گروه ساختمانی سیمرغ

44287244 – 44287287 – 09121022495 مهندس صادقی

تزیین خانه

طراحی تزیین منزل ، چیدمان منزل ، تزیین خانه با وسایل ارزان بر اساس اصول فنگ شویی

به روز رسانی در
مهندس صادقی

مدیرعامل گروه ساختمانی سیمرغ
کارشناس ارشد مهندسی سازه - عمران
عضو سازمان نظام مهندسی تهران با 20 سال سابقه اجرایی

عنوان مقاله تزیین خانه

تزیین خانه

اولین قدم در تزیین خانه تصمیم درباره سبک تزیین منزل به شیوه کلاسیک یا مدرن است. سن ، شخصیت و حالات روحی ساکنین مهم‌ترین فاکتور در تعیین سبک تزیین خانه است. پس از تعیین سبک طراحی تزیین خانه ، طراحی داخلی بر اساس اصول زیبایی شناسی و مشاوره با ساکنین اقدام به طراحی اولیه می‌کند. در این بین با توجه به بودجه کارفرما تزیین منزل می‌تواند بر اساس وسایل لوکس و گران‌قیمت صورت بگیرد یا اینکه تزیین خانه با وسایل ارزان یا موجود در خانه چیدمان شود.

قیمت تزیین خانه

در تزیین خانه باید در نظر داشت که طرحی انتخاب شود که هزینه ، زیبایی و کارایی با یکدیگر در تعادل باشند. اصطلاحآ به این شیوه انتخاب مهندسی ارزش گفته میشود. مسلماً تزیین منزل با وسایل لوکس و گران‌قیمت در مقابل تزیین خانه با وسایل ارزان زیباتر است اما ممکن است هزینه‌ای که برای تزیین خانه می‌شود در مقابل کارایی تعادل نداشته باشد و طرح نهایی علیرغم هزینه بسیار مطلوب نباشد. همچنین نوع جنس کالای مصرفی در طرح نهایی بسیار اثرگذار است. به عنوان مثال قیمت هر متر مربع پارکت لمینت در بازار ایران از 350.000 تومان تا 600.000 تومان متغیر است. در صورتی که طراحی اصولی و رنگ‌بندی مناسب انتخاب نشود چه‌بسا پارکت لمینت ارزان‌تر جلوه بهتر و زیباتری خواهد داشت.

چیدمان منزل

چیدمان منزل اصطلاحاً به مجموعه‌ای شامل طراحی و جا نمایی وسایل ، خرید و حمل وسایل به منزل مسکونی ، واحد اداری یا تجاری گفته می‌شود. هدف از چیدمان منزل بهینه سازی وسایل و موجود به دو صورتی که هم زیبایی بصری تأمین شود و هم کارایی لوازم به حداکثر خود برسد. اساساً طراحی چیدمان منزل با چیدمان و طراحی دکوراسیون اداری و تجاری کاملاً متفاوت است. در طراحی چیدمان منزل مهم‌ترین اصل زیبایی بصری است در حالی که در چیدمان اداری کارایی مهم‌ترین اصل است.

چیدمان اداری و چیدمان مغازه

در چیدمان منزل طراح سعی می‌کند بر اساس شیوه طراحی کلاسیک یا مدرن فضایی را خلق کند که ساکنین در حداکثر آرامش باشند. همچنین دسترسی ساکنین به لوازم و امکانات منزل به راحتی صورت گیرد. در حالی که در چیدمان اداری طراح سعی در بالا بردن راندمان کاری کارمندان و کارکنان دارد.

از این رو در صورتی که وسایل و لوازم اداری به درستی انتخاب نشود و چیدمان آن بر روی اصول علمی صورت نگیرد منجر به خستگی کارکنان شده و راندمان کاری کارمندان را کاهش می‌دهد. در مورد دکوراسیون مغازه مانند دکوراسیون کافی شاپ یا دکوراسیون رستوران ضوابط فواصل بین میزها تعیین کننده  در رضایت و جذب مشتری است که متأسفانه در ایران در اکثر موارد نادیده گرفته می‌شود. استفاده صحیح و اصولی از نورپردازی اثر چیدمان منزل و اداری را دوچندان می‌کند. به منظور طراحی چیدمان منزل معمولاً از نرم افزارهای مهندسی مرتبط استفاده می‌شود. در صورت تمایل شما هم می‌توانید طراح چیدمان منزل خود باشید لطفاً بر روی طراحی معماری آنلاین کلیک کنید.

فنگ شویی

فنگ شویی در زبان چینی به معنای باد و آب است. اصول فنگ شویی یک فلسفه در کشور چین است. هدف از فنگ شویی پیدا کردن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیا در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و محوطه سازی است تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت، هماهنگی و به‌طور کلی بر انرژی مثبت چی ( chi ) داشته باشد. مهم‌ترین مسئله که در اصول فنگ شویی باید رعایت کرد، پرهیز از بی‌نظمی و هرگونه انباشتگی، استفاده از رنگ‌های مناسب، خطوط منحنی و در نظر گرفتن جهت‌های مناسب است. عناصر نقش بسیار مهمی در فنگ شویی ایفا می‌کنند. 5 عنصر اصلی فلسفه فنگ شویی عبارت‌اند از: 1- آب  2- زمین  3- آتش  4- چوب  5- فلز

در فلسفه فنگ شویی ، چی ( chi ) نوعی انرژی است که اگر در حالت مثبت باشد شِنگ چی ( sheng chi ) یا ( دَم کیهانی ) یا ( انرژی حیاتی ) نامیده می‌شود و شانس خوب را به انرژی فیزیکی، روابط عاطفی و رفاه مادی تبدیل می‌کند و جریان داشتن درست و مناسب چی در خانه بسیار مهم است. اما اگر چی راکد بماند و نتواند جریان آزادانه‌ای داشته باشد به انرژی مخربی تبدیل می‌شود که شا چی ( sha chi ) یا همان شا نامیده می‌شود. برای جریان داشتن چی باید از خطوط نوک تیز اجتناب کرد. مثلاً اثاثیه‌ای که لبه گرد دارند بهتر از وسایل نوک تیز است. زیرا شنگ چی ( انرژی مثبت ) در خطوط منحنی و شا چی ( انرژی منفی ) در خطوط تیز و شکسته حرکت می‌کنند.

هشت جهت فنگ شویی

در فنگ شویی باستانی بر اساس شرایط جوی و محیطی زمین هر یک از عناصر پنج‌گانه را به یکی از جهات جغرافیایی اختصاص می‌دادند که تا به امروز در کلیه متون فنگ شویی به قوت خود باقی است. جهت‌های قطب نما نیز در فنگ شویی مهم هستند. هر جهت ( شمال – جنوب – شرق – غرب – شمال شرقی- شمال غربی- جنوب شرقی- جنوب غربی ) با یکی از عناصر پنج‌گانه در ارتباط است و بر یکدیگر تأثیر دارند. هنگام طراحی داخلی یا حتی هنگام ساختن ساختمان به این جهت‌ها در اصول فنگ شویی دقت می‌کنند و از قطب نمای فنگ شویی استفاده می‌شود.

مربع لوشو در فنگ شویی

مربع لوشو ( lo shu square ) نوعی مربع جادویی ۳ در ۳ است که احتمالاً باستانی‌ترین روش استفاده از فنگ شویی است و طبق افسانه‌های چینی، امپراتور یو آن را بر لاک یک لاک‌پشت غول پیکر پیدا کرد. به هر خانه این مربع یک عدد تعلق دارد. از هر طرف که این اعداد را جمع کنیم حاصل آن ۱۵ می‌شود. کل خانه یا ساختمان، اتاق، دفتر کار، میز و هر چیزی را می‌توان بر اساس مربع لوشو چیدمان کرد تا بهترین نتیجه را بدهد. هر بخش از خانه به یک حوزه زندگی مربوط می‌شود.

طراحی سه بعدی تزیین منزل
طراحی سه بعدی تزیین منزل
تزیین هال و پذیرایی
تزیین هال و پذیرایی
تزیین اتاق پذیرایی
تزیین اتاق پذیرایی
تزیین منزل ساده
تزیین منزل ساده
تزیین منزل مدرن
تزیین منزل مدرن
تزیین منزل مینیمال
تزیین منزل مینیمال
تزیین خانه با وسایل ارزان
تزیین خانه با وسایل ارزان
تزیین خانه کوچک
تزیین خانه کوچک
دیزاین هال مدرن
دیزاین هال مدرن
تزیین اتاق خواب
تزیین اتاق خواب
تزیین منزل به سبک کلاسیک
تزیین منزل به سبک کلاسیک
دیزاین منزل کوچک و ساده
دیزاین منزل کوچک و ساده
چیدمان منزل سه خوابه بزرگ
چیدمان منزل سه خوابه بزرگ
چیدمان منزل دو خوابه کوچک
چیدمان منزل دو خوابه کوچک
چیدمان منزل سه خوابه کوچک
چیدمان منزل سه خوابه کوچک
چیدمان منزل دو خوابه بزرگ
چیدمان منزل دو خوابه بزرگ
چیدمان منزل یک خوابه کوچک
چیدمان منزل یک خوابه کوچک
چیدمان منزل یک خوابه بزرگ
چیدمان منزل یک خوابه بزرگ
چیدمان منزل بر اساس فنگ شویی
چیدمان منزل بر اساس فنگ شویی
عناصر 5 گانه در فنگ شویی
عناصر 5 گانه در فنگ شویی
قطب نمای فنگ شویی
قطب نمای فنگ شویی
مربع لوشو در فنگ شویی
مربع لوشو در فنگ شویی
طراحی پلان معماری با قطب نمای فنگ شویی
طراحی پلان معماری با قطب نمای فنگ شویی
روش کار با قطب نمای فنگ شویی
روش کار با قطب نمای فنگ شویی

پرسش و پاسخ تزیین خانه

تعداد پرسش و پاسخ : پرسشی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *