعاد تایل بیشتر شود باید ضخامت ورق پلکسی بیشتر شود در غیر این صورت سقف آسمان شکم می اندازد. در صورتی که ابعاد محل نصب بزرگتر از 120 در 180 سانتیمتر باشد و یا به عبارتی دیگر بیشتر از 6 عدد تایل 60 در 60 باشد باید از 2 شیت پلکسی استفاده کرد. قیمت سقف آسمان معمولاً به صورت پنلی به مشتری اعلام میشود و در شرایطی که ابعاد محل نصب به گونه ای باشد که بیشتر از یک پنل استفاده شود مازاد ورق پلکسی به صورت پرتی برای مشتری حساب خواهد شد. به بیان دیگر قیمت دهی سقف آسمان به صورت متر مربعی اشتباه است و اولین نکته ای که مشتری باید به آن توجه داشته باشد این است که مساحت محل نصب چقدر است. با ذکر یک مثال نحوه محاسبه قیمت سقف آسمان مجازی را توضیح خواهیم داد. فرض کنید که قیمت هر ورق پلکسی 1000 تومان است. در صورتی که ابعاد محل نصب مساوی یا کوچکتر از 120 در 180 سانتیمتر باشد شما برای خرید سقف مجازی باید 1000 تومان پرداخت کنید. در صورتی که ابعاد محل نصب حتی 10 سانتیمتر بزرگتر از ابعاد استاندارد 120 در 180 سانتیمتر باشد شما باید قیمت دو ورق پلکسی معادل 2000 تومان پرداخت کنید. به همین دلیل قیمت گیری به صورت متر مربعی اشتباه است و شما باید پرت ورق پلکسی را نیز در محاسبات قیمت سقف مجازی اعمال کنید. این مسئله معمولاً منجر به اختلاف بین مشتری و تولید کننده سقف مجازی میشود.

سقف آسمان مجازی از نظر جنس به دو دسته برچسبی یا استیکری و یا چاپ مستقیم تقسیم بندی میشود. در سقف مجازی استیکری ابتدا طرح مورد نظر بر روی ورقه مخصوص که به آن فیلم گفته میشود چاپ میشود و سپس با چسب مخصوص فیلم بر روی ورق پلکسی چسبانده میشود. یکی از معایب سقف آسمان مجازی استیکری این است که در محیط های مرطوب مانند حمام پس از مدتی چسب استیکر خاصیت خود را از دست میدهد و برچسب استیکری از روی ورق پلکسی جدا میشود که طبیعتاً منظره ناخوشایندی را به وجود می آورد. از این رو بهتر است از سقف مجازی استیکری بهتر است که در مکان هایی که در مجاورت  رطوبت قرار ندارند استفاده شود به عنوان مثال سقف آسمان مجازی استیکری در دکوراسیون لابی کاربرد دارد. نوع دیگری از روش چاپ سقف آسمان مجازی روش چاپ مستقیم است. در روش چاپ مستقیم، طرح مورد نظر به صورت مستقیم و با استفاده از دستگاه پرینتر بر روی ورق پلکسی چاپ میشود. سقف آسمان مجازی چاپ مستقیم در مقایسه با سقف آسمان مجازی استیکری از کیفیت بالاتری برخوردار است و در محیط های مرطوب نظیر حمام و دکوراسیون سقف استخر سرپوشیده و طراحی دکوراسیون اداری کاربرد دارد. قیمت سقف آسمان مجازی چاپ مستقیم بیشتر از سقف آسمان مجازی استیکری است اما یکی از معایب سقف آسمان مجازی چاپ مستقیم این است که در مجاورت با نور خورشید و اشعه UV ممکن است دچار رنگ پریدگی بشود. البته در صورتی که از جوهر خوب و استاندارد برای پرینت استفاده شود بحث رنگ پریدگی سقف آسمان مجازی در گذر زمان به حداقل ممکن میرسد. در حدود 700 طرح مختلف از عکس های با کیفیت در آلبوم سقف مجازی وجود دارد که شما به دلخواه میتوانید هرکدام از آن را انتخاب کنید. طرح آسمان مجازی معمولاٌ به 10 دسته مختلف تقسیم میشوند : 1- طرح آسمان مجازی پاییز 2- طرح آسمان مجازی گل و شکوفه 3- طرح آسمان مجازی ابری 4- طرح آسمان مجازی شب 5- طرح آسمان مجازی دریا 6- طرح آسمان مجازی اسلیمی 7- طرح آسمان مجازی نقاشی 8- طرح آسمان مجازی آکواریوم 9- طرح آسمان مجازی کارتونی 10- طرح آسمان مجازی سه بعدی یا پترن ( Pattern ).

قیمت سقف آسمان مجازی به 5 آیتم اصلی مربوط است که به صورت خلاصه به شرح زیر است : 1- سیستم سازه سقف کاذب 2- سیستم نورپردازی پشت پانل ها 3- نوع چاپ سقف آسمان 4- ضخامت طلق آسمان مجازی 5- اجرت نصاب و برقکار . تفاوت اصلی سقف آسمان مجازی با سقف کاذب در برقکشی با سیم البرز است. به این صورت که در برقکشی سقف آسمان مجازی از شلنگی RGB و یا LED استفاده میشود. البته در اکثر موارد نصاب آسمان مجازی کارهای برقی را نیز انجام میدهد و از این نظر در قیمت تمام شده سقف آسمان مجازی صرفه جویی خواهد شد.

سقف کاذب سی ان سی

سقف کاذب سی ان سی ( CNC cutting ceiling tile ) یا سقف کاذب معرق گونه ای جدید از سقف کاذب است که در آن تایل پی وی سی از جنس چوب یا فوم فشرده با استفاده از دستگاه برش سی ان سی ( CNC ) به صورت فرم های هندسی زیبا و جذاب برش می‌خورد. سقف کاذب سی ان سی را به دو صورت پشت نور دار و بدون نور میتوان نصب کرد. در تایل cnc پشت نور دار معمولاً یک صفحه طلقی نازک پشت تایل سی ان سی استفاده میکنند که علاوه بر جذابتر کردن سقف کاذب سی ان سی دید فضای پشت تایل را نیز کور میکند که اصطلاحاً به آن طلق دوغی گفته میشود. طلق دوغی همانند یک دیفیوزر نوری ( Light Diffuser ) عمل میکند و نور پشت طلق را میشکند و باعث پخش نور به صورت مساوی در کل پنل CNC میشود. نصب سقف سی کاذب سی ان سی مشابه نصب سقف کاذب پی وی سی نیاز به سیستم سازه سقف کاذب دارد و در صورتی که از سقف کاذب سی ان سی پشت نور دار استفاده شود شبیه به سقف آسمان مجازی اجرا میشود. همچنین ترکیب سقف کاذب سی ان سی با کناف سقف جذابیت و زیبایی آن را دوچندان میکند و یکی از بهترین گزینه ها برای دکوراسیون خانه و دکوراسیون مغازه به حساب می آید. سقف کاذب cnc به 3 روش در دکوراسیون ساختمان کاربرد دارد: 1- روش اول : میتوان کل سقف را تایل سی ان سی کرد و پشت تایل با نورپردازی زیبایی آن را دوچندان کرد. در این روش باید از طلق دوغی و یا تایل آسمان مجازی استفاده کرد. معمولاً از این روش در سقف آشپزخانه و در فضای مابین کابینت آشپزخانه و یا در ورودی ساختمان استفاده میشود. 2- روش دوم : به عنوان حاشیه و کادر سقف فلت کناف و یا گچبری سقف. در این روش با استفاده از یک بکی معمولاً 60 سانتیمتری در حاشیه سقف تایل معرق و نورپردازی انجام میشود. 3- روش سوم : با استفاده از باکس کناف به گونه ای که ابعاد باکس مضربی از 60 سانتیمتر باشد و به گونه ای که چند باکس سقفی در فواصل منظم از یکدیگر قرار بگیرند استفاده میشود.

سقف کاذب سی ان سی بر روی فوم فشرده که در بازار ایران به آن تایل cnc پی وی سی گفته میشود برش میخورد. با توجه به اینکه استاندارد شیت پی وی سی 120 در 180 سانتیمتر است بهتر است که ابعاد تایل معرق به گونه ای انتخاب شود که مضربی از 60 سانتیمتر باشد. در غیر این صورت برش های بزرگتر و یا کوچکتر از مضرب 60 سانتیمتر به عنوان پرتی کار محاسبه میشوند. به عنوان مثال اگر ابعاد محلی که برای آن قرار است تایل معرق cnc نصب کنید 80 در 180 سانتیمتر باشد شما باید یک شیت کامل 120 در 180 سانتیمتر سفارش دهید و مازاد شیت استفاده نشده به صورت پرتی کار برای مشتری محاسبه خواهد شد. از این رو در زمان طراحی و ساخت باکس بهتر است به ابعاد استاندارد شیت پی وی سی دقت کنید. ضخامت تایل سی ان سی 8 میلیمتر و 16 میلیمتر در بازار موجود است که قیمت تایل معرق cnc با ضخامت 16 میلیمتری دقیقاً 2 برابر قیمت تایل معرق cnc 8 میلیمتری است. سقف کاذب سی ان سی کاملاً در مقابل رطوبت مقاوم است از این رو میتوان از آن در فضاهای مرطوب مانند حمام و استخر استفاده کرد. سقف کاذب سی ان سی قابلیت رنگ پذیری دارد و میتوان آن را به انواع رنگ دلخواه رنگ آمیزی کرد. رنگ آمیزی تایل معرق معمولاً توسط پیستوله و به روش پاششی در کارگاه انجام میشود. رنگ آمیزی تایل معرق همانند نقاشی ساختمان به روش پیستوله منجر به یکنواختی در رنگ میشود و زیبایی ظاهری تایل معرق را دوچندان میکند و از شره رنگ مخصوصاً در لبه های تایل جلوگیری میکند. معمولاً از رنگ طلایی در رنگ آمیزی تایل معرق سی ان سی استفاده میشود. یکی از نکاتی که در حین خرید تایل معرق سی ان سی به آن باید توجه کرد این است که سقف کاذب سی ان سی توسط انواع دستگاه مختلف CNC برش میخورد از این رو دقت دستگاه در برش ورق پی وی سی بسیار مهم است. گونه ای از دستگاه که به آن کاتر لیزری CNC گفته میشود بهترین برش را انجام میدهد. برش لیزری CNC در زمان نصب سقف کاذب از پلیسه شدن لبه تایل معرق جلوگیری میکند. مسلماً پلیسه ای بودن لبه های خارجی و داخلی تایل سی ان سی ظاهر بسیار ناخوشایندی دارد. با توجه به این مطلب قیمت سقف کاذب سی ان سی با توجه به دستگاه برش متغیر است. البته این اختلاف قیمت زیاد نیست اما در زمان سفارش حتماً نسبت به لبه های پلیسه ای تایل معرق و برش لیزری از فروشنده  سوال کنید. سقف کاذب cnc  با بیش از 600 طرح آماده تولید و به فروش میرسد. همچنین در صورت تمایل طراحان میتوان طراحی دلخواه را با ابعاد استاندارد شیت پی وی سی معادل 120 در 180 سانتیمتر و در نرم افزار طراحی گرافیکی کورل ( CorelDraw )  و به صورت دلخواه طراحی کرد. از آنجایی که دستگاه CNC فایل کورل را میتواند برش دهد هر طرح دلخواهی را میتوان برای زیبایی سقف دکوراسیون ساختمان طراحی کرد.

سقف کشسان

سقف کشسان ( stretch ceiling ) یا سقف کششی یا سقف باریسول اولین بار در یک کارخانه تولید پوشش سقف های مدرن در فرانسه به نام کارخانه باریسول ( Barrisol ) در کشور فرانسه تولید شد و در واقع اصطلاح سقف کشسان ترجمه فارسی نام محصول همین شرکت است. شرکت باریسول در سال 1960 در فرانسه تأسیس شده است و در حال حاضر بزرگترین تولید کننده سقف کشسان و دیوار کشسان در جهان است. اسم اصلی سقف باریسول سقف کششی و یا سقف کشسان است. سقف کشسان متشکل از پارچه ای از جنس پی وی سی و پروفیل گالوانیزه است که مخصوص نصب سقف باریسول است. جنس پارچه سقف کشسان از 90 درصد پی وی سی، 5 درصد پلاستی سایزر و 5 درصد از دیگر متریال شیمیایی ساخته میشود. سقف کشسان با مواد پی وی سی مقاوم به شعله ور شدن ساخته شده است. در واقع به علت وجود کلر در ترکیبات شیمیایی، سقف کشسان در برابر آتش سوزی غیر مشتعل شونده است که این خود یکی از مهمترین مزایای این سقف کاذب مدرن است. با توجه به وجود پلاستی سایزر در ترکیبات پارچه سقف باریسول، پارچه سقف کشسان در برابر گرما دهی پارچه کش می آید و از این رو میتواند هر ابعاد دلخواهی را پوشش دهد. ضخامت پارچه سقف کشسان در حدود 0.018 تا 0.025 میلیمتر است و از این نظر جز سبکترین انواع سقف کاذب محسوب میشود. همچنین به علت وجود اکسید روی ( Zink Oxide ) در ترکیب شیمیایی، پارچه سقف باریسول آنتی باکتریال است و از گسترش قارچ ها و باکتری ها پس از نصب سقف کاذب کشسان جلوگیری به عمل می آورد.

انواع سقف کشسان

بر اساس نوع پارچه به  8 دسته تقسیم بندی میشوند: 1- سقف کشسان لاکر یا آینه ای 2- سقف کشسان مات 3- سقف باریسول ترنسپرنت 4- سقف کشسان مات 5- سقف باریسول ساتن 6- سقف کششی گلکسی 7- سقف کششی کلودز 8- سقف کششی برلیانت. در این میان سقف کشسان لاکر یا آینه ای با بیشترین تنوع رنگی در حدود 180 رنگ مختلف بیشترین کاربرد را به عنوان سقف کاذب دارد. با توجه به قابلیت چاپ تصاویر دلخواه بر روی پارچه سقف کشسان میتوان با پرینتر مخصوص هر تصویری را بر روی آن چاپ کرد. پرینتر پارچه سقف کششی قابلیت چاپ بر روی پارچه با عرض 3.2 متر را دارد. همچنین پرینتر UV قابلیت چاپ بر روی پارچه سقف باریسول با عرض 5.3 متر را دارد که در ایران نیز این نوع سقف کشسان تولید و به فروش میرسد. هرچه عرض پارچه بیشتر باشد امکان نصب سقف کشسان بدون درز در پروژه های ساختمانی نیز بیشتر است. با توجه به وجود پلاستی سایزر در ترکیبات شیمیایی، پارچه سقف کشسان میتواند 7 درصد خاصیت ارتجاعی از هر طرف را به واسطه گرما دهی با هیتر صنعتی از خود نشان دهد. به همین منظور در زمان تولید پارچه سقف کشسان از هر طرف 7 درصد کوچکتر چاپ و برش میخورد تا در زمان نصب پارچه کاملاً کشیده شود. این خاصیت باعث میشود در زمان نصب پارچه کاملاً کشیده شود و سطحی یکپارچه، بدون درز و بدون افتادگی بوجود بیاید.

مزایای سقف کشسان

 1- تنوع در طرح و رنگ و جنس پارچه متناسب با هر سلیقه ای. 2- شکل پذیری سقف باریسول که میتوان به شکل هر نوع سطوحی درآورد. به عنوان مثال میتوان سقف کششی را به شکل تخت و یا پیچیده ترین سطوح منحنی و هذلولی اجرا کرد. 3- با توجه به ترکیبات بکار رفته، پارچه سقف کشسان  ضد اشتعال و ضد باکتری است و در صورت استفاده از نوار درزگیر در لبه ها از ورود حشرات به پشت سقف باریسول و از سمت گچ کاری ساختمان ممانعت به عمل می آید. همچنین به دلیل خاصی آنتی باکتریال بودن میتوان از سقف کششی در محیط های بهداشتی نظیر درمانگاه و بیمارستان استفاده کرد. 4- سقف کاذب کشسان خاصیت آکوستیکی دارد و جاذب صدا است. 5- سقف باریسول قابلیت شستشو دارد و از این رو تمیز کردن آن به سادگی انجام میشود. 5- قابلیت چاپ تصویر دلخواه و ابعاد دلخواه. 6- مقاوم در برابر رطوبت. از این رو میتوان از سقف کششی در محیط های مرطوب نظیر استخر و دکوراسیون حمام استفاده کرد.

معایب سقف کشسان

1- قیمت بالای سقف کشسان در مقایسه با انواع دیگر سقف کاذب 2- حساسیت به گرما. به دلیل خاصیت ارتجاعی سقف باریسول در شرایطی که از لامپ با توان بیشتر از 40 وات در نزدیکی پارچه سقف کشسان استفاده شود، پارچه کش می آید و احتمالاً از محل برش پاره خواهد شد. این مسئله مخصوصاً در پاساژها و مراکز خرید که سیستم هواساز دارند و در فصل سرما و در طبقات فوقانی مراکز خرید بسیار مشاهده میشود. از این در آشپزخانه های صنعتی و یا مراکز خرید بهتر است از سقف کشسان استفاده نشود و در صورتی که طراح اصرار به سقف باریسول دارد پیشنهاد میشود از پارچه لاکر یا آیینه ای استفاده نشود. 3- چنانچه لامپ بک لایت ( Back Light ) نزدیک به پارچه سقف کشسان اجرا شود مانند پانل ماربل شیت به مرور زمان پارچه میسوزد و بر روی سقف کاذب کششی ایجاد لک میکند. 4- پارچه سقف کشسان در برابر اجسام تیز و برنده بسیار حساس است و ممکن است پارچه دچار پارگی شود که در این صورت پارچه حتماً باید عوض شود. 5- در صورت عدم استفاده از درزگیر و نصب سقف کشسان توسط افراد غیر متخصص حشرات به پشت سقف نفوذ میکنند و پس از مدتی منظره بسیار ناخوشایندی را ایجاد خواهند کرد. 6- با توجه به وجود کلر در ترکیبات سقف کشسان در صورت استفاده از پارچه نامرغوب پس از گذشت زمان و مجاورت گرمای لامپ بک لایت و پارچه تولید گاز کلر میکند که بسیار برای سلامتی انسان مضر است.

مشخص است در سقف کشسان براق عبور نور صفر درصد است و این نوع سقف نیاز به بک لایت پشت سقف ندارد. سقف کشسان براق یا سقف کشسان مات معمولاً برای طراحی در سقف در دکوراسیون اتاق پذیرایی یا دکوراسیون اتاق خواب و سقف ترنسپرنت معمولاً در دکور مغازه یا طراحی لابی استفاده میشود. سقف کشسان باریسول وارداتی در انواع عرض مختلف شامل ۱.۶۵ متر و ۲.۱۴ متر و ۲.۵ متر تولید میشود. از این رو سخت ترین و پیچیده ترین طرح های معماری را میتوان با آن اجرا کرد. نمونه های مشابه پارچه های ایرانی نیز از عرض ۱ متر تا ۵ متر در بازار موجود است. نصب سقف کشسان نیاز به مهارت خاصی دارد. همچنین ابزار مورد نیاز برای نصب سقف کششی با ابزارهای معمول نصابان متفاوت است. نصب سقف کشسان توسط دمنده های هوای گرم مخصوص انجام میشود. سیستم بدون درز این نوع سقف در دکوراسیون مدرن بسیار جذاب است و روز به روز طرفداران بیشتر پیدا میکند. برای نصب نیاز به نورپردازی بک لایت دارد. عمده نورپردازی بک لایت توسط رشته لامپ های SMD  و همچنین سیم روکش دار 1.5 و یا 2.5 به تناسب تجهیزات نورپردازی استفاده میشود که توصیه میشود از سیم راد افشان سحر در این موارد استفاده شود. همچنین نصب این سقف بسیار ساده تر از سقف کاذب پی وی سی است و سرعت اجرای این نوع سقف بسیار بالاست. از عوامل مؤثر بر قیمت سقف کشسان میتوان به موارد زیر اشاره کرد. ۱- جنس پارچه سقف کشسان ۲- نوع پارچه شامل پارچه های طرح دار یا سفید که به آن اصطلاحاً سقف کشسان ترنسپرنت میگویند ۳- سیستم نورپردازی پشت سقف کشسان ۴- اجرت نصب سقف کشسان.

نصب سقف کشسان

برای نصب سقف کشسان ابتدا ریل سقف باریسول به لبه های انتهایی کار توسط پیچ سر مته خودکار متصل میشود. سپس با استفاده از گیره های مخصوص چهار گوشه پارچه به ریل متصل میشود. در این مرحله با استفاده از هیتر صنعتی و مخصوص نصب سقف باریسول اقدام به گرمادهی به پارچه میکنیم. همزمان نصاب سقف کششی با استفاده از کاردک مخصوص اقدام به اتصال پارچه به ریل میکند. پس از اتصال دقیق پارچه به ریل گیره ها باز میشوند و این عمل برای تمامی گیره ها و سراسر سقف صورت میپذیرد. در صورتی که عمل گرمادهی با زاویه و حرارت مناسب انجام نگیرد پس از نصب سقف باریسول شاهد چروک خوردن پارچه خواهیم بود. در نهایت پس از آنکه سطحی یکنواخت و بدون افتادگی حاصل شد اقدام به درزگیری محل اتصال سقف کشسان به سقف موجود میکنیم تا از ورود حشرات و گرد و غبار به پشت سقف جلوگیری شود. لازم به ذکر است که سیم کشی و نورپردازی باید به گونه ای اجرا شود که از هرگونه سایه افتادن بر روی سقف ممانعت به عمل آید.

سقف کاذب دستشویی و حمام سفید براق
سقف کاذب دستشویی و حمام
سقف کاذب پی وی سی دستشویی سفید براق
سقف کاذب پی وی سی دستشویی
سقف پی وی سی در متراژ بزرگ
سقف پی وی سی
سقف کاذب سفید براق دانشگاه
سقف کاذب دانشگاه
سقف کاذب پی وی سی سفید نقطه دار
سقف کاذب پی وی سی سفید
سقف کاذب حمام گلدار
سقف کاذب حمام
تایل طولی سقف کاذب pvc
تایل طولی سقف کاذب پی وی سی
سقف کاذب حمام و دستشویی
سقف کاذب حمام و دستشویی
سقف کاذب pvc مغازه
سقف کاذب مغازه
طلق رنگی سقف کاذب
طلق سقف کاذب
سقف کاذب pvc فروشگاه
سقف کاذب پی وی سی فروشگاه
سقف کاذب پی وی سی مغازه شطرنجی
سقف کاذب پی وی سی مغازه
سقف کاذب سرویس بهداشتی سیاه و طلایی
سقف کاذب سرویس بهداشتی
سقف کاذب دستشویی با تایل طولی
سقف کاذب دستشویی
انواع تایل سقف آسمان مجازی
تایل سقف آسمان مجازی
انواع تایل پی وی سی سقف کاذب
تایل پی وی سی سقف کاذب
تایل آکوستیک پی وی سی سقف کاذب
تایل آکوستیک سقف کاذب
انواع سقف کاذب پی وی سی ارزان
انواع سقف کاذب پی وی سی
سقف کاذب پی وی سی
سقف کاذب پی وی سی
سقف کاذب پی وی سی
سقف کاذب پی وی سی
سقف کاذب پی وی سی
سقف کاذب پی وی سی
سقف کاذب پی وی سی
سقف کاذب پی وی سی
پانل سقف کاذب پی وی سی هفت رنگ
سقف کاذب
پانل سقف کاذب پی وی سی موجدار
سقف کاذب
نصب پانل سقف کاذب پی وی سی لوزی
سقف کاذب
پانل سقف کاذب پی وی سی ترکدار
سقف کاذب
پانل سقف کاذب پی وی سی براق
سقف کاذب
پانل سقف کاذب پی وی سی نقطه ای
سقف کاذب
پانل سقف کاذب پی وی سی لوزی
سقف کاذب
پانل سقف کاذب پی وی سی ستاره ای
سقف کاذب
سقف کاذب آینه ای دستشویی با سازه طلایی
سقف کاذب آینه ای
سقف کاذب pvc لابی
سقف کاذب پی وی سی لابی
کلیک سازه سقف کاذب پی وی سی
سازه سقف کاذب پی وی سی
نصب سقف کاذب pvc مغازه
نصب سقف کاذب پی وی سی مغازه
اجرا سقف کاذب پی وی سی اداری با متراژ زیاد
اجرا سقف کاذب پی وی سی اداری
اجرا پله ای سقف کاذب دستشویی
اجرا پله ای سقف کاذب
سقف کاذب دفتر کار
سقف کاذب دفتر کار
روکش کردن سازه سقف کاذب
روکش سازه سقف کاذب
سقف کاذب طرحدار دستشویی
سقف کاذب طرحدار دستشویی
سقف کاذب پی وی سی
سقف کاذب پی وی سی
سقف کاذب فروشگاه با حاشیه
سقف کاذب فروشگاه
سقف کاذب اتاق
سقف کاذب اتاق
استفاده از لامپ مهتابی پشت سقف آسمان مجازی
نورپردازی سقف آسمان مجازی
سقف کاذب استیل
سقف کاذب استیل
نصب سقف کاذب ورودی لابی مجتمع
نصب سقف کاذب لابی
سقف کاذب اداری سفید
سقف کاذب اداری
سقف کاذب پی وی سی مغازه
سقف کاذب پی وی سی مغازه
نصب سقف کاذب پارکینگ
نصب سقف کاذب پارکینگ
سقف کاذب طرحدار حمام
سقف کاذب طرحدار حمام
سقف کاذب پی وی سی پارکینگ
سقف کاذب پی وی سی پارکینگ
سازه طلایی سقف کاذب
سازه طلایی سقف کاذب
سقف کاذب شیک
سقف کاذب شیک
سقف کاذب پی وی سی دستشویی
سقف کاذب پی وی سی دستشویی
سقف کاذب pvc لابی
سقف کاذب لابی
سازه استیل سقف کاذب با روکش طلایی و پانل طلایی
سقف کاذب حمام با سازه طلایی
نصب سقف کاذب با تراز لیزری
نصب سقف کاذب ارزان
نحوه نصب سقف کاذب پی وی سی
نصب سقف کاذب پی وی سی
سقف کاذب طرحدار
سقف کاذب طرحدار
سقف کاذب پارکینگ
سقف کاذب پارکینگ
سقف کاذب پی وی سی دفتر کار
سقف کاذب پی وی سی دفتر کار
نورپزدازی سقف کاذب دستشویی
نورپردازی سقف کاذب دستشویی
سیستم سازه سقف کاذب پی وی سی
نصب سازه سقف پی وی سی
اجرا سقف کاذب pvc
اجرا سقف کاذب پی وی سی
سقف کاذب طرحدار
سقف کاذب طرحدار
سقف آسمان مجازی آشپزخانه لاکچری
سقف آسمان مجازی آشپزخانه
سقف آسمان آشپزخانه لاکچری
سقف آسمان آشپزخانه
سقف کاذب آسمان مجازی اداری
سقف آسمان مجازی اداری
سقف آسمان مجازی با سازه طلایی اداری
سقف آسمان مجازی با سازه طلایی
سقف کاذب آسمان آبی
سقف کاذب آسمان
سقف کاذب آسمان مجازی ارزان
سقف کاذب آسمان مجازی
آسمان مجازی آشپزخانه
آسمان مجازی آشپزخانه
نصب سقف آسمان مجازی مطب
سقف آسمان مجازی مطب
آسمان مجازی
آسمان مجازی
سقف آسمان مجازی ورودی لابی
سقف آسمان لابی
سقف آسمان مجازی لابی مجتمع و نورپردازی
سقف آسمان مجازی لابی
سقف آسمان مجازی قبل از نصب
سقف آسمان مجازی پیش از نصب
سقف کاذب آشپزخانه آسمان و درخت
سقف کاذب آشپزخانه
سقف آسمان pvc
سقف آسمان پی وی سی
آسمان مجازی ارزان
آسمان مجازی ارزان
آلبوم طرح سقف آسمان مجازی
سقف آسمان مجازی پیش از نصب
سقف کاذب pvc اداری
سقف کاذب پی وی سی اداری
سقف کاذب دفتر کار
سقف کاذب دفتر کار
سقف کاذب سی ان سی
سقف کاذب سی ان سی
سقف کاذب معرق
سقف کاذب معرق
سقف کاذب سی ان سی مغازه
سقف کاذب سی ان سی مغازه
سقف کاذب سی ان سی منزل
سقف کاذب سی ان سی منزل
نورپردازی سقف کاذب سی ان سی
نورپردازی سقف کاذب سی ان سی
نصب سقف کاذب سی ان سی
نصب سقف کاذب سی ان سی
تایل سی ان سی و کناف
تایل سی ان سی و کناف
تایل سی ان سی معرق
تایل سی ان سی معرق
نصب سقف کشسان
نصب سقف کشسان
نورپردازی سقف کشسان
نورپردازی سقف کشسان
سقف کشسان براق
سقف کشسان براق
سقف کشسان مغازه
سقف کشسان مغازه
سقف کششی براق
سقف کششی براق
سقف کششی مغازه
سقف کششی مغازه
سقف کششی آشپزخانه
سقف کششی آشپزخانه
سقف کششی اتاق کودک
سقف کششی اتاق کودک
سقف کششی اتاق خواب
سقف کششی اتاق خواب
سقف کشسان منزل
سقف کشسان منزل
سقف کشسان پذیرایی
سقف کشسان پذیرایی
سقف طلقی
سقف طلقی
سقف کشسان سفید
سقف کشسان
سقف کشسان هال و پذیرایی
سقف کششی
سقف کشسان حمام و دستشویی طرح دار
سقف کشسان حمام
سقف کششی لابی مجتمع
سقف کشسان لابی
سقف کشسان پذیرایی و هال
سقف کشسان هال و پذیرایی
نصب سقف کشسان اداری
نصب سقف کشسان

سوالات متدوال سقف کاذب

قیمت سقف کاذب پی وی سی 69 هزار تومان در هر متر مربع است.

قیمت نصب سقف کاذب پی وی سی 75 هزار تومان در هر متر مربع است.

قیمت سقف آسمان مجازی با چاپ مستقیم 200 هزار تومان و با چاپ استیکری 180 هزار تومان در هر متر مربع است.

قیمت نصب سقف آسمان مجازی شامل برقکاری، نصب تجهیزات نورپردازی و همچنین همچنین شاسی کشی آسمان مجازی است. فقط قیمت نصب سقف آسمان مجازی حدود 45 هزار تومان در هر متر مربع است.

قیمت سقف کشسان با توجه به جنس پارچه آن بسیار متغیر است. اما شروع قیمت سقف کشسان از 300 هزار تومان در هر متر مربع است.

بله، شما به صورت حضوری در فروشگاه شهرک غرب تهران میتوانید انواع مدل و طرح سقف کاذب دقت پلاست ماهان و سقف کاذب کوبوآ را از نزدیک مشاهده کنید و نسبت به خرید آن اقدام کنید.

پرسش و پاسخ سقف کاذب

تعداد پرسش و پاسخ : 36

36 پاسخ

  1. سلام یه سقف ۱۲ متری آشپزخونه دارم میخاستم با آسمان مجازی کار کنم میشه هر آنچه که لازمه از شما سفارش بدم

    1. سلام.. بله در خدمت شما هستیم. لطفاً از طریق پیامرسان واتساپ، روبیکا یا ایتا با شماره موبایل 09121022495 مهندس صادقی در تماس باشید.

  2. سلام خسته باشید
    زارعی هستم از استان بوشهر میخواستم حدود 90 متر تایل طولی از شما خرید نمایم اگر امکان دارد قیمت تحویل باربری تهران اعلام کنید ممنونم از همکاری شما

    1. سلام.. لطفاً برای مشاوره بیشتر از طریق پیامرسان واتساپ با ما در تماس باشید.
      شماره واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  3. سلام وقت بخیر
    شما همکاری هم دارید اگر دارید لطفاً به واتساپ بنده لیست محصولات و …را بفرستید ممنون میشم

    1. سلام.. لطفاً برای مشاوره بیشتر از طریق پیامرسان واتساپ با ما در تماس باشید.
      شماره واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  4. سلام وقت بخیر
    سقف پاسیو حبابی هم کار می کنید؟

    1. سلام.. بله هم سقف حبابی داخل پاسیو میتوان کار کرد و هم اینکه با شاسی کشی آهنی از انواع ورق پلی کربنات در پاسیو استفاده کرد. معمولاً از سقف پلی کربنات در سقف پاسیو استفاده میشود اما در صورت تمایل شما میتوان انواع سقف حبابی و مکعبی را برای سقف پاسیو اجرا کرد. لطفاً در صورت امکان از وضعیت موجود عکس یا فیلم تهیه کنید و برای واتساپ ما بفرستید تا شما را بیشتر راهنمایی کنیم و برای شما پیش فاکتور ارسال شود. همچنین نمونه کارهای سقف کاذب پاسیو نیز برای شما ارسال میشود تا در هنگام انتخاب بهترین حالت برای شما اجرا شود.
      واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  5. سقف کاذب گچی را نمیشه داخل حمام و دستشویی نصب کنیم آقای مهندس؟
    حالت ضد آب ندارد؟

    1. سلام.. سقف کاذب گچی به دو صورت تولید میشود: 1- سقف کاذب گچی ساده. 2- سقف کاذب گچی با روکش پی وی سی. هر دو این نوع از سقف کاذب گچی قابل استفاده در مکان هایی با رطوبت مداوم مانند حمام و دستشویی و یا استخر مناسب نیست. با توجه به اینکه سقف کاذب گچی جاذب رطوبت است پس از مدتی رطوبت موجود در تایل گچی منجر به رشد باکتری و قارچ میشود که برای سلامتی انسان مضر است. همچنین در مجاورت رطوبت سقف کاذب گچی ممکن است تغییر شکل دهد و منجر به خرابی کل سیستم سقف شود. در این شرایط بهتر است از سقف کاذب پی وی سی استفاده شود. همچنین در زمان خرید سقف کاذب پی وی سی حتماً به این مسئله دقت کنید که تایل پی وی سی آنتی باکتریال باشد. معمولاً تایل آنتی باکتریال که به تایل پشت زرد نامیده میشود در بازار به وفور پیدا میشود. جهت خرید و نصب سقف کاذب پی وی سی و یا گچی با شماره فروشگاه تماس بگیرید و یا از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید.
      واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

    1. سقف کاذب هات استمپ ( HotStamp ) در واقع شیوه نوینی از چاپ با حرارت بر روی تایل پی وی سی خام است. در این روش چاپ فویل هات استمپ به دو روش حرارتی و یا انتقال با حلال بر روی سطح تایل سقف کاذب صورت میگیرد. اما سقف کاذب روکش دار از چسباندن روکش بسیار نازک PVC بر روی تایل سقف کاذب انجام میشود. در بازار ایران سقف کاذب روکش دار گرانتر از سقف کاذب هات استمپ است به دلیل اینکه کیفیت تایل روکش دار نسبت به هات استمپ بالاتر است. در صورتی که به دنبال خرید سقف کاذب ارزان هستید توصیه میشود از هات استمپ استفاده کنید. اما اگر به دنبال خرید سقف کاذب با کیفیت چاپ بهتر است توصیه میشود از سقف کاذب روکش دار استفاده کنید. جهت مشاهده نمونه ها و خرید سقف کاذب هات استمپ و روکش دار با شماره های فروشگاه تماس بگیرید.
      واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

    1. بله سازه گالوانیزه سقف کاذب در سه رنگ سفید و طلایی و استیل یا کروم در بازار و فروشگاه ما موجود است. البته لازم به ذکر است که سازه سپری یا T شکل و سازه نبشی یا L سقف کاذب دارای این رنگ بندی است و با توجه به سلیقه خودتان و همچنین محل نصب سقف کاذب میتوانید از هرکدام از آنها استفاده کنید. سازه سقف کاذب سفید رنگ ارزانترین رنگ آن و سازه روکش طلایی گرانترین رنگ سازه سقف کاذب در بازار ایران هستند. لطفاً برای مشاهده رنگ بندی سازه سقف کاذب به واتساپ ما پیام بدهید.
      واتساپ مهندس صادقی : 09121022495

  6. سلام
    برای دستشویی و حمام میشه سقف کاذب گچی استفاده کرد؟

    1. بهتر است که در حمام و سرویس بهداشتی و کلاً در مکان هایی که در معرض رطوبت قرار دارد از سقف کاذب پی وی سی استفاده کنید. البته میتوان از سقف کاذب گچی روکش پی وی سی نیز در این موارد استفاده کرد. البته با توجه به اینکه خطر آتش سوزی حمام و دستشویی را تهدید نمیکند لزومی ندارد که با صرف هزینه بیشتر از روکش پی وی سی استفاده کنید در ضمن اینکه سقف کاذب pvc کاملاً آنتی باکتریال است و با توجه به افزودنی هایی که هنگام تولید به آن اضافه شده است از رشد کپک و قارچ مخصوصاً در محیط های در معرض رطوبت جلوگیری میکند. توصیه ما استفاده از سقف کاذب پی وی سی در حمام و سرویس بهداشتی و استفاده از سازه گالوانیزه استاندارد است.

    1. برای نور پشت سقف آسمان مجازی میتوان از ریسه شلنگی LED و یا ریسه شلنگی RGB استفاده کرد. شلنگی LED تک رنگ است اما شلنگی RGB هفت رنگ است که به آن به مولتی کالر ( Multi Color ) میگویند و با استفاده از ریموت شدت نور و رنگ آن تغییر میکند. همچنین برای بک لایت ( Back Light ) سقف آسمان مجازی میتوان از انواع لامپ LED مدادی استفاده کرد. البته برای سقف مجازی چاپ مستقیم بهتر است از ریسه شلنگی LED با تراکم 120 استفاده کنیم که ضمن تأمین نور و روشنایی پشت سقف آسمان نسبت به روشن کردن محیط نیز به عنوان نور کمکی به نور اصلی کمک میکند. البته در گذشته برای نور پشت سقف آسمان از لامپ مهتابی استفاده میشد که با توجه به مصرف بهینه و شدت نور کافی ریسه LED استفاده از لامپ مهتابی توصیه نمیشود.

  7. سلام
    سقف کاذب متری قیمت داده میشود؟
    نصب سقف کاذب چطور؟

    1. بله سقف کاذب یا سقف شبکه به صورت متر مربعی قیمت داده میشود. با توجه به اینکه برای خرید سقف کاذب نیاز به خرید پنل 60 در 60 سانتیمتر پی وی سی و یا گچی، سازه 60 سانتیمتری T شکل و سازه 120 سانتیمتری T شکل و همچنین نبشی 360 سانتیمتری هستید برآورد میزان مصرف هر کدام بر اساس متر مربع واحد خدمت مشتری انجام میشود. همچنین قیمت نصب سقف کاذب نیز بر اساس متر مربع استعلام میشود البته در شرایطی که متراژ سقف کاذب کمتر از 20 متر مربع باشد هزینه نصب به صورت چکی و توافقی میان کارفرما و پیمانکار است. نصاب سقف کاذب حتماً باید مجهز به تراز لیزری باشد و از نصب سقف کاذب با متر دستی باید خودداری کرد. همچنین ساپورت گیری از سقف باید اصولی باشد در غیر این صورت پس از مدتی سقف کاذب شکم خواهد انداخت.

  8. برای رستوران از چه نوع سقف کاذب باید استفاده کنم که از طرف اداره بهداشت مجاز باشه؟

    1. سلام.. سقف کاذب رستوران باید از جنس پی وی سی باشد در غیر این صورت اداره بهداشت ممکن است دستور به جمع آوری سقف کاذب بدهد. همچنین جنس سقف کاذب باید آنتی باکتریال باشد. سقف کاذب آنتی باکتریال که در بازار به آن تایل پشت زرد گفته میشود با استفاده از افزودنی های خاصی که از رشد کپک و قارچ و باکتری جلوگیری میکند در کارخانه تولید میشود و در بازار نیز به فروش میرسد. برند دقت پلاست ماهان و برند کوبوآ تایل پشت زرد سقف کاذب تولید میکنند که خاصیت آنتی باکتریال دارد و مورد تائید اداره بهداشت نیز هست. برای خرید و نصب سقف کاذب با شماره های فروشگاه تماس بگیرید.
      شماره فروشگاه : 86091208
      شماره موبایل مهندس صادقی : 09121022495

  9. سلام
    در پارکینگ ما از سقف کاذب گچی استفاده شده است و الان نیاز به تعمیر داریم میشه تعمیرش کرد و پی وی سی استفاده کنیم؟ یک قسمتهایی هم سازه شکسته است

    1. سلام.. یکی از مزیت های سقف کاذب 60 در 60 یا شبکه قابلیت تعمیر آن است. البته در صورتی که سازه سقف کاذب خیلی آسیب دیده باشد از آنجایی که سازه سقف کاذب به صورت کلیکی غیر قابل بازگشت است نمیتوان از سازه سقف کاذب مجدداً استفاده کرد. این اتفاق معمولاً در شرایطی رخ میدهد که سازه سقف کاذب کشیده شود و یا به دلیل ساپورت گیری غیر اصولی از سقف اصلی دچار خیز زیاد شود که به این حالت شکم دادن میگویند. پس از بازدید نصاب از وضعیت موجود میزان خسارت و جایگزینی آن با سازه جدید برآورد خواهد شد. در صورتی که سازه آسیب ندیده باشد فقط هزینه تایل پی وی سی و نصب سقف کاذب برای شما پیش فاکتور خواهد شد.

  10. سقف کاذب با شبکه چه فرقی دارد؟
    من از همکاران شما پرسیدم گفتنند باید شبکه کنم و الان نمیدانم که فرقش با سقف کاذب pvc چی هست.

    1. سلام.. به سقف کاذب پی وی سی اصطلاحاً شبکه میگویند. البته منظوز از شبکه سقف کاذب پی وی سی در ابعاد 60 در 60 سانتیمتر است. با توجه به اینکه پروفیل سقف کاذب 60 در 60 سانتیمتر اجرا میشود و پس از نصب سقف کاذب فرم سازه مشبک میگیرد اکثر نصابان سقف کاذب به آن شبکه میگویند. سیستم سقف کاذب توسط پنل هایی به عرض 25 سانتیمتر و به طول 6 متری نیز اجرا میشود که به آن سقفپوش گفته میشود. سقفپوش حالت کلیکی دارد اما سقف کاذب شبکه با پروفیل گالوانیزه اجرا میشود. استفاده از سقفپوش به دلیل عدم دسترسی به فضای بالای سقف کاذب و همچنین سختی تعمیر آن در حال حاضر منسوخ شده است و اکثراً از سقف کاذب شبکه 60 در 60 پی وی سی و یا گچی استفاده میشود.

  11. سلام
    شما فقط کار نصب سقف کاذب انجام میدهید یا فروش هم دارید؟

    1. سلام.. ما هم فروش سقف کاذب و هم نصب سقف کاذب را انجام میدهیم. مشاوره فنی و مهندسی پیش از خرید سقف کاذب در انتخاب بهترین محصول به شما کمک خواهد کرد. همچنین فروش انواع سازه نبشی و سپری مطابق با استاندارد با ملی ایران و ضخامت بالا و جنس درجه یک در سه رنگ اصلی سفید، طلایی و کروم در فروشگاه گروه ساختمانی سیمرغ واقع در شهرک غرب انجام میگیرد. نصب سقف کاذب توسط نصاب مجرب و حرفه ای و با تراز لیزری انجام میشود و اجرای نصب سقف کاذب دارای گارانتی شرکتی میباشد. لطفاً برای اطلاعات بیشتر با شماره های دفتر هماهنگ کنید.
      شماره دفتر : 86091208
      موبایل مهندس صادقی : 09121022495

    1. سلام.. برای اجرای سقف کشسان به دو نکته باید نوجه کرد : 1- جنس پارچه سقف کشسان بسیار مهم است. برای این مورد باید توجه کرد که حتماً از مجریان معتبر و با فاکتور شرکتی اقدام به اجرای سقف کشسان کنید. 2- اجرای سقف کشسان باید به دقت و با حوصله انجام شود. در صورتیکه اجرا به درستی انجام نشود و پارچه تحت کشش زیاد قرار بگیرد پس از مدتی با توجه به انبساط و انقباض ساختمان سقف کشسان دچار پارگی میشود و مجبور به تعویض پارچه میشوید. همچنین سیستم نورپردازی بهتر است به صورت غیر مستقیم و با استفاده از فویل انجام بگیرد و از نصب قاب هالوژن حتی المقدور بر روی سقف کشسان جلوگیری شود.

    1. سلام.. انتخاب سقف کاذب پی وی سی و یا سقف کاذب گچی در درجه اول بستگی به سلیقه شما دارد. سقف کاذب پی وی سی راحتتر تمیز میشود و همچنین به نسبت سقف کاذب گچی سبکتر است. اما از طرفی سقف کاذب گچی اثر آکوستیک صدا را دارد و در واقع جاذب صدا است. در شرایطی که در محیطی هستید که سر و صدا زیاد است مانند پارکینگ ساختمان، بهتر است از سقف کاذب گچی استفاده کنید. اما در شرایطی که پاکیزگی در محیط بسیار مهم است مانند رستوران ها بهتر است از سقف کاذب پی وی سی استفاده کنید. همچنین در محیط هایی که در معرض رطوبت است مانند سرویس دستشویی و حمام بهتر است از سقف کاذب پی وی سی استفاده شود.

  12. سلام مرسی از مطالبتون
    این عکسهای سقف آسمان مجازی را کجا میتونم ببینم؟

    1. سلام.. برای مشاهده گالری تصاویر سقف آسمان مجازی در واتساپ پیام بدهید. در حدود 250 طرح مختلف آسمان مجازی به صورت آلبومی برای شما ارسال خواهد شد. با تشکر
      واتساپ مهندس صادقی : ۰۹۱۲۱۰۲۲۴۹۵

  13. سلام.. مرسی از مطالب سایت گروه ساختمانی سیمرغ
    برای پارکینگ میخواهم سقف کاذب پی وی سی نصب کنیم. چه جنسی بخریم که ارزان و با کیفیت باشد؟
    شما نصب سقف کاذب هم انجام میدین؟

    1. سلام.. از بهترین برندهای سقف کاذب پی وی سی در بازار ایران میتوان به کارخانه تایل سقف کاذب پی وی سی دقت پلاست ماهان و کوبوآ اشاره کرد. هر دو برند دقت پلاست و کوبوآ کیفیت بالایی دارند. تایل های ارزان سقف کاذب پی وی سی معمولاً کیفیت پایینی در رنگ و چاپ دارند و پس از گذشت مدت زمان رفته رفته رو به زردی میروند و از این رو توصیه نمیشوند. فروش و نصب سقف کاذب پی وی سی توسط نصاب حرفه ای و شرکتی و با گارانتی انجام خواهد شد. لطفاً برای اطلاعات بیشتر با شماره های فروشگاه تماس بگیرید.
      موبایل مهندس صادقی : 09121022495

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *